• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nu: Wifi uit+Eigen router | Kan dat samen met wifispots?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

ZakHooi

Hoi,

Momenteel heb ik Wifi uit staan en gebruik ik een eigen router met wifi achter het modem. Gewoon omdat ik wifi op mijn eigen router wat meer mogelijkheden geeft dan wifi van het Ziggo modem.

Als ik er voor zou kiezen wifispots te gebruiken dan heb ik zowel wifi van mijn eigen router (voor eigen gebruik) en wifispots (voor mensen die bij mij huis voorbij komen) in gebruik.

Mijn vraag is: Kan deze combinatie?
Brengt het bepaalde risico's met zich mee voor mijn eigen wifi gebruik op mijn eigen router om wifispots aan te zetten?
Eerlijk gezegd zou ik wifispots alleen willen hebben zodat ik er elders gebruik van kan maken bij anderen (beetje egoistisch).

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
 
Kan op zich prima, hier ook even gebruikt door de router-achter-router functie.

Kreeg alleen problemen met vertragingen in Whatsapp en kreeg ik mijn VPN voor mijn Synology NAS niet meer werkend.

Ik ben uiteindelijk weer teruggegaan naar mijn eigen router en dan maar geen HotSpots.

Even helpdesk bellen en routerfunctie aanlaten zetten dan kun je het eenvoudig testen in jouw omgeving, dit verschilt toch per huishouden. Bevalt het niet dan laat je het weer uitzetten. Gaat meestal direct en na 5 minuten kun je weer verder.
 
En bij de router-achter-router insteling kun je vanaf de Ubee niet op je interne netwerk komen. Effectief heb je dan een gastnetwerk op die Ubee gecreëerd dat alleen internet toegang verleent. Dus voor bezoek heb je dan nog niet die WifiSpots nodig omdat je normale Ubee verbinding sneller is. :wink:
 
Problemen zoals Mirgroen aangeeft zijn voor mij reden het niet te gebruiken.
Ik heb aardig wat zaken draaien hier thuis en dat mag er niet onder lijden.
Daarnaast heb ik sowieso Fonera al wat exact hetzelfde doet, maar wereldwijd te gebruiken is.

Ik denk dat het daarom toch maar niet doe
 
en wat zou er mis zijn om de wifi van ziggo wel aan te zetten en daarnaast lekker je eigen wifi te gebruiken?
 
en wat zou er mis zijn om de wifi van ziggo wel aan te zetten en daarnaast lekker je eigen wifi te gebruiken?

Wat ik net al aan gaf:
Problemen zoals waar Migroen al een paar voorbeelden had.
Services die niet meer werken omdat portforwarden niet lekker werkt.
Misschien webcam waar ik vanaf buiten niet meer bij kant.
En ga zo maar door....

Mijn ervaring met de helpdesk is ook niet zo dat ik hen gauw zou opbellen om wat te wijzigen want als je dat terug wil laten zetten kan er ook veel misgaan.
Dus voordat ik ze wat laat aanpassen wil ik eerst zeker weten dat het resultaat naar tevredenheid zal zijn om al het gedoe met de helpdesk te besparen.

Daarnaast heb ik al fonera dus de enige toegevoegde waarde voor mij zou zijn dat ik wifispots van anderen zou kunnen gebruiken.
Bovendien is de dekking (voor zover je dat zo kunt noemen) ook niet super, met mijn 3G heb ik overal al dekking met ziggo wifispots alleen rondom huizen van ziggo abonnees die dit aan hebben laten zetten.
Dus zal de 'dekking' voornamelijk in woonwijken zijn, en tja daar loop je niet vaak over straat te internetten.

Dus alle plussen en minnen bij elkaar op geteld ben ik nog niet over de streep :)
 
Met de wensen/problemen die je noemt is er maar 1 optie: ziggo modem in bridge zetten. Dan schakel je de hele routerfunctie (en wifi functie) van het modem uit.
 
Met de wensen/problemen die je noemt is er maar 1 optie: ziggo modem in bridge zetten. Dan schakel je de hele routerfunctie (en wifi functie) van het modem uit.

Dat heb ik gewild en gehad, maar steeds als er een update werd gedaan (vaak onaangekondigd) stond de router functie weer aan en kon ik de helpdesk bellen. Steeds weer hetzelfde verhaal voor de eerste keer uitleggen (er wordt dus in hun callcenter systeem niet bijgehouden waarvoor ik eerdere telefoontjes gepleegd heb). Ik werd er gewoon strontziek van.
Mijn motto is geworden: vermijd alle contact met helpdesk tenzij het niet anders kan.
Dat meegenomen in de context van mijn wifispot-vraagstuk ben ik dus nog lang niet zover om het aan te laten zetten, zul je nu wel begrijpen.
 
Ze houden dit heus wel bij maar het is makkelijker om dat te zeggen dan dat ze geen flauw idee hebben waarom het iedereen keer uitgaat.
 
Zo erg is de helpdesk bellen nou ook weer niet. Desnoods kun je het ook aan webcare vragen via twitter. Ik snap niet dat je het niet gewoon probeert. Het is best leuk om een beetje te experimenteren en er zijn genoeg mensen op dit forum om je eventueel te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan