• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NPO bezuinigt op programma's

  • Onderwerp starter Onderwerp starter C0re
  • Startdatum Startdatum
Berichten
5.111
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Satelliet TV
  2. Ziggo
De NPO moet verder gaan bezuinigen en dit zal ten koste gaan van programma's (zie TotaalTV). Opmerkelijk genoeg (en in mijn ogen echt absurd) zal sport gewoon blijven. Waarom niet dezelfde weg als de BBC en gewoon het aantal themakanalen verder inperken. De BBC had bijvoorbeed 5 extra "Red Button" kanalen, waarvan er sinds deze maand nog maar 1 over is.
 
Voortbestaan Vpro in gevaar??

En de CL blijven vertonen, dat kan je eigenlijk niet meer maken.
 
In deze tijd van inleveren zou het wel netjes zijn als bij de NPO eens serieus gekeken gaat worden naar het salarishuis en alle truckjes die er worden gebruikt om zo ruim boven de balkenende norm te blijven betalen.
3 uitzonderlijke talenten per omroep bijvoorbeeld. Beperk dat maar eens naar maximaal 1 per omroep. Veel verdieners kunnen solliciteren bij RTL en SBS.
Of de walgelijke truckjes zoals jezelf als directeur betalen en dan ook jezelf nog eens inhuren als zogenaamde presentator. Zoals de heer Patrick Lodiers van BNN doet.
Of wat dacht je van de snoepreisjes met zogenaamde sterren om in verre oorden een andere versie van je liedje op te nemen met lokale artiesten.
Een villa huren op Ibiza om daar een zuip en feest programma te presenteren zoals de heren van Pownews. Ga zo maar door.
Of programma makers die al een topsalaris beuren, die dan alleen nog maar in te huren zijn mits je hun programma's laat produceren door hun productiebedrijfjes voor nog eens tonnen extra.
De NPO zijn net zo rot van binnen als de wielersport. Moraal ridders uithangen naar de buitenwereld maar ondertussen belastinggeld misbruiken voor zelfverrijking.
 
the absolute tune zei:
maar ondertussen belastinggeld misbruiken voor zelfverrijking.

Dat wordt allemaal sterk overdreven door extreemrechtse lieden die het liefst van de publieke omroep af willen. En waarom? Omdat sommige programma's kritisch durven te zijn over diezelfde extreemrechtse lieden.

De Nederlandse publieke omroep behoort al tot de efficientste van Europa. Verreweg het meeste geld gaat naar de programma's, en daar zullen dan ook de meeste klappen vallen.
 
Paul4321 zei:
Dat wordt allemaal sterk overdreven door extreemrechtse lieden die het liefst van de publieke omroep af willen. En waarom? Omdat sommige programma's kritisch durven te zijn over diezelfde extreemrechtse lieden.

Pardon?????? Lekker makkelijke manier van discussiëren heb jij. Alles wat mensen schrijven waar je het niet mee eens bent is extreemrechts. Want dat is de ideale manier om iedere inhoudelijke discussie dood te slaan. Maar goed, dat is een bewezen tactiek van mensen zoals jij.
 
the absolute tune zei:
Alles wat mensen schrijven waar je het niet mee eens bent is extreemrechts.

Hoezo 'alles wat mensen schrijven'? Ik lees zo vaak dingen waar ik het niet mee eens ben. Daarom kwalificeer ik die opvattingen nog niet als extreemrechts.

Maar het ongenuanceerde, van-dik-hout-zaagt-men-planken standpunt dat jij hier uitdraagt, daarmee sluit je bij voorbaat elke 'inhoudelijke discussie' uit.
 
In mijn ogen zijn deze bezuinigingen slechts het genadeschot dat de publieke omroepen eindelijk verlost uit een lijden dat ze over zichzelf hebben afgeroepen, door almaar te willen "concurreren" met de commerciëlen namelijk.

Hopelijk leidt dit spoedig tot échte publieke omroepen.
 
Het is wel hét moment om te kijken wat we nu wel en niet verwachten van een publieke omroep.
Als je ziet hoe RTL tegenwoordig de verkiezingen verslaat, hoe SBS6 goede eigen Nederlandse drama content produceert, kunnen er keuzes gemaakt worden. Een programma als Pauw en Witteman kan net zo goed op RTL4, hebben we afgelopen jaar kunnen zien.

Zal ik eens een knuppel in het hoenderhok gooien. Voor de pluriformiteit kan beter Nederland 1 opgedoekt worden in plaats van wat men nu vaak roept Nederland 3.
 
Als je programma's als journaal (hele dag door), buitenhof, en sport op zondag enzo niet meerekent, kan het best weg idd. Maar NL3 kijk ik helemaal nooit, je merkt het al ik ben NL2 "kijker" .

Maar boer zoekt vrouw en lingo en radar vinden makkelijk een gespreid bedje bij RTL/SBS-groep.
 
Nou naar paul en witteman of radar op RTL 4 of SBS 6 zal ik nooit kijken, ik heb geen enkele behoefte aan onderbrekingen voor wasmiddelreklames en wat er de volgende dag weer te zien is.
Wat dit betreft zou het bij mij net zo gaan als bij Jack Spijkerman waar ik bij de NPO graag naar keek maar niet meer toen hij commercieel ging en ik was niet de enige want een succes is het niet geworden.
Ik vindt dat hier een beetje te makkelijk het publieke bestel wordt uitgekleed ten behoeve van de commercieelen.
Minder omroepen of een Nationale omroep zodat er wat managers vet wordt weggesneden vindt ik prima maar om alles wat een groot publiek trekt maar aan de commercieele omroep over te laten vindt ik een brug te ver.
Wat minder Jan Slagter cs dus.
Het enige wat ik via RTL en SBS kijk zijn enkele series die ik volg en die neem ik op en spoel de reklame door.
Bij de commercieele is het meer kijken naar progamma's tussen de reklames door.
 
Terug
Bovenaan