• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe storing "Lock Video Error - Even Geduld aub".

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GezLor
  • Startdatum Startdatum
G

GezLor

Voor het eerst gisteravond op Veronica tijdens een film vervelende storingen met daartussenin de melding "Video-Error-even geduld" Dit in plaats van de storingen voorheen n.l. blokken. Maar de mail storingen zijn inmiddels opgelost(afkloppen)!!!!!....
 
Hier in postcodegebied 8242 - Lelystad exact dezelfde storing.

Tijdens de film "Four Brothers", een ontzettend goede film, maar dat terzijde, ontzettend veel storingen. Om de paar minuten of zelfs iedere minuut 'verschoot' het beeld in gekleurde blokken/blokjes, waarbij het geluid ook wegviel. Tijdens deze storende storing verscheen een (moeilijk leesbare, door de storing) melding in beeld "Lock Video Error - Even Geduld aub".

Wat was dit voor een storing? Hebben meer abonnees last gehad van het euvel?

Graag reacties! Een reactie van een UPC forumlid is ook welkom.
 
Ik weet niet meer wanneer het was, maar had recentelijk ook even last met de uitzending van Veronica. Het leek mij dat dit in dit geval niets met upc te maken had, maar meer met Veronica zelf. Alsof ze zelf het signaal niet goed doorgaven.
 
Postcode 3356 Hier gisteren hetzelfde probleem, zowel digitaal als analoog. >:(
 
Ik had vanmiddag een mail naar Veronica gestuurd hierover, wilde n.l. weten of het aan hun lag die storing.

Er zit ook een storing in het verzenden van mail bij hun, ik heb tot nu toe zo'n 35 mails ontvangen van de bevestiging van mijn vraag, en dat gaat maar door!!!!....... De genoemde klacht stond ook niet vermeld op hun site, dus misschien toch UPC????......
 
Video lock error is een melding die door encoders gegeven wordt wanneer het signaal niet in orde is wat aan de encoder wordt aangeleverd. In dit geval de encoder die voor Veronica het werk doet.

Het signaal komt digitaal vanaf de MediaGateway, volgens mij ook voor Veronica. Het lijkt er dus op dat vanuit veronica naar het MG iets mis is gegaan. Dit zou dan ook verklaren waarom het zelfde probleem bij Ziggo gaande was.
 
Terug
Bovenaan