• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

olympische spelen in HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BertvanHorck
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BertvanHorck

Ben net thuis van vakantie.... Wat zijn de eerste ervaringen met de HD uitzendingen op Ned1 HD 720p en 1080i en Eurosport?

Ik kijk momenteel naar Ned-USA en ben niet erg on de indruk...
 
dat kan wel kloppen, want het was gewoon SD, niet alle sporten zijn in HD zo te zien.
Zwemmen en nu honkbal lijken me wel gewoon HD
 
Dank!

Is er een lijst van wat wel en niet in HD is?
 
zie https://broadcastengineering.com/products/panasonic_dvcpro_p2_hd_0222/

Het schijnt dus wel zo te zijn dat alles in HD wordt opgenomen, geproduced en gedistribueerd en wel opnieuw in 1080/50i dus niet in een _p formaat.

De Basketball zag er vandaag (USA-China) in 1080i wel aardig uit, maar de voetbal (wederom de hoge wide-angle shots) waren nog bedroevender dan de Euro 2008 uitzendingen!

Meningen?

Bert
 
Er is erg veel verschil in de kwalitiet van het HD signaal bij de verschillende sporten. Basketball ziet er tot nu toe het beste uit, ik dacht dat dat kwam omdat het een zaalsport is maar turnen zag er weer een stuk minder mooi uit.

Ook het HD signaal bij het voetbal verschilt per stadion, Belgie-Brazilie zag er goed uit (te vergelijken met het afgelopen EK beeld) maar het Nederlands elftal heb ik nog niet in een fatsoenlijke HD stream kunnen aanschouwen.
 
HD signaal

Schakel eens terug naar SD of Digitaal SD.
Dan ga je weer heel snel terug naar het HD kanaal.
(ik kijk wel op het testnetwerk 1080i)
 
Ik kijk alles op NED1 1080i Test en ik vind het echt super! Ook de opening was adembenemend. Al meerdere uren zitten kijken en eigenlijk nog geen problemen gezien.
 
Ook hier opening super, basketbal en zwemmen ook. Voetbal leek idd minder, meaar wel stukken beter als SD bij mij.

Geen artifacten gezien.
 
Ik kijk alles op NED1 1080i Test en ik vind het echt super! Ook de opening was adembenemend. Al meerdere uren zitten kijken en eigenlijk nog geen problemen gezien.

Mee eens dat de opening adembenemend mooi was, zowel qua show als qua beeldkwaliteit. Wat m.i. daarbij ontbrak was fatsoenlijk geluid. Het wordt echt hoog tijd dat er eens bij de Duitsers in de leer wordt gegaan (door NOB of hoe dat tegenwoordig ook moge heten) De ARD had zelfs de 'gewone' SD-uitzending voorzien van echt (ruimtelijk) AC3 geluid met een fatsoenlijke mix met het commentaar. Wat stak het bijna mono-geluid van Ned 1 HD (ook via het Dolby spoor) daar calvinistisch armoedig bij af. Om over Eurosport maar te zwijgen.
Verder is inderdaad de beeldkwaliteit bij voetbal stukken minder en wel bij alle wedstrijden. Voetbal kwam toch vanuit een andere stad als Being? Ik denk dat de 21e eeuw daar nog niet helemaal is doorgedrongen. China is natuurlijk een werelddeel op zich...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan