• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nummerweergave binnenkomende gesprekken en telefoonboek

J. de Boer

Forum Gebruiker
Berichten
2.969
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds kort overgeschakeld van KPN naar het voordeel -abonnement Power + telefonie Anytime. Oude KPN nummer inmiddels omgezet, werkt allemaal probleemloos. Nieuw toestel gekocht, universeel toestel, zowel voor DTMF als FSK.
Leidt me tot twee vraagjes:

  • Nummerweergave werkt nog niet. Ik had uit verschillende topics begrepen dat dit bij Anytime zondermeer automatisch geactiveerd zou moeten zijn. Niet dus. HD-medewerker vertelde me dat dit nog even tijd kost. Hoe lang is even? Meer mensen hier ervaring mee?


  • Is ooit wel eens een balletje opgegooid bij UPC over een privé telefoonboek? Bij KPN had je een mogelijkheid om 100 nummers met bijbehorende naam in je lijst te zetten. Deze namen, indien gebeld, vond je dan terug in de telefoonrekening online. Zou zeker een handige optie zijn, aangezien gesprekken met vaste binnenlandse nummers weliswaar gratis zijn, maar buitenland en mobiel beslist niet. Nu vind je in "Mijn UPC" alleen de gebelde nummers terug.
 
J. de Boer zei:
  • Nummerweergave werkt nog niet. Ik had uit verschillende topics begrepen dat dit bij Anytime zondermeer automatisch geactiveerd zou moeten zijn. Niet dus. HD-medewerker vertelde me dat dit nog even tijd kost. Hoe lang is even? Meer mensen hier ervaring mee?
Nummerweergave wordt automatisch toegevoegd wanneer je AnyTime neemt. De nummerweergave dient te functioneren zodra de lijn is opgeleverd.

Zoniet:
- binnenhuis (toestel en/of splitter bij jou thuis die loopt te bokken)
- nummerweergave is niet ingeschakeld op de centrale
 
Mag je best vragen Channie. Het is een Premier Ravenna, pas gekocht bij Kijkshop. Heeft volgens de specificaties echt zowel DTMF als FSK aan boord, en dit wordt automatisch gedetecteerd.

@Silvester: Zoals ik al vermeldde, had ik hierover al contact gehad met de helpdesk, omdat ik ook meende te weten dat het meteen geactiveerd zou moeten zijn. De (overigens zeer vriendelijke en behulpzame) HD medewerker vertelde me dat het bij mij inderdaad nog niet geactiveerd stond. Hij zou dit voor me verzorgen, maar kon dit niet meteen fixen. Ik zou nog even geduld moeten hebben. Vandaar de vraag van mijn kant: Hoe lang duurt even en nogmaals, hebben meer mensen dit gehad, mogelijk inherent aan de procedure nummer-overzetting KPN - UPC?
 
Dit heeft niets te maken met de nummerportering. De activatie van Nummerweergave kan - afhankelijk van enkele factoren zoals systeembelasting - 1 minuut tot 48 uur duren; lekker duidelijk he? ;).
 
O.k. weekend ertussen, dus morgen zou het klaar moeten zijn. Er van uitgaande dat de activering niet reeds plaatsvond bij het tijdelijke nummer dat ik circa 3 weken heb gehad. D.w.z. dat men wel terdege heeft gewacht tot die nummerportering had plaatsgevonden (in de loop van donderdag j.l.).

Blijft die tweede vraag van me over het persoonlijke telefoonboek. Is hierover wel eens een verzoek richting UPC geweest?
 
  • J. de Boer zei:
    Is ooit wel eens een balletje opgegooid bij UPC over een privé telefoonboek? Bij KPN had je een mogelijkheid om 100 nummers met bijbehorende naam in je lijst te zetten. Deze namen, indien gebeld, vond je dan terug in de telefoonrekening online. Zou zeker een handige optie zijn, aangezien gesprekken met vaste binnenlandse nummers weliswaar gratis zijn, maar buitenland en mobiel beslist niet. Nu vind je in "Mijn UPC" alleen de gebelde nummers terug.

Daar heb je in principe toch niet een dergelijk privé tel.boek voor nodig? Op de specificatie vind je toch de gebelde nummers terug, aan de hand daarvan kun je dan toch zien met wie je hebt gebeld?
 
dvanhul zei:
Daar heb je in principe toch niet een dergelijk privé tel.boek voor nodig? Op de specificatie vind je toch de gebelde nummers terug, aan de hand daarvan kun je dan toch zien met wie je hebt gebeld?

Dat is waar maarrrr... je ziet alleen de nummers met wie je hebt gebeld in het UPC-overzicht en J. de Boer wil daar graag namen aan kunnen koppelen, helemaal zo'n gek idee niet hoor...de vorige maand had ik met ± 200 nummers gebeld en ga daar maar aan staan om de namen erbij te zoeken, als je dat zou willen tenminste.
 
En bij sommige nummers zijn de laatste cijfers xxxx jes.
 
den Tsaar zei:
Dat is waar maarrrr... je ziet alleen de nummers met wie je hebt gebeld in het UPC-overzicht en J. de Boer wil daar graag namen aan kunnen koppelen, helemaal zo'n gek idee niet hoor...de vorige maand had ik met ± 200 nummers gebeld en ga daar maar aan staan om de namen erbij te zoeken, als je dat zou willen tenminste.

Kan, maar op het moment dat je gaat bellen weet je natuurlijk of je Jantje of Pietje gaat bellen, dus kun je voor jezelf nummer en naam in een lijstje noteren, vervolgens kun je vanaf de factuur de namen via de nummers terugvinden. Is wat omslachtig, mee eens, maar het kan natuurlijk wel.
 
Terug
Bovenaan