• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NPO schrapt themakanalen

Berichten
61
Het aantal publieke themakanalen gaat in de loop van volgend jaar terug van 12 naar 8. Dit is de uitkomst van overleg tussen de publieke omroepen en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), meldt een woordvoerder van de koepelorganisatie vandaag.
Spirit24, Sterren24, Consumenten24 en Geschiedenis24 vallen af.

'We willen af van de versnippering van het aantal kanalen, maar we doen het ook onder politieke druk. Want het huidige aantal themakanalen is te veel', aldus de zegsman.

De programma's van de te schrappen digitale zenders kunnen volgens hem een plek krijgen bij de themakanalen die overblijven, zoals Holland Doc24, 101TV en Best24.

De NPO kan nog niet aangeven op welke datum in 2012 de themakanalen op de schop gaan. Dat is mede afhankelijk van overleg met de kabelmaatschappijen. (ANP/Redactie)
 
Jammer dat Geschiedenis 24 wegvalt maar als het met HollandDoc wordt combineert vind ik het niet erg. Er waren al veel te veel PO themakanalen op de buis wat mij betreft. 101TV had voor mij ook weg kunnen maar ik maak de beslissingen gelukkig niet.
 
Ik vind echt jammer dat sterren.nl weg moet ik vindt het een super leuke zender. Ik vindt TV Oranje de muziek van TV Oranje vaak iets te. Bij sterren.nl zijn het voornamelijk alleen bekende artiesten ik hoop dat er eigenlijk dat er toch wat ruimte kan en dan bijvoorbeeld bij 101TV zou daar denk ik beste bij passen.
101TV vindt ik erg leuk alleen wordt wel veels te veel herhaald dus ik denk zo van tussen 19:00-23:00 sterren.nl. Maar goed we zullen het wel zien.
 
Ben blij dat het mes gezet wordt in de kanalen, het was hét teken van hezuiling. In het nieuwe plan, dat watij betreft nog niet ver genoeg gaat, staat de content centraal.
 
vanmiddag stond op totaal tv nog dat ze van 12 naar 6 gaan
en nu is het verhaal ook op totaal tv weer dat ze van 12 naar 8 gaan
dus de npo weet zelf niet eens wat ze willen
ik denk eerlijk gezegt dat de tros niet zomaar stopt met sterren.nl
denk dat dit nog wel een staart gaat krijgen
en ja de politiek die geven liever griekenland miljarden euro's
daar hadden ze ook de npo mee kennen helpen inplaats die miljarden geven aan een land die toch al failliet is
 
Ik zie liever alle kanalen verdwijnen, en richt dan gewoon Nederland 4,5 en 6 op. net zoals de BBC met BBC 3 en 4.

of een model zoals de VRT dat doet: Nederland 1+ , Nederland 2+ en Nederland 3+ , achter de rode knop een extra tv signaal.
 
Per wanneer stopt Sterren24 en Spirit24 nou?

Volgens UPC op 4 september 2012, op internet lees ik 1 september, wat is het nou? :-\
 
UPC gebruikt meestal de eerste dinsdag van de maand bij zenderwisseling dus is 4 September denk ik juist voor wat UPC betreft.
Als de NPO themazenders op 1 September stoppen zal UPC waarschijnlijk enkele dagen een bericht plaatsen op deze kanalen.

Ach we zien het wel
 
Terug
Bovenaan