• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nog geen abonnee en nu al problemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rlottmann

Vorige week vrijdag heb ik voor mijn schoonvader en mijzelf een Ziggo mobiel ab. afgesloten via internet. Bij mijn schoonvader is alles goed verlopen. Er moest een simkaartnummer ingevuld worden op de website. Mijn sim is geknipt dus had geen kaartje meer. Hiervoor heb ik een app'je gedownload die alle gegevens van de simkaart weergeeft, zo ook het simnummer.
Nu is het voor een leek ontzettend onduidelijk welk gedeelte van het 19 cijferige nummer men in moet vullen. Ik heb KPN prepaid. Alle 19 cijfers accepteert de site niet. Op de gok het nummer ingevoerd dat wat ik dacht klopte. Ok... maandag heb ik ziggo.
2 dagen later belt ziggo dat het nummer niet kon overgezet omdat het opgegeven sim bij een ander telefoonnummer hoorde. 33 minuten aan de lijn waarvan 20 minuten in de wacht, omdat de medewerker ook geen kennis had over nummers... Dit allemaal aangepast.
Echter Woensdag avond nog steeds geen ziggo.
Weer gebeld, was er een maand opzegtermijn erbij gerekend omdat hun dachten dat ik Rabo mobiel heb. Ik wist niet dat Rabo mobiel bestond. Weer gecorrigeerd.
Vrijdag Ziggo mobiel dus. Yes.. Donderdag wordt ik gebeld dat het simnummer nog steeds niet klopte. Weer het nummer aangepast. Nu zal het wel maandag worden...

Als ziggo nog één keer belt of dat het nu niet lukt, stop ik de procedure en blijf ik bij mijn prepaid. Al sinds 1995 ben ik bij KPN met div. abonnementen en sinds 6 jaar prepaid, waar ik nog nooit problemen mee had....

Conclusie, het personeel moet meer kennis hebben over de materie mobiel en de site moeten véél duidelijker wat betreft het invoeren van simnummers...
 
Ehm... Misschien moet jij gewoon het juiste SIM nummer doorgeven? Dit probleem zou je bij een andere provider ook gehad hebben.
Eigenlijk best wel krom: Je geeft zelf foutieve informatie door en gaat daarna lopen klagen dat het niet goed werkt... :censored:
 
Een SIM-nummer heeft meestal 19 cijfers, inclusief providercode, als ze dat niet accepteren doen ze iets fout.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij KPN en HI is de kans groot dat het SIM kaart nummer veel minder tekens is. Zo was die van mij (KPN) maar 8 tekens en die van mijn dochter (HI, ook KPN) ook maar 8 tekens.
Maar ja, ik had mijn kaart dan ook niet 'verknipt' en kon het zo lezen.
En Ziggo kan er volgens mij niets aan doen, da jij een verkeerd nummer (je schrijft zelf namelijk dat je het nummer op de gok ingevoerd hebt) ingeeft waardoor zij een nummer bij Rabo Mobiel proberen over te nemen.
En volgens mij kan het niet duidelijker beschreven worden. Je moet het nummer wat op de SIM kaart staat, overtypen.
Als je gewoon aan KPN gevraagd had om je van een passende SIM te voorzien, dan had je je SIM kaart niet hoeven te verknippen.
 
Vorige week vrijdag heb ik voor mijn schoonvader en mijzelf een ziggo mobiel ab. afgesloten via internet. Bij mijn schoonvader is alles goed verlopen. Er moest een simkaartnummer ingevuld worden op de website. Mijn sim is geknipt dus had geen kaartje meer. Hiervoor heb ik een app'je gedownload die alle gegevens van de simkaart weergeeft, zo ook het simnummer.
Nu is het voor een leek ontzettend onduidelijk welk gedeelte van het 19 cijferige nummer men in moet vullen. Ik heb KPN prepaid. Alle 19 cijfers accepteert de site niet. Op de gok het nummer ingevoerd dat wat ik dacht klopte. Ok... maandag heb ik ziggo.
2 dagen later belt ziggo dat het nummer niet kon overgezet omdat het opgegeven sim bij een ander telefoonnummer hoorde. 33 minuten aan de lijn waarvan 20 minuten in de wacht, omdat de medewerker ook geen kennis had over nummers... Dit allemaal aangepast.
Echter Woensdag avond nog steeds geen ziggo.
Weer gebeld, was er een maand opzegtermijn erbij gerekend omdat hun dachten dat ik Rabo mobiel heb. Ik wist niet dat Rabo mobiel bestond. Weer gecorrigeerd.
Vrijdag Ziggo mobiel dus. Yes.. Donderdag wordt ik gebeld dat het simnummer nog steeds niet klopte. Weer het nummer aangepast. Nu zal het wel maandag worden...

Als ziggo nog één keer belt of dat het nu niet lukt, stop ik de procedure en blijf ik bij mijn prepaid. Al sinds 1995 ben ik bij KPN met div. abonnementen en sinds 6 jaar prepaid, waar ik nog nooit problemen mee had....

Conclusie, het personeel moet meer kennis hebben over de materie mobiel en de site moeten véél duidelijker wat betreft het invoeren van simnummers...


Goedemiddag Rlottman,

Erg vervelend dat het zoveel moeite kost om een Mobiel abonnement bij ons af te sluiten. Om te beginnen wil ik wel graag duidelijk maken dat de fout niet bij jou ligt: wij horen namelijk te weten dat we bij KPN abonnementen eigenlijk altijd de eerste 8 cijfers nodig hebben. Dank je wel voor de feedback dat dit op de site duidelijker moet worden gemaakt. We zullen dit doorzetten.

Mocht het nog steeds niet zijn opgelost, dan ontvang ik graag via een privébericht jouw gegevens (klantnummer, adres, SIMkaartnummer). We gaan het dan zo snel mogelijk in orde maken.

Groet, Ben
 
Yes Ziggo... of toch niet...?

Uiteindelijk is het Ziggo maandag 7 april pas gelukt om mij van Ziggo mobiel te voorzien. Eén week later dan de maandag dat het beloofd was. Bijna 3 weken heeft het geduurd. De betreffende maandag van de belofte het ik in eerste instantie zelfs de hele aanvraag laten stoppen en alles ongedaan laten maken. Hiervoor zou ik echter zelf naar KPN moeten bellen om alle aanvragen voor nummerbehoud (4 stuks) stop te laten zetten. Nummerbehoud van KPN (tel: 050-5887885) wist mij te vertellen dat dit niet nodig was. Ook wist mevrouw KPN mij te vertellen dat de eerste 3 van de 4 aanvragen niet correct waren. De laatste echter wel en dat het nummer voor overdracht gereed stond. Uiteindelijk weer met Ziggo gebeld om te kijken of het toch binnen een dag geregeld kon worden.
Een vriendelijke medewerker heeft een mailtje gestuurd dat de stopzetting niet doorging. Vervolgens ben ik gebeld door een iets gespecialiseerde medewerker dat de aanvraag helemaal opnieuw moest en beloofde mij dat alles nu goed zou komen. 1 dag later stond er WEER 1 maand extra opzegtermijn op internet. Natuurlijk weer gebeld. De aanvraag moest WEER opnieuw. Dit heeft alles weer een dikke week in beslag genomen. (En zeker 2 bel-uren)
Maar goed. Ik heb uiteindelijk SIM only van ziggo... teminste Bellen en SMS'sen. Op straat internetten ... niet dus. Ziggo Hotspots..? 2 stuks op de hele route door het dorp Speedtest op verschillende locaties binnen bebouwde kom zegt 0.04 download en 0.14 upload snelheid.
Thuis op internet opgezocht welke netwerk Ziggo gebruik van maakt: Vodafone.
Dekkingskaart opgevraagd voor postcode 6075:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Wat zegt deze in mijn regio:
2G (TWEE G)
Video en Audio streamen > Niet geschikt.
Browsen en E-mailen 1 van de 5 sterren.
Downloaden 3MB in 20 sec. Nou lekker dan....

Eind conclusie:

Ziggo > Grote afrader buiten grote steden...!!!

PS: Contact opnemen? Als men niet met 1200 (vast toestel) of 0900-1884 (€ 0.10 p/m) bellen bel dan met Ziggo zakelijk 0800-0620 (Gratis). Hier krijgt men dezelfde medewerker aan de lijn. Wel zo goedkoop...!!!

Mvg...
 
Voor je overgang van KPN naar Ziggo (Vodafone) had je zelf het dekkingsgebied moeten onderzoeken/navragen bij bekenden/vrienden/enz.
En helaas is dat gebied bij meerdere providers niet zo goed. Je ligt daar nu eenmaal in een uithoek en ook bij ons is het soms kommer en kwel.

Als het bij KPN beter was, dan kun je misschien Simyo mobiel/prepaid nemen, hetzelfde netwerk, maar goedkoper. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee, want het werkt prima in die uithoeken waar T-Mobile eerder weinig bereik had.

En Ziggo mobiel kun je over een maand opzeggen.
 
Ziggo mobiel

Voordat men overgaat naar een andere provider is het niet altijd gebruikelijk dat men als "leek" zeker anno 2014 eerst op onderzoek uit gaat naar dekkingsgebied. We kunnen niet overal verstand van hebben. Heb achteraf na de ervaring met "geen netwerk" te hebben, pas Ge-Googled en heb notabene op de site van de Consumentenbond pas gelezen dat Ziggo op Vodafone netwerk zit.
Is het zaak aan mij om vooraf onderzoek te doen naar dekking en of mobiel data uberhaubt in mijn stukje Nederland werkt? Of, Is het zaak van Ziggo mobiel om te vermelden dat hun gebruik maken van Vodafone, mij mede te delen dat er in mijn postcodegebied zeer slechte dekking is, of om naar een dekkingskaart te verwijzen? Zoals T-mobile, Vodafone en KPN dit zelf wel doen? Zodat mensen van te voren hun dekking kunnen checken? Zoals ik al zei, als leek weet men niet alles...

Begin deze weer weer gebeld met Ziggo. Ditmaal niet voor een probleem maar om te vragen of Ziggo iets voor me kon betekenen in tegemoetkoming omtrent de problemen van afgelopen weken. Hier werd mij meteen aangeboden dat ik de eerste maand niets hoef te betalen, en de tweede maand 50% korting krijg. Dat is dan een keer goed nieuws.

Komende maand dus gelukkig geen onkosten.
Dus komende week maar eens op zoek naar een andere aanbieder. En in elk geval een aanbieder met KPN netwerk....

Ik hoop dat er middels deze discussie een boel mensen en ook Ziggo zelf, wijzer zijn geworden omtrent Ziggo Mobiel v.s. data dekking...

Met vriendelijke groet,

Robert
 
? Als men niet met 1200 (vast toestel) of 0900-1884 (€ 0.10 p/m) bellen bel dan met Ziggo zakelijk 0800-0620 (Gratis). Hier krijgt men dezelfde medewerker aan de lijn. Wel zo goedkoop...!!!
...

Even de tarieven op de ziggo website bekijken, je advies is onnodig want via 1200 bel je gratis, ook vanaf ziggo mobiel. Bij het zakelijke nummer krijg je misschien gedoe omdat je geen zakelijke klant bent.
 
Even de tarieven op de ziggo website bekijken, je advies is onnodig want via 1200 bel je gratis, ook vanaf ziggo mobiel. Bij het zakelijke nummer krijg je misschien gedoe omdat je geen zakelijke klant bent.

Ik belde vanaf een extern toestel op mijn werk welk geen 0900 nummers kon draaien. Daarom 0800 (zakelijk) gebeld. Heb hier geen problemen mee gehad van de Helpdeskmedewerker. Heb mij wel verontschuldigd dat ik via 0800 belde. Dit was geen probleem. "U komt toch bij de zelfde persoon uit" werd mij verteld. Dus mocht je een keer vanaf een ander toestel bellen.... Wel vooraf eerst verontschuldigen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan