• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Niuewe abonnee met instabiele verbinding

Berichten
35
Internet
  1. Ziggo
Hallo allen,

Ik ben sinds gister een redelijk tevreden gebruiker van UPC 60Mbit. Ik heb alleen het probleem dat de verbinding redelijk instabiel is met best veel uitvallertjes. Wat kan ik doen om dit probleem te troubleshooten? Als de verbinding even wegvalt dan staat er ''scanning'' in de routerpagina van de Cisco. Normaal gesproken staan er de volgende waardes als dit wat helpt
About

Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 38:c8:5c:c4:a5:05
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04
Cable Modem Status: Operational

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.8 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 2.0 dBmV 39.9 dB
Channel 3: 1.6 dBmV 39.6 dB
Channel 4: 1.3 dBmV 39.5 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 41.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Alvast bedankt :)

EDİT: Ik heb gemerkt, dat de modem zichzelf reset als dit gebeurd. Dit gebeurd elke 10-20 min en dit is erg irritant voor online media streamen :(
 
geen idee hoe het signaal op de cisco moet zijn - daar kunnen anderen meer over vertellen - maar zovaak uitvallen is wel HEEL erg vaak. ik zou in ieder geval benieuwd zijn (vooral omdat je een nieuwe abonnee bent) naar de aansluiting wbt de coax, gewoon bij het 1e aansluitpunt, op de meegeleverde splitter, op een korte kabel?
 
De modemwaardes zijn nagenoeg perfect, beter kan haast niet.

Gebruik je achter de Cisco een router?
 
Ik heb het witte apparaatje met veel aansluitingen (geen idee hoe het heet :D) op het kaste in de woonkamer aangesloten. Daar loopt een kabeltje van ongeveer 1 meter direct naar de Cisco toe. :)

EDİT: Ja. Ik gebruik een router. Zonder kaan ook haast niet, omdat ik meerdere PCs in huis heb waarvan een paar draadloos gebruiken. Echter als ik direct zonder router probeer heb ik hetzelfde probleem.
 
Ik heb het witte apparaatje met veel aansluitingen (geen idee hoe het heet :D) op het kaste in de woonkamer aangesloten. Daar loopt een kabeltje van ongeveer 1 meter direct naar de Cisco toe. :)

Dit is Chinees voor mij. ;)

Leg uit: je hebt een AOP in de woonkamer (aansluiting op de muur) met een radio- en TV aansluiting?

Wat bedoel je met witte apparaatje met veel aansluitingen en het kastje in de woonkamer?

PS: vul s.v.p. je forumprofiel even volledig in, dat voorkomt een hoop onnodige vragen.

Edit: je gebruikt een versterker ??
 
Heeft dat witte apparaatje op je antenne aansluiting behalve antenne aansluitingen ook een voedingsadapter, dan is het een versterker. Anders een splitter.
 
Ik heb op het kastje, wat op de muur van de woonkamer zit een klein wit apparaatje aangesloten, wat in het installatiepakket van UPC zat aangesloten. Hierop zijn een aantal aansluitingen die aangeduid zijn met TV, Internet e.d. Hierop is de modem aangesloten. Direct aansluiten op het kastje gaat niet, want de kabels die zijn meegeleverd passen daar niet.
Ik zal morgen even een foto maken ter verduidelijking van de aansluiting, want ik heb mezelf ook niet goed begrepen :D
 
In installatie pakketten zit geen versterker maar een splitter. De MCP-03
Splitter MCP-03.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
in het pakket zit nog een andere kabel met 1 schroefaansluiting en andere kant een 'steekaansluiting' als het goed is, kun je nog even proberen om te zien of de splitter defect is. anders verdenk ik de wandcontactdoos zelf, of misschien is het modem defect, maar voor beide zou dan een upc monteur moeten komen.
 
Het is dus vermoedelijk de MCP-03 splitter die gebruikt wordt. Gezien de sublieme modemwaardes denk ik eerlijk gezegd niet direct aan een slecht AOP of een kapotte splitter, alhoewel op dit moment niks valt uit te sluiten natuurlijk.

EDİT: Ja. Ik gebruik een router. Zonder kaan ook haast niet, omdat ik meerdere PCs in huis heb waarvan een paar draadloos gebruiken. Echter als ik direct zonder router probeer heb ik hetzelfde probleem.

Dit wijst weliswaar zeker niet direct richting de router, maar toch graag even wat gegevens betreffende merk en type van de router en de wijze van aansluiten van de diverse PC's (bedraad en draadloos).

Als je nog een nieuwe, ongebruikte UTP kabel hebt liggen, probeer dan eens een PC rechtstreeks op de modem aan te sluiten middels die kabel. Het is nl. niet uitgesloten dat een UTP kabel de oorzaak is van problemen, alhoewel een slechte UTP kabel natuurlijk ook weer geen verklaring is voor disconnects van de modem zelf.

Het blijft dus vooralsnog allemaal wat duister. Graag zoveel mogelijk aanvullende info dus.
 
Terug
Bovenaan