• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NPO3HD plat in Utrecht??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beetle

Forum Gebruiker
Berichten
172
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Hebben meer mensen last van dat NPO3HD, RTL8HD en 13th street plat liggen in Utrecht? (pc 3553)
Totaal geen signaal, alle andere zenders werken perfect.
Zie dat ze 3 op dezelfde transportstream zitten freq 578 Mhz, ligt dus niet aan 4G! Misschien digitenne, maar dan zou het al tijden niet goed moeten zijn en dit is van de laatste dagen.
 
Hallo,

Hebben meer mensen last van dat NPO3HD, RTL8HD en 13th street plat liggen in Utrecht? (pc 3553)
Totaal geen signaal, alle andere zenders werken perfect.
Zie dat ze 3 op dezelfde transportstream zitten freq 578 Mhz, ligt dus niet aan 4G! Misschien digitenne, maar dan zou het al tijden niet goed moeten zijn en dit is van de laatste dagen.

578Mhz wordt o.a. gebruikt voor draadloze microfoons en andere toepassingen. Ook dit kan je televisie signaal wegdrukken. Heb je deze storing ook als je je ontvanger direct op je AOP aansluit zonder splitters etc. en met Kabel Keur kabel?
 
578 Mhz kan voor draadloze microfoon gebruikt worden, dat zijn kleine vermogen zenders, maar dat die dan 24/24 uur aan staat geloof ik niet, er is gewoon helemaal geen signaal en op de andere kanalen geeft die gewoon 85% weer als sterkte met 100% kwaliteit. Kan het nu niet uitproberen rechtstreeks op de aansluiting helaas, ga ik nog doen.
Maar denk niet dat het dan goed is, het lijkt wel een storing van Ziggo, misschien alleen op deze freq.
Maar het is tot eergisteren (dus na de omzetting) prima geweest!!
En nu alleen deze freq dus ja, of de buurman moet ineens een draadloze microfoon gekocht hebben en die 24 uur aan laten staan.
 
578 Mhz kan voor draadloze microfoon gebruikt worden, dat zijn kleine vermogen zenders, maar dat die dan 24/24 uur aan staat geloof ik niet, er is gewoon helemaal geen signaal en op de andere kanalen geeft die gewoon 85% weer als sterkte met 100% kwaliteit. Kan het nu niet uitproberen rechtstreeks op de aansluiting helaas, ga ik nog doen.
Maar denk niet dat het dan goed is, het lijkt wel een storing van Ziggo, misschien alleen op deze freq.
Maar het is tot eergisteren (dus na de omzetting) prima geweest!!
En nu alleen deze freq dus ja, of de buurman moet ineens een draadloze microfoon gekocht hebben en die 24 uur aan laten staan.

Dat laatst kan zomaar zijn. Er gebeuren wel meer vreemde dingen in de ether die niet zomaar te verklaren zijn maar wel storing op de binnenhuis installatie veroorzaken. Vaak is de bron wel de herleiden tot te sterke zenders op de gestoorde frequenties. Maar 1 frequentie die vanuit het netwerk komt en niet werkt komt zelden voor. Vaak zullen er dan gelijk al meer mensen zijn met gelijke klachten en onderneemt Ziggo eerder actie.
 
Ja heb het zelfde problem, in Veenendaal geen NPO3 HD en RTL8HD, code E48 verschijnt.
RTL5 analoog is helemaal van de aardbodem verdwenen.
Televisie rechtreeks op het AOP aangesloten zonder verder iets er tussen, en, Hirschmann kabel gebruikt.... NOP!
 
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy
Ja heb het zelfde probleem, in Veenendaal geen NPO3 HD en RTL8HD, code E48 verschijnt.
De foutmelding E48 betekent dat de digitale ontvanger of televisie geen goed signaal ontvangt.
Hierdoor kun je 1 of meerdere zenders niet kijken.
Televisie rechtstreeks op het AOP aangesloten zonder verder iets er tussen, en, Hirschmann kabel gebruikt.... NOP!
Als je hiermee bedoelt dat het beeld slecht blijft nadat je het rechtstreeks op het AOP hebt aangesloten.
Dan is er een probleem met het AOP of de kabel voor het AOP en kun je Ziggo bellen op 1200.
 
Inmiddels Ziggo gebeld, monteur komt donderdag langs! :thumb up:
 
Hier inmiddels opgelost.

Nieuwe kabel Hirschmann 9TS en alle problemen waren over.
Probeerde het eerst met 100 meter ertussen en alle zenders kwamen perfect door!! Dus dit is een zeer goede kabel.
Had niet gedacht dat het de kabel was, maar moet toegeven dat dit inderdaad het geval was.
Nu de kabel nog zien weg te werken :)
 
Hier ook opgelost!
Het bleek aan het AOP te liggen, monteur heeft binnen komende kabel opnieuw gemonteerd.
En zie daar, NPO3 en RTL8 zijn weer aanwezig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan