• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nu al overstappen: Verstandig?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wannaswitch
  • Startdatum Startdatum
W

wannaswitch

Beste mensen,

Mijn eerste bericht op dit forum, dus ik val maar meteen met de deur in huis:

Al enige tijd wil ik overstappen van een veel te langzaam en duur Planet IPB abonnement, naar UPC Extreme i.c.m. Anytime Telefonie. Helaas was ik één dag te laat met opzeggen, waardoor mijn IPB abonnement automatisch met een jaar werd verlengd. Dit fenomeen is jullie waarschijnlijk al bekend.

Als ik nu zou overstappen betaal ik tot eind november/begin december een IPB abonnement die ik niet gebruik. (8*75= EUR 600). Een nogal dure grap. Ik irriteer me echter mateloos aan de snelheid van Planet, aangezien ik voor mijn werk wel eens wat thuis moet doen en hierbij verbinding moet maken met het bedrijfsnetwerk. Rond de 600 kb/sec downloadsnelheid en rond de 70 kb/sec uploadsnelheid is dan echt te langzaam.

Op UPC.nl loopt er op het moment wel een mooie actie: De eerste zes maanden voor de helft van de prijs, plus een draadloze router cadeau. Dat zou mij dus 180 euro aan abonnementsgeld schelen en 140 euro voor een draadloze router.

Ik zit nu echt te twijvelen. Aan de ene kant erger ik me verschrikkelijk aan de Planet snelheden en loopt er nu een mooie aanbieding bij UPC, maar aan de andere kant is de 'afkoopsom' voor mijn IPB abonnement op dit moment wel erg hoog. Kan ik volgens jullie beter wachten en heeft UPC wel eens vaker van dit soort aanbiedingen lopen of is het verstandig om met deze aanbieding nu al over te stappen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Wannaswitch
 
Dat is inderdaad balen dat je net 1 dag te laat bent met opzeggen :'( echter ik zou nu niet switchen maar wachten tot je abbo afloopt, dus over 11 maanden, hou wel je opzegtermijn in de gaten ;)

Reden om nu niet op te zeggen: Over 11 maanden heeft UPC ook wel weer leuke aanbiedingen dus de besparing die je nu zou krijgen van UPC krijg je dan ook wel en dat weegt niet op om nu die 600 Euro van KPN weg te gooien.

Dat je je snelheid te laag vind is natuurlijk ruk weet echter niet wat je theoretische snelheden zouden moeten zijn anders zou je misschien goed kunnen gaan klagen en als er dan niets verbeterd dan kan je misschien over een maand of 3 je KPN abbo kunnen opzeggen zonder boete vanwege het niet correct leveren van de dienst. Ik persoonlijk heb hele goede ervaringen met de zakelijke IPB van KPN en daar was de SDSL verbinding altijd 90-95% van de theoretische snelheid en ook de voice lijnen (8stuks) altijd online.

Wat ik me nog ff afvraag is waarvoor jij zulke hoge snelheden nodig hebt voor je werk thuis, ik werk ook veel thuis maar bij gebruik van e-mail en ons ERP systeem heb ik echt niet zulke hoge snelheden nodig om goed te kunnen werken, maar als jij veel data van jullie netwerk moet up/downloaden is het misschien iets anders.

suc6
Polderboy
 
Dankje voor je reactie.
Mijn theoretische snelheden haal ik wel, ik heb namelijk een Comfort abonnement. Behalve dat de Planet SMTP-servers vaak worden geblokkeerd in de VS en in Australië (bekend probleem) totaal geen problemen ondervonden bij mijn huidige provider.

De reden dat ik zulke hoge snelheden nodig heb, is een combinatie van een aantal zaken:
- Verbinding met het bedrijfsnetwerk wordt gelegd via een VPN client. Dit neemt veel bandbreedte in beslag. (encryptie e.d.)
- Lotus Notes: Alle databases van onze klanten hangen hier in en geregeld moet ik een database vanaf het netwerk lokaal zetten. (denk aan databases tussen de 100 en 680 MB) Over het algemeen gebruikt Lotus Notes ook gewoon veel bandbreedte.
- Ik ben van nature nogal ongeduldig, alles moet zo snel mogelijk gebeuren.
 
Ben zelf net over gestapt van KPN internetplusbellen

naar UPC ook internetplusbellen en natuurlijk de aanbieding

van de router mee gepakt was allemaal plug en play nog geen vijfmintjes alles draaien

zelfs mijn Azureus liep meteen alles groene smiltjes toppie ,dat lag met die KPN Experia Box

even anders ,en meteen de nieuwe aanbieding genomen van 10 maart drie halen twee betalen

krijgje het goedkoopste produkt was in mijn geval die mediabox ,en de snelheid

kreeg ik tehoren werd verdubbelt ::)
 
wannaswitch zei:
Als ik nu zou overstappen betaal ik tot eind november/begin december een IPB abonnement die ik niet gebruik. (8*75= EUR 600).

Als je wel al overstapt zou ik direct het Planet abonnemenet downgraden naar de langzaamste (=goedkoopste) versie.
Dat scheelt toch al weer wat.
Wel jammer dat ze je aan die ene dag vasthouden.....

Ik heb vorig jaar de overstap gemaakt van Planet IPB naar UPC...... :)
Had ik eerder moeten doen want ik ben erg tevreden én bespaar 40 euro per maand.
 
Ik zou ook overstappen op extreme en planet downgraden naar het goedkoopste.

Scheelt een hoop ergernis.

Zelf ben ik (8 jaar geleden) van PI naar XS4ALL gegaan en heb UPC erbij genomen... en ik moet eerlijk toegeven dan UPC gewoon het snelste is.
Heb XS4ALL er nog wel bij voor sip telefonie en extra 1mbit up.
 
Uit jullie reactie's begrijp ik dus dat het mogelijk is om voor het einde van het Planet contract te downgraden?
Ik dacht namelijk dat een downgrade pas wordt doorgevoerd op het moment dat het contract weer wordt verlengd. Dit in tegenstelling tot een upgrade, wat natuurlijk logisch is.

//Edit
Jammer, vroegtijdig downgraden gaat niet.
Citaat van Planet.nl:
Een downgrade wordt altijd aan het eind van uw lopende contract uitgevoerd

Jammer van die extra kosten, maar ik ga nu meteen het bestelformulier van UPC invullen. Ben Planet/KPN helemaal zat met al dit regels. Om zo te worden behandeld na 8 jaar trouwe klant te zijn geweest is gewoon ronduit belachelijk.
 
Inmiddels Internet Extreme besteld. Het installatie pakket is er binnen vijf werkdagen. Wanneer alles is aangesloten zal ik upgraden naar Anytime Telefonie. Gelukkig ben ik vrij handig en heb ik al een keer een UPC pakket aangesloten bij iemand. :)

Trouwens, dit is toch de standaard procedure:
- UPC pakket binnen, alles aansluiten
- Tijdelijk telefoonnummer, antwoordkaart t.b.v. nummerbehoud invullen en opsturen
- Telefoonnummer is omgezet naar UPC
- Planet IPB functioneert niet meer
- Planet opbellen om op te zeggen plus een aangetekende opzegbrief versturen om gekkigheid te voorkomen
 
wannaswitch zei:
Jammer, vroegtijdig downgraden gaat niet.

Dat is toch wel triest.....

Uit pure nijd zou je toch een 230V op die telefoondraadjes zetten..... 8)
En dan al je spullen weer aansluiten en bellen dat het niet meer werkt.......
Elke week deze actie herhalen..... :o

Nee....is niet netjes om te doen.

Ik wist echt niet dat je bij Planet niet kon downgraden....upgraden kan altijd.
 
Ik meende ergens gelezen te hebben dat KPN en de dochtermaatschappijen , oa Planet, de voorwaarden hadden aangepast zodat je na een jaar per maand kon opzeggen. Ik heb daarom de voorwaarden van Planet opgezocht en daar staat:
DUUR EN BEËINDIGING OVEREENKOMST
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na
omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens
gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch,
schriftelijk of elektronisch op te zeggen.
Bron: https://producten.planet.nl/upload/48418_639_1186064844974-271896_KPN_AD4383.pdf

Volgens mij houd dat toch in dat je gewoon per maand kunt opzeggen.
 
Terug
Bovenaan