• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nog geen 150Mbit/s!

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lawax

Beste,

Zoals jullie allemaal al weten waarschijnlijk heeft Ziggo onlangs de snelheden verhoogd. Diverse malen het modem gereset incl. de router in ons netwerk om overal zeker van te zijn ook nog alle kabels na gekeken en deze zijn cat 5e of hoger. Helaas is mijn snelheid maar 14.2MB/s. Vandaag contact opgenomen met de Ziggo helpdesk en ze konden niets vreemds zien, ook niet na het herstarten en uitlezen van het modem. Rechtstreeks aangesloten op het modem geeft ook 14.2MB/s.

Diverse speedtests gedaan via speedtest.ziggo.nl, speedtest.net en upc.nl/speedtest/ maar overal kwamen andere snelheiden naar voren van 33Mbit/s tot ruim 200Mbit/s. Hieronder staan nog diverse schermafdrukken.

Ziggo: https://cl.ly/image/2V0M210t0D2s
Speedtest: https://www.speedtest.net/my-result/2942157230
UPC: https://cl.ly/image/0T3O010i1c1h

Ziggo: https://cl.ly/image/2T0r182z3d1C
Speedtest: https://www.speedtest.net/my-result/2942166793
UPC: https://cl.ly/image/0A2F1K27313P

Modem: Cisco EPC3212 (geen wifi modem)
Router: Linksys E4200
Kabels: Cat. 5e en Cat. 6
Downstream: 8 Channels
Upstream: 4 Channels

De helpdesk kwam er niet uit en ik kon beter contact opnemen met Ziggo Service +, aangezien hun dan mee konden kijken. Ik schrok van het volgende: "scherp geprijsd: € 59,95 voor de eerste 45 minuten, daarna € 14,95 per opvolgend kwartier of een gedeelte daarvan".

Heeft iemand nog tips/ideeën?
 
Nogmaals met de klantenservice gebeld en de jonge dame die mij hielp zag wel degelijk dat er met het modem iets niet in orde was en stuurt een monteur langs.

:thumb up: voor de dame die zo vriendelijk was!
 
Heb je het modem gisteren of vandaag nog van de stroom af gehaald?
Bij familie haalde hetzelfde modem ook maar 120mbit. Toch nog eens
gereset en nu haalt hij het wel...vreemd.
 
Modem is diverse malen gereset, gister ook nog door Ziggo zelf maar de verkeerde waardes in het modem bleven. Tevens zag ze ook dat er een timeout is tussen Ziggo en het modem.
 
Mag wat mijn betreft op slot, sinds vandaag de snelheid van 150Mbit/s!
 
Lag aan het modem, ze waren de Cisco EPC3212 vergeten(!) te voorzien van de nieuwe 150 profielen... Had ik hier ook last van.
 
Lag aan het modem, ze waren de Cisco EPC3212 vergeten(!) te voorzien van de nieuwe 150 profielen... Had ik hier ook last van.

Oké, vreemde was dat ze wel vertelde dat het was aangepast op mijn modem op 15 aug. Maar ondertussen is de snelheid hier lekker 17.53MB per seconden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan