• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe televisie: 4:3 TV of Breedbeeld-TV?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bart_b
  • Startdatum Startdatum
B

bart_b

Goedemorgen,

Na diverse topics en reactie's op het forum gelezen te hebben, is voor mij helaas nog niet duidelijk
waar ik verstandig aan doe.

Ik ben voornemens om een nieuwe televisie aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op twee
nieuwe modellen van Philips. Te weten de 29PT9521/12 (4:3 TV / 29") of de 28PW9551/12
(Breedbeeld-TV / 28").

Graag zou ik om enig advies willen verzoeken, zodat ik uiteindelijk een verstandige keuze maak en
nog jaren kan genieten van mijn nieuwe TV.

Bedankt alvast!

Groet,
Bart
 
bart_b zei:
Goedemorgen,

Na diverse topics en reactie's op het forum gelezen te hebben, is voor mij helaas nog niet duidelijk
waar ik verstandig aan doe.

Ik ben voornemens om een nieuwe televisie aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op twee
nieuwe modellen van Philips. Te weten de 29PT9521/12 (4:3 TV / 29") of de 28PW9551/12
(Breedbeeld-TV / 28").

Graag zou ik om enig advies willen verzoeken, zodat ik uiteindelijk een verstandige keuze maak en
nog jaren kan genieten van mijn nieuwe TV.

Bedankt alvast!

Groet,
Bart

Hallo Bart,

Dat je nog geen HD-ready LCD- of plasma toestel wil aanschaffen, kan ik me enigszins in vinden... omdat HDTV pas over een aantal jaren echt goed beschikbaar zal zijn. Maar dat je op het punt staat een 4:3 toestel aan te schaffen lijkt mij ZEER ONVERSTANDIG!

Steeds meer zenders gaan vanaf nu in 16:9 breedbeeld formaat uitzenden (RTL begint vanaf 1 januari 2007 hiermee, SBS volgt eind 2007).
Ik zou dus voor de breedbeeld gaan.
 
Soundwork,

Bedankt voor je reactie!

Door de vele opmerkingen met betrekking tot witte strepen en zwarte balken, is bij mij twijfel ontstaan om een Breedbeeld-TV aan te schaffen.
Echter indien onder andere SBS en RTL in 2007 breedbeeld gaan uitzenden, dan is het inderdaad niet verstanding om nog een 4:3 TV aan te schaffen.
Hoe zijn jouw ervaringen met UPC digital en een Breedbeeld-TV?

Uiteraard lees ik graag ook nog de adviezen / meningen van anderen. Wellicht iemand die ervaring heeft met de genoemde Philips Breedbeeld-TV?

Groet,
Bart
 
Hallo Bart,

Ik zou ook om eerder genoemde reden een breedbeeld nemen. Ik heb een Sony breedbeeld en mijn ervaringen zijn prima. Zowel met de TV als met de mediabox. De elders genoemde witte streepjes heb ik nog niet gezien.

Op de site www.kieskeurig.nl kun je veel ervaringen lezen over TV's. Misschien staat die van jou er ook tussen?
 
Gertjan,

De keuze begint steeds eenvoudiger te worden... Het is dan ook zeker dat ik voor een Breedbeeld-TV ga. :D
Nu mij nog even inlezen op de diverse sites qua model en type. Kieskeurig gaat mij vast op weg helpen.

Bedankt,
Bart
 
bart_b zei:
Soundwork,

Bedankt voor je reactie!

Door de vele opmerkingen met betrekking tot witte strepen en zwarte balken, is bij mij twijfel ontstaan om een Breedbeeld-TV aan te schaffen.
Echter indien onder andere SBS en RTL in 2007 breedbeeld gaan uitzenden, dan is het inderdaad niet verstanding om nog een 4:3 TV aan te schaffen.
Hoe zijn jouw ervaringen met UPC digital en een Breedbeeld-TV?

Uiteraard lees ik graag ook nog de adviezen / meningen van anderen. Wellicht iemand die ervaring heeft met de genoemde Philips Breedbeeld-TV?

Groet,
Bart

Hallo Bart,

Ik heb zelf een HD-ready plasma breedbeeldtoestel van Panasonic. Ik ben hier zeer tevreden over.
Naast UPC Digital beschik ik ook over een schotelantenne met ontvangst op de Astra 1, 2 en Hotbird.

De beeldkwalitieit van UPC Digital is redelijk. Bij mij loop de mediabox nog geregeld vast. De verwachting is dat met de komende update het bevriezen van de box tot het verleden zal gaan behoren. Het beeld heeft toch nog wel veel blokvorming, dit is iets wat bij de andere kabelaars ook nog veel voorkomt. Dit na het lezen van het artikel in de Computer!Totaal. De beeldkwaliteit van digitale televisie zal in de toekomst steeds beter gaan worden.
 
Indien ik nu een tv zou willen aanschaffen zou ik gaan voor een 16:9 BB

Analoog wordt met verloop van tijd minder aangeboden.
En om later niet voor weer een TV temoeten gaan kijken, dubbele kosten).

Zou wel even de prijs ontwikkelingen afwachten, tot nov- dec.
 
16:9 tv. Breedbeeld dus.

Om nu weer een 4:3 TV te gaan aanschaffen lijkt mij erg dom. RTL gaat vanaf volgend jaar alles uitzenden in BB, NL 1,2,3 doen dit ook al heel veel, buitenlandse zenders ook en met digitale TV word dat alleen maar meer, zeker met HDTV.

Kortom schaf gewoon een BB tv aan.
 
Waarom zijn de breedbeelduitzendingen op NL1, 2, en 3 niet beeldvullend als het breedbeeld is? De mediabox heb ik op breedbeeld staan en de TV op vol beeld. Met deze instellingen zijn de uitzendingen van de BBC wel beeldvullend. Echt verwarrend die beeldformaten.
 
Hallo EosFreak,

Dan moet er toch iets in je instelling mis zijn. Nederland 1, 2 en 3 zijn bij 'echte' breedbeeld uitzendingen wel zeker beeldvullend.

De mediabox heb ik natuurlijk ook op breed staan. Zal het in dat "vol beeld" van je TV zitten? Heb je bij je TV in het menu geen instelling waar 16:9 bij staat i.p.v. 'vol beeld'?

Groeten, Alfons
 
Terug
Bovenaan