• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe software kabelmodem Horizon versie 1.11

Jordy-Ziggo

Webcare Ziggo
Berichten
1.043
@All,

Sinds vandaag is er in een deel van ons verzorgingsgebied nieuwe software beschikbaar voor het kabelmodem in de Horizon Mediabox.

Hieronder de aanpassingen/verbeteringen:

Er waren een aantal problemen met telefonie via de Horizon Mediabox. Hierin zijn verbeteringen aangebracht.

Wifi Protected Setup (WPS) om het draadloze thuisnetwerk in te stellen is verbeterd. Wij adviseren om gewoon SSID te gebruiken.

Als je WiFi en/of WPS hebt uitgezet blijft dat zo, ook na een reboot.

De automatische kanaalselectie werkt nu voor alle kanalen.
 
@ Jordy
Het lijkt mij wenselijk om aan te geven voor welke gebieden de update beschikbaar komt. De melding die er nu staat is denk ik iets te vrijblijvend...
 
Vandaar dat internet dus zo traag als dikke str*nt door een trechter was. Reboot verhielp dit niet. Alles ruim een minuut van het stroom en ja hoor, de HB kwam daarna keurig online. v1.11 is geïnstalleerd.

Roger1234 zei:
Jordy, is de cap er nu ook af die de horizon box limiteert op 120Mbit downloaden via WiFi?

Zo te zien niet...

HB 5GHz:



Asus 5GHz:



Draadloze adapter: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 AC 2x2 HMC WiFi

Waarschijnlijk blijven ze kiezen voor stabiliteit i.p.v. hogere snelheden. Maar ja, communiceer de reden dan... :)
 
Jammer dat ik dit niet even kan testen zonder mijn losse modem op te moeten geven.
 
Verbazingwekkend stil in dit topic... of het is natuurlijk een zeer klein gebied waar deze software uitgerold is.

Edit: Gelderland grens v1.11
 
Hier (Rotterdam e.o.) nog steeds geen update; we moeten het nog steeds doen met softwareversie 1.08.
 
Terug
Bovenaan