nu al 5 weken storing, maar geen oplossing

J

Jerillion

Ik heb Chello classic en sinds 5 weken een erg slechte verbinding.
Ongeveer 20 seconden heb ik een verbinding van ongeveer 300kb/sec.. daarna valt de verbinding zo goed als weg... om na 5 sec tot 60sec later weer terug te keren naar de 300kb/sec. meestal 20sec wel 20 sec niet 20 sec wel etc..

Ik heb natuurlijk al zonder te overdrijven zo`n 30 keer naar de chello helpdesk gebeld, door wie ik de eerst maand continu weg werd gestuurd met het antwoord dat het zeer waarschijnlijk aan mijn computer zou liggen.

NIET DUS!! Ben nu nal 6 keer 3 verschillende versies windows instaleren verder wel achter. De hardware kon het ook niet zijn want ik heb mijn
thomson modem ook aan een totaal andere computer gekoppeld, mijn netwerk kaart daar in geplaatst en nog steeds krijg ik dezelfde rare download waarden. Tevens ook een andere netwerk kaart gekocht werkte ook niet.

Dus het was tijd om een Chello monteur langs te laten komen voor een kijkje want de helpdesk ....eeehh Helpdesk?? Goed... Deze man kwam binnen keek 1 seconden naar mijn download snelheid en herkende het probleem. Maar heeft geen oplossing voor het probleem.


Ik vroeg hem een notie van het probleem voor mij te maken op mijn computer zie hier: "Ik denk dat dit probleem wordt veroorzaakt door een voip modem.
Het gaat hoofdzakelijk om een "instraling" probleem.
Hetgeen dat de instraling veroorzaakt is MIJ niet volledig bekend.
Volgens het onderzoek dat er gaande is voor dit probleem heb ik vernomen dat het
om een VOIP modem zou kunnen gaan.

Ik heb begrepen dat VOIP een nieuwe service van chello is die mensen in staat stelt om via de kabel te kunnen telefoneren. Ik maak geen gebruik van die service dus ergens in het netwerk moet er iets fout gaan.
maar wat instraling is en De Monteur maakte de suggestie dat een Voip modem van de buurman het probleem kon zijn.
Hij kon niks voor me betekenen behalve mijn Adres op de lijst zetten samen met de vele andere die volgens hem dit probleem ook hadden. Ik fenomeen is al een hele tijd in onderzoek, maar nog geen oplossing.
Ik moest geduld hebben.

Wie weet hier meer van?!?!?!?!?
 
modem van de buurman, heeft die dan ook chello, maar das het probleem niet, denk eerder een telefoon zone dec ding draadlose telefoons kunnen heel veel stooren, kijk daar eens na, ook bij de buuren, nog een tip je kunt probeeren je coax te aarden. ik haat die dingen. gooiden mij satteliet onvanger helemaal plat.
 
Ik weet niet of je op goede voet leeft met die buurman, maar ik zou eens vragen of je niet een dagje het modem kan ruilen
 
Als die VOIP modem van de buren zoveel instraling geeft. Wordt het tijd een klacht in te dienen bij het ministerie omdat de buurman een illigale zender heeft. en anders bij volksgezondheid.

Een voipmodem is niks anders dan een kabel modem met een extra schakeling die er voor zorgt dat als een bepaald internet signaal komt er een analoog signaal naar de telefoon gestuurd wordt. Zo'n ding mag niks stralen. Een klein magnetisch veld rond het kasje zou kunnen. een beetje straling binnen een meter zoals elk elektrisch apparaat ok. Maar zeker geen instraling op what ever. Zo'n ding zend niks. en behoord ook niks te zenden.

Als een dect telefoon in de buurt staat. Probeer die is uit te zetten. Die dingen geven een heel hoge straling. Dat is ook de rede dat ze zo goed koop zijn. In amerika mag de oude generatie dect niet meer verkocht worden van wegen de straling dus worden die hier massaal gedumpt.

Ik krijg steeds meer het idee, dat upc monteurs instrueerd een verhaal over instraling op te hangen als ze het niet kunnen vinden. Hoor steeds meer van die verhalen.
 
Dat waarschijnlijk heel veel mensen proberen het te verhalen en/of hun account zullen opzeggen en terug zullen gaan naar ptt/adsl of iets in die zin. :-[
Op bijna alle forums zie je mensen klagen en tot op heden is er geen oplossing gevonden voor deze problemen.
Dat ze (chello) ermee bezig zijn geloof ik haast wel.
Kan niet zo zijn dat ze die leegloop fijn vinden. ???
Ik kan het ook niet echt geloven dat dit echt de bedoelling van ze is om mensen op deze manier een hak te zetten. :-\
 
Jerillion zei:
Ik heb Chello classic en sinds 5 weken een erg slechte verbinding.
Ongeveer 20 seconden heb ik een verbinding van ongeveer 300kb/sec.. daarna valt de verbinding zo goed als weg... om na 5 sec tot 60sec later weer terug te keren naar de 300kb/sec. meestal 20sec wel 20 sec niet 20 sec wel etc..

Ik heb natuurlijk al zonder te overdrijven zo`n 30 keer naar de chello helpdesk gebeld, door wie ik de eerst maand continu weg werd gestuurd met het antwoord dat het zeer waarschijnlijk aan mijn computer zou liggen.

NIET DUS!! Ben nu nal 6 keer 3 verschillende versies windows instaleren verder wel achter. De hardware kon het ook niet zijn want ik heb mijn
thomson modem ook aan een totaal andere computer gekoppeld, mijn netwerk kaart daar in geplaatst en nog steeds krijg ik dezelfde rare download waarden. Tevens ook een andere netwerk kaart gekocht werkte ook niet.

Dus het was tijd om een Chello monteur langs te laten komen voor een kijkje want de helpdesk ....eeehh Helpdesk?? Goed...  Deze man kwam binnen keek 1 seconden naar mijn download snelheid en herkende het probleem. Maar heeft geen oplossing voor het probleem.


Ik vroeg hem een notie van het probleem voor mij te maken op mijn computer zie hier: "Ik denk dat dit probleem wordt veroorzaakt door een voip modem.
Het gaat hoofdzakelijk om een "instraling" probleem.
Hetgeen dat de instraling veroorzaakt is MIJ niet volledig bekend.
Volgens het onderzoek dat er gaande is voor dit probleem heb ik vernomen dat het
om een VOIP modem zou kunnen gaan.

Ik heb begrepen dat VOIP een nieuwe service van chello is die mensen in staat stelt om via de kabel te kunnen telefoneren. Ik maak geen gebruik van die service dus ergens in het netwerk moet er iets fout gaan.
maar wat instraling is en De Monteur maakte de suggestie dat een Voip modem van de buurman het probleem kon zijn.
Hij kon niks voor me betekenen behalve mijn Adres op de lijst zetten samen met de vele andere die volgens hem dit probleem ook hadden. Ik fenomeen is al een hele tijd  in onderzoek, maar nog geen oplossing.
Ik moest geduld hebben.

Wie weet hier meer van?!?!?!?!?

VoIP neemt maar 64 Kilobit aan bandbreedte weg, verwaarloosbaar dus.
Instraling... ik geloof er niet in.
Hoe zien je signalen er uit op: http://192.168.100.1 ?

gr, Henno
 
yep heb hier het zelfde probleem. ook al 5 weken. en ook al 30 telefoontjes gedaan. tevens ook een qmail gestuurd. heb trouwens 1 uur op dat qmailtjje gewerkt, en kreeg als antwoord ... jawel instaleer quickfix. of die gebakjes daar bij die upc dienst denken dat ze met een rand debiel hebben te maken. ( was een technish qmailtje  ::) ) :9 nou toen weer bellen met de helpdesk.  ja het ligt echt aan uw pc vertelde ze mij.  na honderd keer vertellen dat ik alles al had geprobeert, van nieuwe instalatie , netwerk kaarten , nieuwe kabels , andere browsers, etc etc.  kreeg ik sterk de indruk dat het personeel van upc wordt geselecteerd op de kleur van de haren. de meeste hebben het verstand van een mossel. dus ik ben nog steeds niet verder gekomen. alles wat mij nu rest is of een monteur te laten komen . en daarvoor de kosten te betalen. of UPC er uit te lazeren. HMM nu ik het zeg klinkt dat laatste erg leuk en gezellig.
Dus ik ga maar weer terug naar die oude vertrouwde KPN
maar eigenlijk is het van de zotte dat je als consument zo behandeld word. of mischien laten we ons wel zo behandelen. trouwens zoveel scheelt het niet bij KPN. aan geld bedoel ik.
en de snelheid is gelijk aan chello classic. 4 mb download is bij chello ongeveer 1,5 mb en kost 49 euro. bij KPN kost mij 1,5 mb echte download snelheid. 18 euro . dus goedkoper. :)

UPC rest in PIECES.
 
Voice Over IP heet het volledig en das een service om, nou ja, het staat er al, telefonie over het IP protocol over internet te routen. Instraling is natuurlijk onzin, waarschijnlijk krijgen VOIP pakketjes een hogere prioriteit (realtime) welke de normale IP pakketten in de weg gaan zitten (of zoiets, mijn kennis van het IP protocol is een beetje beperkt)......en de monteur noemt dit dan "instraling".....coax (kabel) is trouwens goed afgeschermt, daar stoort echt geen dect telefoon op in!
 
Terug
Bovenaan