• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwsgroepen leeg?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tukker Terreur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tukker Terreur

Beste Ziggo gebruikers,

Ik was tot nu oe zeer tevreden met de newnews server van @home. Nu merk ik sinds een tijdje dat de grote nieuwsgroepen, leeg lopen, en er geen headers meer op te halen zijn. De wat kleinere gropen geven geen probleem.
Wat is er aan de hand.
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat de posters naar andere groepen zijn vertrokken.
Zie het aub niet als iets natuurlijks, het downen van de nieuwsgroepen, dit is iets wat mettertijd voorbij zal gaan.
edit: (uit a.b.misc kan ik nog 9 miljoen koppen halen)
 
Beste Ziggo gebruikers,

Ik was tot nu oe zeer tevreden met de newnews server van @home. Nu merk ik sinds een tijdje dat de grote nieuwsgroepen, leeg lopen, en er geen headers meer op te halen zijn. De wat kleinere gropen geven geen probleem.
Wat is er aan de hand.
Dat is me ook opgevallen. Het lijkt als of er op 3 en 4 Juli bijna niets in de groepen is terecht gekomen. Heel vervelend, want daardoor missen we nog al wat.
Het ligt niet aan Grabbit of NewsBin Pro, want ik heb beiden uitgebereid geprobeerd.
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat de posters naar andere groepen zijn vertrokken.
Zie het aub niet als iets natuurlijks, het downen van de nieuwsgroepen, dit is iets wat mettertijd voorbij zal gaan.
edit: (uit a.b.misc kan ik nog 9 miljoen koppen halen)
Downloaden uit nieuwsgroepen zal nooit voorbij gaan, tenzij het nog meer aangeprezen wordt door de media. Steeds meer mensen weten ze te vinden. Men stapt over van P2P proggies naar Usenet. Het grote publiek heeft het gevonden zeg maar en dat is wel jammer. Dat kan wel eens funest zijn, maar uh, even reageren op de originele topicstarter: de groepen worden nog wel degelijk gevuld hoor. Anders ga je toch veel meer via indexservices werken?
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat de posters naar andere groepen zijn vertrokken.
Zie het aub niet als iets natuurlijks, het downen van de nieuwsgroepen, dit is iets wat mettertijd voorbij zal gaan.
edit: (uit a.b.misc kan ik nog 9 miljoen koppen halen)

Dit is niet het geval. Het gaat om nieuwsgroepen met meer dan 500000 headers, en ook al reset de nieuwsgroep, dan nog krijg je niks binnen, terwijl normaal de oude headers dan weer naar boven komen.
Voor mijn gevoel kun je ze gewoon niet benaderen, of wordt je geweigerd.

a.b.misc werkt bij mij ook maar bijvoorbeeld
a.b.sounds.mp3.full_albums niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt gelijk, ook hier met @home inloggegevens geen headers van die nieuwsgroep, wel met een betaald account ongeveer 99000 te benaderen.
 
Nieuwsgroep

Ik ben geheel nieuw met downloaden via nieuwsgroepen en via deze site en uitleg op diverse sitres redelijk ver gekomen. Zodra ik headers wil binnenhalen van boneless heb ik echter een probleem. De 1e keer begon het downloaden van meer dan een miljoen posts. Helaas liep Newsleecher halverwege vast. Nu ontvang ik bijna niets meer voor deze nieuwsgroep.

Wat is de oorzaak??
 
Zodra ik headers wil binnenhalen van boneless heb ik echter een probleem. De 1e keer begon het downloaden van meer dan een miljoen posts. Helaas liep Newsleecher halverwege vast.
Aangezien Newsleecher onwijs veel resources ge(ver)bruikt is de kans erg groot dat een programma vast loopt als de pc niet ruim bemeten is met geheugen. Headers downen uit grote groepen zoals alt.binaries.boneless kan wel eens voor deze problemen zorgen. Zeker als het een 'first pull' is, miljoenen headers zorgen voor het verbruik van veel resources (geheugen/CPU). Misschien moet je trouwens even de cache verwijderen. Daar zal nu wel 'geregistreerd' staan dat je de hele groep geupdate habt. Alleen snap ik dan niet dat je niets meer binnen kunt halen, want er komen per minuut al duizenden headers bij.
 
Ophalen van headers is allang een slechte zaak. Super inefficiënt, zeer traag. Veel beter is om gebruik te maken van NZB, waarbij je dus direct de juiste delen ophaalt. Er zijn diverse NZB sites die je gratis van de juiste bestandjes voorzien.

En diverse binaire newsreaders ondersteunen NZB standaard, oa Grabit, Altbinz etc.
 
Ophalen van headers is allang een slechte zaak. Super inefficiënt, zeer traag. Veel beter is om gebruik te maken van NZB, waarbij je dus direct de juiste delen ophaalt. Er zijn diverse NZB sites die je gratis van de juiste bestandjes voorzien.

En diverse binaire newsreaders ondersteunen NZB standaard, oa Grabit, Altbinz etc.
Het is ook ineffecient en het gebruik van NZB's is gerust wel bekend en makkelijk. Men moet bepaalde dingen toch vinden? Niet heel usenet is vermeld ;). Oldskool is niet altijd verkeerd ;) Weet nog wel, uren wachten met 128kb/s miljoenen headers binnen halen hahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan