• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nummerbehoud

Chima

Forum Gebruiker
Berichten
509
Ik kreeg begin deze week netjes een brief van KPN en van UPC dat mijn nummer per 17 maart zou stoppen bij KPN en over zou gaan naar UPC.
Vandaag 18 maart is er echter nog niets veranderd. Ik bel nog steeds via KPN en mijn tijdelijk nummer werkt nog steeds bij UPC.

Is dat normaal dat dit wat langer kan duren?
 
Gebeurde bij mij op de dag die in de brief stond,ben dus geneigd te zeggen dat dit niet klopt.
Maar,je zit nu net in het weekend,zou dus ook maandag kunnen gebeuren.
Daarna zou ik wel even bellen,want dan zijn ze het vergeten.
 
Dit kan men niet vergeten, omdat dit automatisch gaat. Ik vermoed dat de portering is mislukt. Dan wordt de portering simpelweg even uitgesteld (meestal met een dagje of 2).
 
Tjello zei:
Dit kan men niet vergeten, omdat dit automatisch gaat. Ik vermoed dat de portering is mislukt. Dan wordt de portering simpelweg even uitgesteld (meestal met een dagje of 2).

Okay, dan wacht ik nog tot dinsdag. Als er dan niet veranderd is dan ga ik even bellen......
 
Chima zei:
Ik kreeg begin deze week netjes een brief van KPN en van UPC dat mijn nummer per 17 maart zou stoppen bij KPN en over zou gaan naar UPC.
Vandaag 18 maart is er echter nog niets veranderd. Ik bel nog steeds via KPN en mijn tijdelijk nummer werkt nog steeds bij UPC.

Is dat normaal dat dit wat langer kan duren?

Hier hetzelfde, zou ook op 17 maart worden geporteerd. Heb zaterdag even gebeld. 'unknown error' volgens de HD. Wordt aan gewerkt. We wachten dus maar even af ;)
 
Ik had dit ook, duurde nog 48 uurtjes. Ik had een tijdelijk nummer van UPC, maar ben vergeten hoe ik hier achter kon komen. Ik had een caller ID uit Amsterdam en die belde ik met KPN en toen ging de UPC telefoon over :)

Ik heb daarna de helpdesk gebeld en die hadden even gekeken en bevestigde dat het 't tijdelijk UPC nummer was en dat KPN vanzelf opeens stopt en mijn UPC telefoon dezelfde dag nog zou gaan werken met huidige nummer. En dat klopte. Einde van de dag rond vier uur was de KPN lijn dood en met mobiel mijn nummer gebeld en ging die van UPC over. Dit was dus paar dagen na de datum van die brief.

Met UPC heb ik wel geleerd door de jaren heen dat een week echt werkdagen betekend en dus niet het weekend. En dat het hierdoor wel eens dagje later kan zijn. Als het maar niet een week wordt. Gewoon HD bellen, dan kunnen ze in ieder geval even checken of je a) goed in systeem staat en b) of de datums enigsinds overeenkomen. Wie weet heb je toevallig net een storing of is een papiertje niet ingevuld. Zo had ik tijdens bestellen geen combi korting gehad. Die brief zat niet in mijn enveloppe. Ik moest het van de site downloaden en invullen en opsturen. Dus eerste rekening niet mijn 15 euro korting (of wat het dan ook was).
 
Hier hetzelfde: brief gehad van KPN dat op vrijdag 17 maart mijn nummer naar UPC zou gaan. Ook de helpdesk van UPC gaf dat aan. Nu bel ik nog steeds via de KPN lijn met mijn "eigen" nummer. De UPC lijn heeft nog steeds het tijdelijke nummer. Zal maandag wel omgezet worden ?
 
Ja, ik zou maandag in de namiddag even bellen naar UPC als het nog niet geregeld is. Ik weet trouwens dat KPN heel netjes was met het verrekenen van het abbonements geld enzo. Al duurde het wel aardig lang voor ik de verrekening afschrift binnenkreeg.
 
Porteringen van 17 maart zijn niet doorgevoerd. Deze worden zo spoedig mogelijk opgepakt. Mocht het onverhoopt langer duren, dan krijgt men een briefje thuis met de nieuwe porteerdatum.
 
Tjello zei:
Porteringen van 17 maart zijn niet doorgevoerd. Deze worden zo spoedig mogelijk opgepakt. Mocht het onverhoopt langer duren, dan krijgt men een briefje thuis met de nieuwe porteerdatum.

Hey Thanks!
Dan hoef ik me dus niet ongerust te maken dat mijn nummer verdwijnt..... ;D
 
Terug
Bovenaan