Nog een router probleem

T

Tjippie

Hallo,

sinds kort router met wifi AP gekocht. Ben er nog niet blij mee. Het werkt erg wisselend. De ene keer houd ik langer dan de andere keer verbinding. Ik heb naar mijn gevoel alles geprobeerd, cross cables en straight, router ingesteld op dynamisch IP adres verkrijgen en statisch en dan instellingen van chello overgenomen, de DNS servers zijn op elke pc ingesteld. Vaak niet langer dan een half uur contact met internet. Moet constant de stroom van de router halen en weer aansluiten, dan werk internet weer. Kan ook niet bij instellingen van router als internet eruit ligt. Vragenlijst ingevuld zie onder.
Hallo,

Ik heb een probleem, en dat luidt als volgt:
Random wegvallen van internetverbinding

Aantal computers: 2
Router: Unex van het type is050s
Modem: Motorola van het type SB4200E
De clients hebben een Statisch IP-adres
Opmerkingen: Merk access point:
Inexq HR054g

ClientBesturingssyteemKabelLokaal IP-adresNetwerkkaart
#1Windows XPStraight192.168.1.10192.168.1.10
#2Windows XPStraight192.168.1.11192.168.1.11

Alvast bedankt,
Tjippie
 
Kun je de wanpoort van de router op 10 MBits/s halfduplex instellen? Zoja probeer dat eens. Zelf heb ik dit niet (Motorola 4200E + Sitecom DC202), maar het wil wel eens helpen.
Is het Macadres goed in de router gekloond?
Als je verbinding wegvalt, blijven dan de lampjes op de kabelmodem gewoon? Dus bovenste 4 groen aan en 5e geel knipperend.
 
Dank je Johnny voor je antwoord.

Ik kan mijn wanpoort niet op 10 Mbits halfduplex instellen.

Het MAC-adres is goed gekloond.

En iderdaad blijven de lampjes van het modem aan en de vijfde blijft knipperen.

Misschien kan je nu wat meer met deze informatie.

Groet Tjippie
 
Eea betekend dat het modem dus goed blijft werken, dus daar zit de fout niet.
De fout moeten wij dus bij je router zoeken. Die lijkt vast te lopen. Wat doen de lampjes op je router bij het wegvallen van de internet verbinding?
Verder kan hij ook te warm staan. Dit wil ook wel eens voor problemen zorgen.
Jouw probleem lijkt ook een beetje op die van anderen die ik hier heb gelezen. Dat de voeding van de router niet goed werkte. Dit kun je controleren door maar 1 pc op je router aan te sluiten en dan afwachten wat er gebeurt.

Helaas nog geen concrete oplossing.
 
Ik las inderdaad net ook ergens van de temperatuur. Kan bij mij niet het probleem zijn, want ik heb hem open staan op het moment. Geeft dezelfde problemen.

Ook werk ik nu al een hele tijd met maar 1 pc aangesloten op het access point. (IP 192.168.1.2)

Het enige wat ik nog kan proberen is om het AP eruit te halen en de router gewoon via UTP naar één computer aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt. Laat weer van me horen of dit wil werken.

Als er iets mis is met mijn voeding, zit er dan niets anders op dan een nieuwe router aan te schaffen of reparatie?

groet Tjippie
 
Tja.... Op HCC beurs gekocht. Bij een zaak ergens in achterhoek geloof ik. Ik woon in almere. Niet handig van mij. :'(
 
Ook met vaste utp kabel nu hetzelfde probleem. Zonder dat het access point is aangesloten. Ik denk dus einde oefening?
 
Oh ja, as het niet lukt met garantie (heb hem opengeschroefd gehad), hebben jullie nog enige tips voor een merk. Router en access point ineen?
 
heb al 2 routers 'versleten'. d-link en sweex. bij allebei viel soms spontaan de verbinding weg. heb nu een linksys BEFW11S4 plus een bridge WET11. prima spul.
 
Terug
Bovenaan