• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Omgeruilde cisco ontvanger niet verzegeld retour?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter knorde
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

knorde

Hoi,

Nadat mijn cisco ontvanger (8485dvb) er na 1,5 jaar mee gestopt was (tuner 1 kapot) is deze omgeruild voor een andere (vervangende) cisco ontvanger.

Nu werkt de "nieuwe" die ik gehad heb perfect en daarover heb ik ook geen klachten.
Het viel mij alleen op dat het garantiezegel verbroken is, het is dus duidelijk een gerepareerde versie.
Ik zie op de onderkant staan maart 2012.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, is het normaal dat hij niet verzegeld is?
Mijn vorige cisco ontvanger was dat immers wel.
Ik vind het niet erg dat het een gerepareerde is maar ik vind het wat vreemd dat deze nu niet verzegeld is (en ik in theorie er van alles mee kan doen, wat ik overigens niet van plan ben voor de duidelijkheid).

Er zou opnieuw 2 jaar garantie opzitten is mij verteld door de helpdesk, maar gaan ze indien dat nodig is niet moeilijk doen over de verbroken garantiezegel?

Hebben meer mensen de ervaring een vervangende cisco ontvanger te hebben ontvangen met een verbroken garantiezegel?

Gr. Kees.
 
Die verzegeling wordt wel een probleem bij garantie kwestie. Als het een gerepareerd exemplaar is moet deze ook weer van een zegel zijn voorzien, mits dit door een door cisco erkend bedrijf is gedaan natuurlijk.

Zou zeker even contact zoeken met Ziggo.....
 
Die verzegeling wordt wel een probleem bij garantie kwestie. Als het een gerepareerd exemplaar is moet deze ook weer van een zegel zijn voorzien, mits dit door een door cisco erkend bedrijf is gedaan natuurlijk.

Zou zeker even contact zoeken met ziggo.....
Ik had al contact opgenomen met ziggo (vergeten erbij te vermelden) en die zeggen dat ze voor de zekerheid melding maken in het systeem zodat ik er later geen gedoe mee krijg. Het was normaal volgens hem dat dit gebeurde omdat het een gerepareerde is. Echter zit het me toch niet lekker en ben ik dus benieuwd of dit normaal is of niet...
 
Er zou opnieuw 2 jaar garantie opzitten is mij verteld door de helpdesk,

Dit is onzin
Bij levering van een vervangend product geldt de datum van aanschaf vanaf de eerste koop. Anders zou de consument recht hebben op garantie op garantie en daar beter van worden, wat niet de bedoeling is

Dus ik zou ook maar twijfelen aan deze uitspraak

die zeggen dat ze voor de zekerheid melding maken in het systeem zodat ik er later geen gedoe mee krijg.
 
Toch zojuist nog weer even gebeld omdat het me niet lekker zit.
Ze sturen me een nieuwe op, want degene die ik nu aan de lijn had vond het zeer vreemd dat het normaal zou zijn als je geen garantiezegel erop hebt zitten.

Ze sturen mij nu eerst een nieuwe op en daarna hoef ik de oude pas terug te sturen, erg netjes!
Ook krijg ik opnieuw 2 jaar garantie op het nieuwe product.

Gr. Kees.
 
Toch zojuist nog weer even gebeld omdat het me niet lekker zit.
Ze sturen me een nieuwe op, want degene die ik nu aan de lijn had vond het zeer vreemd dat het normaal zou zijn als je geen garantiezegel erop hebt zitten.

Ze sturen mij nu eerst een nieuwe op en daarna hoef ik de oude pas terug te sturen, erg netjes!
Ook krijg ik opnieuw 2 jaar garantie op het nieuwe product.

Gr. Kees.

Goede deal als je het mij vraagt,... wel even kijken of het allemaal zo verloopt als nu overeen gekomen natuurlijk.... De hd kan nog wel eens wat beloven wat net weer even anders loopt dan je gedacht hebt. :)
 
Ze hebben zich idd niet aan hun woord gehouden.
Vandaag een vervangende cisco gekregen maar die is wel 2 jaar ouder dan de vorige.

Maar hij is verzegeld, dat dan weer wel.
Tot nu toe werkt hij goed, op 1x na.

Tijdens een programma wat we hebben opgenomen liep het beeld + geluid vast. Nadat ik een klein stukje terug heb gespoeld was het probleem verholpen.
Dit is tot nu toe 1x gebeurd.

Herkend iemand dit?

Reden tot paniek, weer in die molen (voor de zoveelste keer) of kan dit een keer gebeuren?

Gr. Kees.

P.S. Voor de zekerheid ff een nieuw topic aangemaakt ivm ander soort probleem.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=419273#post419273
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is onzin
Bij levering van een vervangend product geldt de datum van aanschaf vanaf de eerste koop. Anders zou de consument recht hebben op garantie op garantie en daar beter van worden, wat niet de bedoeling is

Dus ik zou ook maar twijfelen aan deze uitspraak

Als het oorspronkelijke apparaat gerepareerd is geldt de garantie vanaf de eerste leverdatum.

Een vervangend exemplaar heeft opnieuw 2 jaar garantie na vervanging.
 
Als het oorspronkelijke apparaat gerepareerd is geldt de garantie vanaf de eerste leverdatum.

Een vervangend exemplaar heeft opnieuw 2 jaar garantie na vervanging.
Dit klopt, een vervangend apparaat heeft opnieuw 2 jaar garantie. Indien bij ontvangst van een nieuwe ontvanger de zegel verbroken is, maakt dit niets uit voor de garantie. Er wordt natuurlijk wel gekeken of er door de eigenaar niet iets veranderd is aan het apparaat nadat wij het ter reparatie ontvangen hebben.
 
Dit klopt, een vervangend apparaat heeft opnieuw 2 jaar garantie. Indien bij ontvangst van een nieuwe ontvanger de zegel verbroken is, maakt dit niets uit voor de garantie. Er wordt natuurlijk wel gekeken of er door de eigenaar niet iets veranderd is aan het apparaat nadat wij het ter reparatie ontvangen hebben.
Ik kon wel zien dat er een andere harde schijf in was gezet (500 gb).
Is het niet achteraf moeilijk te achterhalen wat door de gebruiker of door ziggo is veranderd, hij was nu immers ook niet meer origineel?

Ik heb nu weliswaar een ouder apparaat terug gekregen maar daar zit wel de originele harde schijf in en het apparaat is verzegeld.
Voelt toch wel een stuk fijner, al is het alleen maar voor het idee.

Overigens wel apart dat ze hem toch hebben omgeruild als het niet uit maakt of hij wel of niet verzegeld is, maar goed eind goed al goed wat mij betreft...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan