Probleem opgelost!
De NIET WERKENDE Ranex RX 1520 nummermelder teruggebracht
naar de GAMMA in Schagen waar ik, bij vermelding dat de
RANEX nummermelder niet werkte, direct het aankoopbedrag
terugkreeg. Ik heb ze aangeraden OM GEEN RANEX NUMMERMELDERS
meer te verkopen.
Daar de GAMMA wel PROFOON telefoons, doch geen nummermelders
van dat merk verkoopt, ben ik naar hun buren, KARWEI, gegaan.
Daar de PROFOON nummermelder PCI-27 phb gekocht, welke volgens
de handleiding duidelijk vermeld dat deze FSK ondersteunt en
waarbij de nummermelder werkt op telefonie van de Nederlandse
en Belgische kabelmaatschappijen.
En deze PROFOON nummermelder PCI-27 phb bleek ook uitstekend
bij mij te werken in relatie met mijn ZIGGO telefoonaansluiting
(i.t.t. dus de RANEX fsk-nummermelder)!!
BINGO! Probleem dus geheel opgelost!
Wel heel vreemd dat ZIGGO dat niet even op hun website
vermeldt...
Ik ben benieuwd wanneer ze dat wel doen. Kunnen ze daarbij
mogelijk heleboel mensen weer blij maken.
Profoon heeft helaas wel een minpunt in haar service: Ik had
vorige week een e-mail via hun website naar hun gestuurd over
mijn probleem.
Tot heden nog geen antwoord gekregen...
Waarom mijn huidige reactie zo uitgebreid en expliciet?
Als internetspecialist verwonder ik mij steeds over de
nonchalantheid van zeer veel bedrijven m.b.t. de combinatie:
internet/forum en service/klanten.
Dit soort forums (ziggo-gebruikers.nl/forum) in combinatie met
GOOGLE is de toekomstige promotie OF de toekomstige doodsteek
van bedrijven. Of veel bedrijven dat beseffen betwijfel ik
ten zeerste.
Zoek in GOOGLE naar:
Nummerweergave problemen
en u komt direct bij dit forum aan, ondanks dat de discussie
slechts 1.5 dag oud is. Bedankt Google!
Juist vooruitstrevende bedrijven moeten DIRECT op dit problemen
inspringen. Misschien een dagtaak doch het is een beste PR voor
een bedrijf.
- RANEX: door dagelijks internet af te stropen op dit soort
meldingen en daar alert op te reageren. Nu staan ze blijvend
bekend om een niet werkend product.
- PROFOON: door te melden dat zij WEL in connectie met ZIGGO
werken (of worden geen nummermelders verkocht in het
telefonie-kabelgebied?).
- ZIGGO: door te melden dat RANEX nummermelders niet op hun
telefoniesysteem werken. Klantvriendelijkheid heet dat.
Ik ben benieuwd of GAMMA de RANEX nummermelders binnenkort
uit hun vakken hebben gehaald...
Bedankt voor de reacties op dit forum. Dit forum blijkt van
groot nut te zijn. Beseft ZIGO dat wel

Waarom hebben zij geen
duidelijke link naar dit forum?
Hopelijk dat ik met bovenstaande anderen weer kan helpen.