• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe TV Ci+ welke zal beter zijn

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Visser
  • Startdatum Startdatum
V

Visser

Mischien niet een goede topic om hier te plaatsen maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen.

Welke tv zal beter zijn grote is het zelfde alleen de hz zit het verschil in.
Samsung UE55ES6100 3D LED tv €1500

Samsung UE55ES6800 3D LED tv €1950

De ene is 200hz de andere 400hz.

Is dat verschil wel te zien met de ogen ?

Gr Visser
 
Boven de 100Hz is alleen maar computer en backlight truckage, aangezien de schermen maar 100Hz zijn, dus of het dan nut heeft om 200 of 400, wat ik persoonlijk verkoop praat vind zou ik niet zoveel van aantrekken.


Is en blijft eigen keus natuurlijk.
 
Voor welke vd 2 zou jij gaan de 200hz versie of de 400hz ?
 
De 6800 heeft een snellere processor en een satelliet ontvanger.
Bij een samsung staat altijd een vorm van beeld verbetering aan.
Bij 400 hz mag je verwachten dat dat beter werkt.
 
coco zei:
Bij een samsung staat altijd een vorm van beeld verbetering aan.

Hoe bedoel je dat? na mijn weten is dat gewoon uittezetten, of bedoel je dat het default op aan staat en dat je al die zooi zelf uitmoet zetten?

Kwa 6800(T-MST10PDEUC) en 6100(T-MST10PDEUC) zijn ze bijde gelijk kwa cpu, athans bijde firmwares zijn zelfde bijde gebruiken de nieuwere arm mstar soc.
 
6800 heeft een dual core processor.
En ook nog , micro dimming, wat dat ook mag zijn.

https://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/productcompare?prda=UE55ES6800SXXN&prdb=UE55ES6100WXXN
 
Ik weet niet de overige verschillen, tussen de samsung toestellen, maar als je af gaat op de verversing-snelheid 200Hz vs. 400Hz, zou ik zeggen, maak niet uit. Verschil zal m.i. niet te zien zijn. Als je in de bioscoop (verversing = 24Hz/fps) al geen problemen hebt, zal het met 200Hz ook niet zo zijn. Laat staan 400Hz. Belangrijker is het verschil in 1080p of 1080i, interlaced (i) vind ik hinderlijker, maar beide kunnen 1080p aan, dus dat is het verschil ook niet.
Dus je begrijpt, ik zou voor die 'goedkope' gaan.....
 
Devil-Strike.net zei:
Hoe bedoel je dat? na mijn weten is dat gewoon uittezetten, of bedoel je dat het default op aan staat en dat je al die zooi zelf uit moet zetten?

Samsung heeft een spelmodus daar heb je de minste bewerking van het beeld.
Deze kan je alleen inschakelen op de HDMI ingangen.
Ontvang je via een tuner, heb je die keuze niet.
 
Ja gamemode, maar ookal zet je die uit, dan nog kan je al die extra verbeteraars gewoon uitzetten, dus zie dat probleem niet, gamemode geeft namelijk zelfde alleen dan zet tv alles tegelijk uit inplaats van dat je dit handmatig moet doen.
 
Smoothing zou altijd aan staan een vorm van DNR, iig bij de 2010 en 2011 modellen:
https://turn-smoothing-off.blogspot.nl/
 
Terug
Bovenaan