Lawax
Forum Gebruiker
- Berichten
- 12
Beste,
Zoals jullie allemaal al weten waarschijnlijk heeft Ziggo onlangs de snelheden verhoogd. Diverse malen het modem gereset incl. de router in ons netwerk om overal zeker van te zijn ook nog alle kabels na gekeken en deze zijn cat 5e of hoger. Helaas is mijn snelheid maar 14.2MB/s. Vandaag contact opgenomen met de Ziggo helpdesk en ze konden niets vreemds zien, ook niet na het herstarten en uitlezen van het modem. Rechtstreeks aangesloten op het modem geeft ook 14.2MB/s.
Diverse speedtests gedaan via speedtest.ziggo.nl, speedtest.net en upc.nl/speedtest/ maar overal kwamen andere snelheiden naar voren van 33Mbit/s tot ruim 200Mbit/s. Hieronder staan nog diverse schermafdrukken.
Ziggo: https://cl.ly/image/2V0M210t0D2s
Speedtest: https://www.speedtest.net/my-result/2942157230
UPC: https://cl.ly/image/0T3O010i1c1h
Ziggo: https://cl.ly/image/2T0r182z3d1C
Speedtest: https://www.speedtest.net/my-result/2942166793
UPC: https://cl.ly/image/0A2F1K27313P
Modem: Cisco EPC3212 (geen wifi modem)
Router: Linksys E4200
Kabels: Cat. 5e en Cat. 6
Downstream: 8 Channels
Upstream: 4 Channels
De helpdesk kwam er niet uit en ik kon beter contact opnemen met Ziggo Service +, aangezien hun dan mee konden kijken. Ik schrok van het volgende: "scherp geprijsd: € 59,95 voor de eerste 45 minuten, daarna € 14,95 per opvolgend kwartier of een gedeelte daarvan".
Heeft iemand nog tips/ideeën?
Zoals jullie allemaal al weten waarschijnlijk heeft Ziggo onlangs de snelheden verhoogd. Diverse malen het modem gereset incl. de router in ons netwerk om overal zeker van te zijn ook nog alle kabels na gekeken en deze zijn cat 5e of hoger. Helaas is mijn snelheid maar 14.2MB/s. Vandaag contact opgenomen met de Ziggo helpdesk en ze konden niets vreemds zien, ook niet na het herstarten en uitlezen van het modem. Rechtstreeks aangesloten op het modem geeft ook 14.2MB/s.
Diverse speedtests gedaan via speedtest.ziggo.nl, speedtest.net en upc.nl/speedtest/ maar overal kwamen andere snelheiden naar voren van 33Mbit/s tot ruim 200Mbit/s. Hieronder staan nog diverse schermafdrukken.
Ziggo: https://cl.ly/image/2V0M210t0D2s
Speedtest: https://www.speedtest.net/my-result/2942157230
UPC: https://cl.ly/image/0T3O010i1c1h
Ziggo: https://cl.ly/image/2T0r182z3d1C
Speedtest: https://www.speedtest.net/my-result/2942166793
UPC: https://cl.ly/image/0A2F1K27313P
Modem: Cisco EPC3212 (geen wifi modem)
Router: Linksys E4200
Kabels: Cat. 5e en Cat. 6
Downstream: 8 Channels
Upstream: 4 Channels
De helpdesk kwam er niet uit en ik kon beter contact opnemen met Ziggo Service +, aangezien hun dan mee konden kijken. Ik schrok van het volgende: "scherp geprijsd: € 59,95 voor de eerste 45 minuten, daarna € 14,95 per opvolgend kwartier of een gedeelte daarvan".
Heeft iemand nog tips/ideeën?