• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Omschakeling beeld van 16:9 naar 4:3 en omgekeerd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dennisdek
  • Startdatum Startdatum
D

dennisdek

Ik heb de instelling van de resolutie op auto staan wat mij ook meer dan normaal lijkt, maar dan veranderd het beeld tijdens zappen van 16:9 naar 4:3 en weer terug als ik naar een andere zender ga.

Kent iemand dit probleem of is dit weer één van die mooie bugs????? >:(
 
De box heeft voor zover ik weet geen instelling "auto" voor beeldverhouding, enkel 4:3, plat en 16:9.

Aangezien je een HD box hebt, zul je waarschijnlijk ook wel een flinke HD TV hebben staan en dan moet je op de box gewoon 16:9 als beeldverhouding kiezen bij de instellingen.
 
Daarnaast zijn er nog steeds zenders die (gedeeltelijk) in 4:3 uitzenden (13th Street bijv met oudere series) daar doe je weinig aan. Afhankelijk van je instellingen op je tv kun je deze wel 'oprekken'.
 
OK verkeerd geformuleerd als ik de HDMI resolutie op auto zet dan verspringt mijn beeld met schakelen tussen kanalen.
 
Dat lijkt me logisch, aangezien je daarmee zegt dat hij het gewoon als SD, 720 of 1080 door moet geven. Dus reageert je TV daarop.

Persoonlijk heb ik de mediabox op 1080 gezet, en ben daarmee van het geneuzel af.
 
Inderdaad, bij Auto krijg je altijd het originele formaat te zien, terwijl bij 720p of 1080i je beeld fixed op die verhouding blijft staan
 
upc snijd het beeld niet bij dus je krijgt of verkeerd misformd beeld of je krijgt dat de tv schaakeld tussen formaten waar ik persoonlijk het probleem niet van zie.
al vind ik het jammer dat er soms maar 50 cm van mijn 107cm tv gebruikt word maarja sommige ezels zenden dan ook 16:9 uit in 4:3 wat gewoon niet geaccepteerd hoord te worden dor UPC.

als ik het voor het zeggen had bij UPC zou ik de zenders verplichten om te zorgen dat het geleverde signaal gewoon standard 16:9 was of 4:3 voor een echte 4:3 source maar 16:9 in een 4:3 venster kan echt niet en 4:3 mag ook wel eens uitgefaseerd worden ik snap iet dat er nog steeds zenders in 4:3 opnemen!

maarja UPC heefd al lang laten zien dat het geen ballen heefd kik maar naar die eectr gids ze betalen voor een service die niet goed geleverd word.
na een heel zezoen kassa met een nieuwe presentator staat de oude presentator nog steeds in de gids.
een hoop zenderinformatie klopt gewoon helemaal niet of is simpelweg niet aanwezig en de meeste zenders worden maar 1 dag vooruit gelevert al is de data vaak al langer beschikbaar...

UPC doet hier helemaal niks aan dan zeggen dat ze een contract hebben wat compleet niet interesant is aangezien je niet hoeft te betalen voor een service die niet goed is of some helemaal niet aanwezig is.
vergeet niet deze slechte service betaal je wel voor en UPC zou namens de klanten er wat aan moeten doen maar doet niks.
 
Hutjeflut wat een verschrikkelijk domme reactie ::)
Ok antwoord auto geeft beeld zoals het word uitgezonden dat is zoals het hoort
Echter ik geef het toe, ik gebruikt 1080i heb geen probleem met de upscale van sd programma,s vind dat wel meevallen ten opzichte van steeds verschillende formaten waardoor schakelen tussen zenders langer duurt.
Als je hem op 1080i zet gaat ie echter geen 4.3 uitzending in 16.9 uitzenden (dan staat er iets anders niet goed ingesteld.)
Ene even voor de goede orde ik heb genoeg te zeuren over upc voornamelijk zenderaanbod(hd) en prijs pakketten:)
Voor de poster als je van nederland 1 naar bevoorbeeld sbs6 het huis op de prarie schakelt dan schakelt ie om naar 4.3 omdat deze oude serie in 4.3 is...
 
Het kan zijn dat je tv niet lekker overweg kan met de mediabox over hdmi. Als de mediabox op auto staat, krijg je de juiste beeld frequentie door, zoals al gezegd. Heeft niets met 4:3 en/of 16:9 te maken. Dit kan/moet je op 16:9 zetten bij tv instellingen van je mediabox.
Verder blijft er alleen nog je tv over. Die heeft wat instellingen die verschillende modi bieden, maar dit verschilt wel per merk, ook de naam verschilt per merk.

Heb je al de andere hdmi poorten geprobeerd op je tv?
 
johnsmeets zei:
Hutjeflut wat een verschrikkelijk domme reactie ::)
Ok antwoord auto geeft beeld zoals het word uitgezonden dat is zoals het hoort
Echter ik geef het toe, ik gebruikt 1080i heb geen probleem met de upscale van sd programma,s vind dat wel meevallen ten opzichte van steeds verschillende formaten waardoor schakelen tussen zenders langer duurt.
Als je hem op 1080i zet gaat ie echter geen 4.3 uitzending in 16.9 uitzenden (dan staat er iets anders niet goed ingesteld.)
Ene even voor de goede orde ik heb genoeg te zeuren over upc voornamelijk zenderaanbod(hd) en prijs pakketten:)
Voor de poster als je van nederland 1 naar bevoorbeeld sbs6 het huis op de prarie schakelt dan schakelt ie om naar 4.3 omdat deze oude serie in 4.3 is...


kijk maar eens naar vh1 of xite music MGM scifi 13th strtee en al dat soort zenders die hebben er allemaal een handje van om zwarte balken boven en onder het beeld mee te sturen waardoor het in 4:3 uitgezonden word wat 99 van de 100 tv's niet snappen.
dus er worden wel gegelijk 16:9 programmas in 4:3 uitgezonden.
dit is niet upc's fout maar wel iets wat upc hoord te fixen voor de klant. (zorgen dat het gewoon eens normaal uitgezonden word.
zelfs als de tv geforceerd op 16:9 gezet word gaat dit niet werken omdaet er alleen aan de zijkanten opgerekt word omdat de zwarte meegezonden balken niet genegeerd worden en het beeld dus aleen beelfvullend uitgerekt word.
 
Terug
Bovenaan