• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Noodoplossingen Capaciteitsprobleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lol
  • Startdatum Startdatum

lol

Berichten
337
Omdat ik zelf al meerdere weken probeer het probleem op te lossen via de telefonische helpdesk en het contactformulier duurt het aandragen van de oplossing zoals verwacht nu al weken. Van restitutie nog maar niet te spreken.

Zelf ben ik bezig met een oplossing die misschien op korte termijn mij uit dit leiden kan helpen en dat is een andere provider.

In de tussentijd ben ik er zelf achtergekomen dat het surfen soms beter gaat lopen met de proxy op aan. Ik switch (Maxthon) eenvoudig tussen chello arnhem, rotterdam amsterdam of brabant om te kijken wat dan nog wel loopt.

Via dit onderwerp ben ik op zoek naar alternatieve, creatieve oplossingen.

Misschien zijn er nog meer of betere proxy's

Ook lees ik op webwereldhttps://www.webwereld.nl/nieuws/21295.phtml dat een alternatief DNS kan helpen, iemand misschien goede DNS servers? of andere lapmiddelen?
 
lol zei:
Omdat ik zelf al meerdere weken probeer het probleem op te lossen via de telefonische helpdesk en het contactformulier duurt het aandragen van de oplossing zoals verwacht nu al weken. Van restitutie nog maar niet te spreken.

Zelf ben ik bezig met een oplossing die misschien op korte termijn mij uit dit leiden kan helpen en dat is een andere provider.

In de tussentijd ben ik er zelf achtergekomen dat het surfen soms beter gaat lopen met de proxy op aan. Ik switch (Maxthon) eenvoudig tussen chello arnhem, rotterdam amsterdam of brabant om te kijken wat dan nog wel loopt.

Via dit onderwerp ben ik op zoek naar alternatieve, creatieve oplossingen.

Misschien zijn er nog meer of betere proxy's

Ook lees ik op webwereldhttps://www.webwereld.nl/nieuws/21295.phtml dat een alternatief DNS kan helpen, iemand misschien goede DNS servers? of andere lapmiddelen?

Werkzaamheden chello netwerk
19-4-2005 16:55

In de nacht van 19 op 20 april 2005 vinden er werkzaamheden plaats in het chello netwerk. Deze werkzaamheden komen voort uit meldingen die wij van klanten hebben ontvangen over problemen met de snelheid van hun internetverbinding.

Wij verwachten dat dit in de aankomende dagen resultaat zal opleveren. Eveneens zal er vervolg onderzoek plaatsvinden om te zien of meer aanpassingen nodig zijn.
 
Het lijkt mij dat op het moment dat er capaciteits problemen zijn, het wisselen van dns niet veel zal uitmaken. De lijn is overvol en blijft overvol, daar verandert een andere dns niets aan. Een proxy heeft dan meer zin, wat gecached is hoeft immers niet over de backbone opgehaald te worden.
 
peter_hob zei:
Het lijkt mij dat op het moment dat er capaciteits problemen zijn, het wisselen van dns niet veel zal uitmaken. De lijn is overvol en blijft overvol, daar verandert een andere dns niets aan. Een proxy heeft dan meer zin, wat gecached is hoeft immers niet over de backbone opgehaald te worden.

Toch ben ik van mening dat het hier niet om capaciteits probkemen gaat.

Tis wel heel toevallig dat om 1900 uur scherp meteen alle lijnen overvol zitten, en precies om 2300 uur iedereen naar z'n bedje gaat.

Kan ook niet, want mensen zouden dan op andere tijden gaan surfen en dan zou de overgang veel geleidelijker moeten gaan.

Tis gewoon een fout geconfigureerde trafficshaper OF (zoals sommige helpdesk medewerkers beweren) dat de digitale telefoon van UPC de lijnen blokkerd omdat deze voorrang krijgt op internetverkeer.

Ikzelf denk dat het een beetje van beide is: De telefonie zorgde voor problemen en om dat te verhelpen had UPC een trafficshaper aangeschaft en ertussen geflikkerd zonder dat deze ook maar een beetje uitgetest was of goed ingesteld...

Vanavond zullen ze dat ding wel goed configureren, althans, dat gaan ze proberen....

We wachten af...

Moet nu weg, want Chello gaat er zo uit ;-)
 
Dan hebben ze "dat ding" nog niet onder controle kunnen krijgen. Is nog steeds waardellos en weer precies om 19.00 uur.
Moeten we dan toch serieus gaan nadenken over een overgang naar bijv. Versatel???
 
Ik merk het anders wel, Tis laag en niet echt optimaal maar ik kan iig gewoon internetten...

Het duurt gewoon eventjes, Ik had in het begin er ook geen last van toen andere daar wel last van hadden, dat geeft aan dat er meerdere punten in het netwerk zitten waar het probleem zich bevind (trafficshaper met foute config imo)

We wachten gewoon tot het weekend, en dan moet het opgelost zijn lijkt me, en anders ga ik wel even langs in Amsterdam en flikker ik iemand uit het raam ;D

Resultaten van https://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Apr 20 2005 om 22:10:38 UTC+0200)

Download : 241.0 KByte/sec
Upload : 115.7 KByte/sec
Connection : 1004.0 Conn/min
 
Terug
Bovenaan