M
macput
Hallo,
Heb een nogal langlopend probleem omtrend packetloss en high latency op mijn verbinding (loopt eigenlijk sinds october 200
. Probleem is dat er vanaf die tijd ook tussenliggend ea aan de hand is geweest bij Ziggo zelf, wat ook storingen gafwaardoor het niet altijd duidelijk was waar het probleem zou kunnen zitten. Volgends mij heeft ziggo dat nu grotendeels onder controle, en heb twijfels of dat oorzaak (of enige oorzaak) is van mijn probleem. vanaf october 4x monteur langs gekregen die alles heeft getest, maar zonder resultaat...
heb op dit moment een vista installatie met dlink dir-655 router en motorola 5121e modem. laatste drivers en firmwares etc.. (bitdefender firewall en virus scan deinstalled, windows firewall en virus scan aan of uit)
Bij ping testen naar verschillende locaties ontstaat er packetloss op alle hobs. Wanneer ik mijn modem ping, onstaat daar ook al packetloss en lag spikes.
- Dus kabel vervangen tussen modem en router, maar geen verbetering.
- Modem rechtstreek op de pc geeft geen packetloss, dus dan denk je aan een router probleem.
- Had nog een oude belkin pre n router, en wanneer ik deze ertussen zet, geen packetloss meer of lag spikes! Dus lijkt er op dat de dir-655 een (wan) probleem heeft.
- uiteindelijk een nieuwe router gekocht (sitecom wl-308 xn gaming) en die geeft wederom hetzelfde probleem. wel packetloss en lag spikes?!
verschil is dat belkin geen gigabit router is en de dir-655 en sitecom wl-308 wel. bij maken ook gebruik van unicom chip voor Qos en routing... is er een compatibiliteits probleem of zijn er settings die ea beinvloeden? Wan port settings geprobeerd op auto, 100 en 1000, maar zonder effect. QoS aan en uit geen succes.
overzicht tests sinds october (mijn download snelheid is nu 30Mbit en dus ok)
- ping PC naar router: ok
- ping PC naar modem: packetloss en latency problemen
- ping naar: google, wow, nu.nl etc. etc. packetloss op alle hobs
- kabel tussen router en modem vervangen: nog steeds packetloss
- modem rechtstreeks op pc: geen packetloss!
- nieuwe installatie vista, firewalls, virusscanners aan/uit/uninstalled, geen verbetering.
- ander modem: geen verbetering
- andere router; geen verbetering
- oude router belkin pre N: verbinding ok.
helpdesk gaf gisteren aan dat ze ook packetloss zien op mijn modem van 28%. voorheen toen de problemen er ook waren was er niks opgemerkt door helpdesk en/of monteurs.
Zijn de problemen die ik zie op het modem nu de oorzaak door invloed van buiten, en kan de ene router daar blijkbaar beter mee omgaan dan de andere, of zit er iets mis (qua settings of compatibiteit) op mijn routers. Vind het wel erg veel toeval dat zowel de dir-655 en de sitecom wl-308 beide packetloss laten zien en de belkin pre n (veel oudere router) de verbinding wel zonder problemen laat werken.
Het mogelijke probleem wat de helpdesk nu aangeeft was voorheen niet zo zichtbaar (gezien de vele tests en monteurbezoeken)..
iemand advies over mogelijk settings of werken beide routers niet ok?
thanks
Mac
Heb een nogal langlopend probleem omtrend packetloss en high latency op mijn verbinding (loopt eigenlijk sinds october 200
. Probleem is dat er vanaf die tijd ook tussenliggend ea aan de hand is geweest bij Ziggo zelf, wat ook storingen gafwaardoor het niet altijd duidelijk was waar het probleem zou kunnen zitten. Volgends mij heeft ziggo dat nu grotendeels onder controle, en heb twijfels of dat oorzaak (of enige oorzaak) is van mijn probleem. vanaf october 4x monteur langs gekregen die alles heeft getest, maar zonder resultaat...heb op dit moment een vista installatie met dlink dir-655 router en motorola 5121e modem. laatste drivers en firmwares etc.. (bitdefender firewall en virus scan deinstalled, windows firewall en virus scan aan of uit)
Bij ping testen naar verschillende locaties ontstaat er packetloss op alle hobs. Wanneer ik mijn modem ping, onstaat daar ook al packetloss en lag spikes.
- Dus kabel vervangen tussen modem en router, maar geen verbetering.
- Modem rechtstreek op de pc geeft geen packetloss, dus dan denk je aan een router probleem.
- Had nog een oude belkin pre n router, en wanneer ik deze ertussen zet, geen packetloss meer of lag spikes! Dus lijkt er op dat de dir-655 een (wan) probleem heeft.
- uiteindelijk een nieuwe router gekocht (sitecom wl-308 xn gaming) en die geeft wederom hetzelfde probleem. wel packetloss en lag spikes?!
verschil is dat belkin geen gigabit router is en de dir-655 en sitecom wl-308 wel. bij maken ook gebruik van unicom chip voor Qos en routing... is er een compatibiliteits probleem of zijn er settings die ea beinvloeden? Wan port settings geprobeerd op auto, 100 en 1000, maar zonder effect. QoS aan en uit geen succes.
overzicht tests sinds october (mijn download snelheid is nu 30Mbit en dus ok)
- ping PC naar router: ok
- ping PC naar modem: packetloss en latency problemen
- ping naar: google, wow, nu.nl etc. etc. packetloss op alle hobs
- kabel tussen router en modem vervangen: nog steeds packetloss
- modem rechtstreeks op pc: geen packetloss!
- nieuwe installatie vista, firewalls, virusscanners aan/uit/uninstalled, geen verbetering.
- ander modem: geen verbetering
- andere router; geen verbetering
- oude router belkin pre N: verbinding ok.
helpdesk gaf gisteren aan dat ze ook packetloss zien op mijn modem van 28%. voorheen toen de problemen er ook waren was er niks opgemerkt door helpdesk en/of monteurs.
Zijn de problemen die ik zie op het modem nu de oorzaak door invloed van buiten, en kan de ene router daar blijkbaar beter mee omgaan dan de andere, of zit er iets mis (qua settings of compatibiteit) op mijn routers. Vind het wel erg veel toeval dat zowel de dir-655 en de sitecom wl-308 beide packetloss laten zien en de belkin pre n (veel oudere router) de verbinding wel zonder problemen laat werken.
Het mogelijke probleem wat de helpdesk nu aangeeft was voorheen niet zo zichtbaar (gezien de vele tests en monteurbezoeken)..
iemand advies over mogelijk settings of werken beide routers niet ok?
thanks
Mac
!!!