• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nog steeds geen 150 mbit...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mbreuker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mbreuker

Hallo

Ben maikel en nieuw op dit forum.

Ik heb thuis het alles in 1 extra pakket.

Maar ze bieden ons 150 mbit terwijl ik maar 120 mbit max haal uit alle
verschillende tests.

Heb onlangs de asus rt-ac66u router aangeschaft omdat onze ouwe sitecom
maar tot 100 mbit ging.
Nu is mijn snelheid naar 120 gegaan maar de 150 red ik nog lang niet.
Heb er een cat 6 kabel tussen liggen hagel nieuw.

dus waar kan dit probleem liggen?

mvg!
 
De beste test is.

Sluit je PC bedraad direct aan op het modem van Ziggo. Het beste met een korte netwerkkabel tussen Pc en modem.

Start je PC in veiligemode met netwerkondersteuning. Zo voorkomt je dat andere software de snelheid beïnvloed.

Voer nu verschillende speedtesten uit via
https://speedtest.ziggo.nl/

Als je de snelheid dan niet haalt dan contact opnemen met Ziggo aangezien je er zelf niet meer aan kan doen.

Vermeld ook duidelijk hoe je de test uitvoert zodat je voorkomt dat ze het ergens anders op schuiven.

Als je de snelheid dan wel haalt dan doe je de test nogmaals maar nu start je de PC normaal op. Zo breid je alles weer uit en kom je snel achter de boosdoener.
 
Welk modem heb je nu? Als dat een Arris is dan moet deze eigenlijk worden vervangen.
 
goedenmiddag,

Kabel op de modem gegooit gelijk in de veilige modus behalve dat me ping van 21 naar 10 gemiddeld ging is de down en up gelijk gebleven.
Dus maandag maar ff bellen want ik heb inderdaad ook een
arris modem in de kast liggen.

Hopelijk gaan ze het nu oplossen want de vorige keer zeiden ze heel simpel, ja je zou 150 mbit moeten hebben.

mvg
 
goedenmiddag,

Kabel op de modem gegooit gelijk in de veilige modus behalve dat me ping van 21 naar 10 gemiddeld ging is de down en up gelijk gebleven.
Dus maandag maar ff bellen want ik heb inderdaad ook een
arris modem in de kast liggen.

Hopelijk gaan ze het nu oplossen want de vorige keer zeiden ze heel simpel, ja je zou 150 mbit moeten hebben.

mvg

Je kan ze ook gewoon in het weekend bellen hoor.
 
Dus maandag maar ff bellen want ik heb inderdaad ook een
arris modem in de kast liggen.

"in de kast liggen" als in 'niet in gebruik' of gebruik je echt nog een Arris modem ?
Want die heeft maar 4 kanalen en dan is 120Mbit zo'n beetje het maximum wat je zult halen. Zo niet, welk modem heb je dan nu (merk en type) ?
 
hallo

Ja ik gebruik die arris modem dus nog steeds.
Snap alleen niet wat je bedoelt met 4 kanalen?
En ja ik zou ze willen bellen maar ben niet thuis dus dat komt maandag wel.

gegroet
 
hallo

Ja ik gebruik die arris modem dus nog steeds.
Snap alleen niet wat je bedoelt met 4 kanalen?

De modems die Ziggo gebruikt maken gebruik van 'kanalen' op de kabel, net zoals er bijvoorbeeld kanalen zijn voor analoge of digitale TV. Elk internet kanaal kan ongeveer 50Mbit/sec snelheid halen. De oudere modems van Arris hebben 4 kanalen, de modernere modems van Ubee en Cisco hebben 8 kanalen. Op het kabelnet zijn vaak nog meer kanalen beschikbaar waar het modem op aanmeldt.

Een oude Arris kan dus maximaal zo'n 200Mbit/sec en de nieuwere 400Mbit/sec halen. Dat geldt alleen indien jij alleen op je kabelsegment zou zitten. Een 8 kanaals modem heeft veel meer ruimte om te verdelen. De Arris modems komen in de praktijk niet goed boven de 100Mbit, soms halen ze nog 120Mbit, maar 150Mbit is vrijwel nooit stabiel te halen. Vandaar dat je met een nieuw type modem vermoedelijk wel de snelheid zal halen. De nieuwere modems hebben ook een ingebouwde WiFi router, maar die kun je uit laten zetten indien je je eigen router wilt blijven gebruiken zonder hem als 'router achter router' te gebruiken. Dat kun je ook later laten wijzigen door de helpdesk.
 
Het laten uitzetten van de router door de helpdesk resulteert er wel in dat je wifispots niet meer kunt gebruiken.
 
Inderdaad. Het beste is om via Webcare (Jelle heeft mij bijvoorbeeld geweldig geholpen) een nieuw modem aan te vragen. Via de Klantenservice zul je mogelijk te horen krijgen dat je nog niet in aanmerking komt voor een nieuw modem, dus vandaar via Webcare.

Dat heb je dan veelal binnen een week of zo in huis en je zult zien dat je dan je snelheid waarschijnlijk wel gaat halen. Die Arris modems kunnen deze snelheid niet goed aan, dus vandaar. Kost niks, gewoon vragen via een Webcare medewerker.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan