• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe TV zender op komst. - RTLz

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fradet
  • Startdatum Startdatum
F

Fradet

RTLZ wordt een zelfstandige 24 uurs tv-zender. Net als het bestaande tv-programma RTLZ, richt de nieuwe zender zich op de zakelijke Nederlander.

"De exacte invulling van de zender is nog niet bekend”, zegt RTL-directeur Bert Habets. "Overdag zal er niets wezenlijks veranderen, de zender informeert over financieel en economisch nieuws." RTLZ richt zich op live televisie. “Het wordt zo de geijkte zender voor breaking news en zal daar ook voor worden ingezet", zegt Habets.

Nieuws zal het belangrijkste onderdeel blijven, maar ook andere onderwerpen komen onder de aandacht bij de nieuwe zender. Habets: "Kijkers worden straks ook geïnformeerd over tech en lifestyle; wat je doet na je werk."


De reden dat RTLZ een eigen zender krijgt is dat de doelgroep overdag aan het werk is en niet kan kijken, 's avonds worden die beter bereikt. RTLZ wordt niet alleen een tv-zender, maar is ook digitaal en mobiel te volgen.

RTLZ wordt gelanceerd in het eerste kwartaal van 2015. Waar de zender komt in de pakketten van de kabelmaatschappijen, is nog niet bekend. "We willen de best mogelijke plek op de afstandsbediening, maar wat dat gaat worden, daar zijn we nog over in gesprek", zegt de RTL-directeur.

Het gat dat op RTL7 ontstaat zal worden gevuld door onder andere series die passen in doelgroep.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/rtl-lanceert-nieuwe-zender
 
Ha fijn, een lijfstijlzender.. ???

Misschien kunnen ze iets met koken doen of zo :P
 
Prima, laat ze RTL7 opheffen en daarop RTL-z doen, en het enige kijkbare programma, VI, naar 4 verhuizen. Want het ergste is als er weer een zender, en dus kostbare bandbreedte, moet komen, voor op zich bagger (bedoel ik al die series mee waar niemand op wacht).
 
Oppassen met generaliseren, niet iedereen heeft dezelfde smaak.
Ik ken genoeg mensen die naar dat soort series kijkt.

Ik vind het meeste op die zender ook bagger.
 
Sommige vooral buitenlandse series kunnen best okee zijn, maar het is vaak herhaling op herhaling en lopen 9 van de 10 keer vreselijk achter op Amerika of Engeland.
 
Snap ik, enige dat ik zeg, combineer de programma's van Rtl7, 8 en 5 tot liefst 1 zender, hooguit 2, en niet 3.
Bedoel kijk eens naar Fox, daar staat de halve dag Bart Simpson op te tetteren, totaal onnodig. Neem NL 1 en 2, daar is ook wel wat herh. maar veel meer content (en van mij mag dat nog meer concentratie ook daar, door 3 op te heffen, en dingen als PowNews op 2 te gooien). [/wensdroom]
 
Ik ga er zeker wel naar kijken... ben best een nieuws/politiek/test beestje namelijk.
Ben benieuwd wanneer RTLZ als zender wordt gelanceerd :-)
 
Terug
Bovenaan