• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

omzetten telefonie naar extreme/freetime

  • Onderwerp starter duveltje
  • Startdatum
D

duveltje

Hoi

Ik heb sinds vorige maand mijn priority telefonie en chello classic om laten zetten naar extreme/freetime.
Ik heb met upc gebeld of dat mogelijk was en of er extra kosten aanvast zaten dit omdat wij analoge telefonie hebben.
Nu werd mij gezegd dat het geen probleem was dat wij dat konden laten doen zonder extra kosten en dan gewoon gebruik konden maken van de freetime diensten maar dat onze telefonie niet digitaal kon of ik moest eerst alles opzeggen en dan opnieuw aanvragen.
Dus met andere woorden analoge telefonie met de freetime diensten.
Wij hebben er geen problemen mee dat onze telefoon analoog is dus hebben wij het laten veranderen.
Nu kreeg ik mijn factuur en zie ik dat ik toch nummerweergave moet betalen terwijl dat bij de freetime gratis is.
Ik met upc gebeld omdat er toch meer niet aan mijn factuur klopte.
Gelijk gevraagd waarom toch nummer weergave betaald moest worden, ik kreeg het volgende antwoord ja mevr omdat u analoge telefonie heeft kunt u wel het freetime abb hebben maar de gratis diensten van freetime werken bij analoge telefonie niet.
Dus dat is de reden dat u gewoon voor nummerweergave betaald.
Het gratis bellen savonds en het weekend kunt u wel gebruik van maken.
Mijn vraag is of er meer mensen verkeerd geinformeerd zijn over het overzetten en gebruik van de diensten van freetime, en waarom het bij digitaal wel kan en analoog niet ze kunnen dat bedrag toch gewoon in mindering brengen op de factuur.

Groetjes Duveltje
 
Bij mij was na de omzetting van priority telefonie en chello classic naar extreme/freetime de nummerherkenning ook niet gratis. Ik heb gebeld en de servicedesk heeft dit direct herstelt. Ik betaal geen nummerherkenning meer.
 
ArBaCw zei:
Bij mij was na de omzetting van priority telefonie en chello classic naar extreme/freetime de nummerherkenning ook niet gratis. Ik heb gebeld en de servicedesk heeft dit direct herstelt. Ik betaal geen nummerherkenning meer.

Ik lees bij jouw profiel ook: Arris modem.

Dit houdt in dat jij Digitale Telefonie FreeTime hebt

"Duveltje" heeft het analoge Priority Telecom (witte Tellabs stoeptegelmodem) FreeTime abonnement

Dát is het verschil! Maar waaromn UPC dat nou niet gewoon gelijk trekt? Lijkt mij meer aan goodwill bij de klant op te leveren dan die 1,25 per maand extra inkomsten.
 
Ik heb een ARRIS modem en een stoeptegel. Daar zit alleen chello op en geen telefonie
Dus het feit dat (Duveltjes >:D oops foutje ) een Arris modem heeft wil niet zeggen dat ie geen analoge telefonie heeft :police:
 
Alana zei:
Ik heb een ARRIS modem en een stoeptegel. Daar zit alleen chello op en geen telefonie
Dus het feit dat Duveltjes >:D een Arris modem heeft wil niet zeggen dat ie geen analoge telefonie heeft :police:

Hmmm. Daar had ik nog niet aan gedacht. Blijft wel nog steeds staan: Maar waarom UPC dat nou niet gewoon gelijk trekt? Lijkt mij meer aan goodwill bij de klant op te leveren dan die 1,25 per maand extra inkomsten.

Alhoewel, misschien verdient UPC hier ook wel een mooi bedrag aan. Na vier maanden een mislukt avontuur met InternetPlusBellen van KPN, ben ik weer blij om terug te zijn bij UPC! :6
 
Alana zei:
Ik heb een ARRIS modem en een stoeptegel. Daar zit alleen chello op en geen telefonie
Dus het feit dat Duveltjes >:D een Arris modem heeft wil niet zeggen dat ie geen analoge telefonie heeft :police:

Denk dat je nu ff namen door elkaar haalt ik heb geen ARRIS modem maar een thomson en een tellabs (stoeptegel) modem voor telefonie en die is analoog ;)

Groetjes >:D Duveltje >:D
 
Een kennis van mij heeft analogetelefoon en een stoeptegel in zijn meterkast, hij heeft op mijn advies zijn abbo om laten zetten naar extreme en freetime. nu komt het er wordt deze week een arrismodem toegestuurd of hij zijn motorolamodem in de retourdoos wil terug zenden.en zijn telab wil loskoppelen en wil weggooien en zijn telefoon op het arissmodem wilt aansluiten.
Ik vind dit vreemd zie eerdere topics kon je niet kosteloos omgezet worden naar digitaletelefoon en nu moet je.
Heeft dit al te maken met het beeindigen van de analogetelefoon.
 
nickvmusicman zei:
Een kennis van mij heeft analogetelefoon en een stoeptegel in zijn meterkast, hij heeft op mijn advies zijn abbo om laten zetten naar extreme en freetime. nu komt het er wordt deze week een arrismodem toegestuurd of hij zijn motorolamodem in de retourdoos wil terug zenden.en zijn telab wil loskoppelen en wil weggooien en zijn telefoon op het arissmodem wilt aansluiten.
Ik vind dit vreemd zie eerdere topics kon je niet kosteloos omgezet worden naar digitaletelefoon en nu moet je.
Heeft dit al te maken met het beeindigen van de analogetelefoon.

Dit is idd dan heel raar ??? want mij werd gezegd dat ik dan eerst mijn telefoon op moest zeggen en dan weer opnieuw aanvragen waar dan wel een paar weken tussen zou zitten. :-\
Dat zou de enigste manier zijn om digitale telefonie te krijgen.
Lijkt me wel iets om eens bij UPC neer te gooien waarom er toch niet een lijn getrokken wordt maar bij de ene persoon iets wel kan/mag en bij de andere niet.
Wie weet ga ik nog even het online forumlier van UPC invullen met die vraag :#
 
nickvmusicman zei:
Een kennis van mij heeft analogetelefoon en een stoeptegel in zijn meterkast, hij heeft op mijn advies zijn abbo om laten zetten naar extreme en freetime. nu komt het er wordt deze week een arrismodem toegestuurd of hij zijn motorolamodem in de retourdoos wil terug zenden.en zijn telab wil loskoppelen en wil weggooien en zijn telefoon op het arissmodem wilt aansluiten.
Ik vind dit vreemd zie eerdere topics kon je niet kosteloos omgezet worden naar digitaletelefoon en nu moet je.
Heeft dit al te maken met het beeindigen van de analogetelefoon.

En heeft die vriend van je ook zijn oude nummer behouden? Volgens UPC was nl het probleem van het omzetten van analoge kabeltelefoon naar digitaal dat je niet je eigen nummer kon behouden, dat zou dan nu blijkbaar niet meer van toepassing zijn?
 
Mischa,

Ik heb een Arris modem, maar nog gewoon analoge telefonie.
De telefonie wordt niet via het Arris modem geregeld, maar nog gewoon via de ouderwetse grote witte doos die ik ooit kreeg toen ik priority telefonie aanvroeg. Het Arris modem heb ik aangebraagd toen ik met het Thompson modem niets dan ellende had.
Dus voor mij analoge telefonie en gratis nummerherkenning bij cominatie xtreme/analoge freetime.
 
Terug
Bovenaan