Nummer weergave klopt niet en 0900 alarm nummer komt in verkeerde regio

Bert

Forum Gebruiker
Berichten
900
Nou ik heb weer 2 vreemde problemen die UPC niet kan oplossen.

1. Als ik naar andere mensen bel gebeurd het wel eens dat bij die mensen een heel vreemd nummer in de display komt te staan. Stel mijn nummer is 090-1234567
Als ik bv mijn broer bel (heeft KPN) dan komt in zijn display te staan: 09012*234*33#2133
Een onzin nummer dus, dat gebeurd dus alleen als ik bel, als andere mensen hem bellen krijgt ie wel het correcte nummer te zien. Belt mijn moeder (zei heeft ook UPC telefonie) dan is het nummer ook goed.
rara hoe kan dat?
UPC zegt dood leuk: bij ons staat alles goed, zal wel aan KPN liggen.

2. Als ik vanaf mijn UPC telefoon verbinding het 0900 alarm nummer bel (voor politie) dan kom ik in de verkeerde regio, sterker nog provincie terecht. Je hoort bij je eigen regio politie uit te komen als je dat landelijke 0900 nummer belt, maar helaas via UPC is dit weer niet het geval.
Ook bij deze klacht schuift UPC de verantwoording af naar de centrale die de politie verbinding verzorgt. Raar allemaal, belt mijn broer via KPN (woont 500 meter verderop) komt hij wel bij de juiste politie regio terecht.
 
T

test0r

Geheit dat dat niet door KPN komt want ik voordat je upc telefonie had kwam je zeker wel in het goeie gebied uit (indien gechecked).
Ik zou daar toch maar es serieus even met iemand over babbelen die wat hoger staat dan de gemiddelde HD'er die je als eerstelijns aan de hoorn krijgt, want als er straks echt iets gebeurd en niemand is bereikbaar, of je komt in een andere regio uit, kunnen dat wel es cruciale seconden zijn.
Ik acht de kans erg klein, maar toch... doomscenario :(
 

plankie

Quality Member
Berichten
3.371
Dat is wel een heel vreemd probleem en heb hem zelf ook nog niet eerder gehoord.
Heb je dat probleem al vanaf het moment dat je UPC telefonie hebt of is het er later 'ingeslopen'?
 
Topicstarter
Topicstarter
Bert

Bert

Forum Gebruiker
Berichten
900
Al direct vanaf het begin.

Ik heb UPC nog eens erover gebeld en ze zeggen heel mooi:
Ligt niet aan ons maar aan de "andere" (kpn, etc etc), bij ons stata alles goed.

Daarmee is het voor hun "afgehandeld".
 
Bovenaan