• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nog steeds enkele seconden zwart beeld en groen/roze beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dora55
  • Startdatum Startdatum
D

dora55

Nog steeds na het opstarten van de horizonbox duurt het best lang voordat alles goed communiceert tussen de box en de televisie. Vlak na het aanzetten gaat het beeld enkele seconden op zwart en dat is heel irritant. Ook heb ik de laatste tijd weer last van zwart beeld tussendoor. Dan staat er links boven: buiten bereik. En daarna groen-roze beeld. Ik dacht dat alle problemen al opgelost waren, maar nee hoor. :(
Ik heb hem op de beeldinstellingen op RGB ingesteld, maar nu heb ik het op YCbCr-4:4:4
Zijn er mensen die deze problemen ook nog ervaren met de box?
 
Jazkr, het HDCP probleem is nog steeds niet helemaal opgelost, het is destijds wel iets verbeterd (dwz minder vaak zwarte flitsen etc..)

Ik heb uitgebreidt contact gehad met UPC hierover, en ze kunnen niet aangeven op dit probleem aangepakt wordt in de komende H2 update, aangezien het nergens genoemd wordt kan je ervan uitgaan dat t voorlopig niet opgelost wordt! ;-)
 
Yep ook hier nog steeds op een avond 1 a 2 keer 1 sec zwart beeld. Groen/roze beeld hier geen last van.
 
Die 1 à 2 seconden zwart beeld is niet specifiek gerelateerd aan het HDCP probleem. Heel veel mensen hebben dat korte zwarte beeld, maar ook geen last van vreemde kleuren. Het is dan gelukkig ook maar 1 of 2 keer per dag en soms helemaal niet.
 
Creative Solution zei:
Die 1 à 2 seconden zwart beeld is niet specifiek gerelateerd aan het HDCP probleem. Heel veel mensen hebben dat korte zwarte beeld, maar ook geen last van vreemde kleuren. Het is dan gelukkig ook maar 1 of 2 keer per dag en soms helemaal niet.
Ook ik heb dat een paar per dag. Hier zeggen ze dat dat ligt aan de communicatie tussen horizon en tv. Hoe los je dat op?
Heb geen budget televisie maar een recente Philips led tv. Met geen van de voorgaande boxen heb ik dit gehad alleen met de horizon mediabox. Hopelijk wordt het zo spoedig mogelijk opgelost.
 
Ik had ook een Philips LED TV (40PFL9705H) en die had hetzelfde probleem. Bij mij gebeurde het steevast twee keer; de eerste keer kort na het inschakelen van de TV (of beter gezegd na het verbinden van de TV met de Horizon box) en de tweede keer ongeveer een half uur daarna. Sinds kort heb ik een andere Philips TV (46PFL8007K) en die heeft het probleem niet (met dezelfde Horizon box).

Wanneer er sprake is van een communicatiefout tussen mediabox en TV, zou je verwachten dat UPC samen moet werken met de fabrikant(en) om tot een oplossing te komen. Nu lijkt het er op dat ze elkaar de zwarte Piet toespelen.
 
RonV zei:
Ik had ook een Philips LED TV (40PFL9705H) en die had hetzelfde probleem. Bij mij gebeurde het steevast twee keer; de eerste keer kort na het inschakelen van de TV (of beter gezegd na het verbinden van de TV met de Horizon box) en de tweede keer ongeveer een half uur daarna. Sinds kort heb ik een andere Philips TV (46PFL8007K) en die heeft het probleem niet (met dezelfde Horizon box).

Wanneer er sprake is van een communicatiefout tussen mediabox en TV, zou je verwachten dat UPC samen moet werken met de fabrikant(en) om tot een oplossing te komen. Nu lijkt het er op dat ze elkaar de zwarte Piet toespelen.

Niet upc maar Philips, Philips staat er om bekend om de vele hdcp problemen, videokaarten(bijna alle ati kaarten) die niet werken op Philips TV's settopboxen enz enz, dus niet upc maar Philips zou er eens goed aan doen om aan de standard tehouden.
 
Blij om dit topic te lezen. Ook wij hebben een Philips led-tv (redelijk nieuw) en ook wij hebben het probleem dat het beeld zo nu en dan wegvalt. Ook met de update van Horizon! ;).
 
Happylinda zei:
Blij om dit topic te lezen. Ook wij hebben een Philips led-tv (redelijk nieuw) en ook wij hebben het probleem dat het beeld zo nu en dan wegvalt. Ook met de update van Horizon! ;).

Ik neem aan dat je ook de firmware van je TV hebt geupdate?
 
Nee, (zou wellicht wel eens kunnen kijken of die ook een update heeft), maar ik bedoel hier de Horizon update ;). Woon in Friesland dus heb de update al!
 
Terug
Bovenaan