michel007
Forum Gebruiker
- Berichten
- 27
Nieuwe regels betaalde servicenummers (pas op! ordinaire prijsverhoging)
Nieuwe regels betaalde servicenummers
De overheid heeft nieuwe regels opgesteld voor de kosten voor het bellen naar betaalde servicenummers. Net zoals bij het bellen naar een servicenummer vanaf uw mobiele telefoon, krijgt u vanaf 1 juli 2013 een melding over de gesprekskosten vanaf uw vaste lijn. Vanaf die datum betaalt u naast het tarief voor het servicenummer ook een gesprektarief. Dit geldt voor alle nummers die beginnen met 09, 18, 084 en 087.
Wat verandert er?
Als u belt met een vaste lijn, worden op dit moment alleen de kosten van het servicenummer in rekening gebracht, en niet de kosten voor het gesprek. Het tarief dat u nu betaalt, zijn de kosten die de aanbieder van het betaalde servicenummer per minuut of per gesprek in rekening brengt. De aanbieder informeert u daarover via onder andere media, websites of in gedrukte media waar dit servicenummer wordt vermeld.
U betaalt vanaf 1 juli 2013 naast dit tarief ook de kosten voor het gebruik van uw vaste telefoonaansluiting. Deze kosten zijn de kosten die u aan Ziggo betaalt voor het bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland.
Rekenvoorbeeld
Wat betaal ik nu?
Tot en met 1 juli 2013 betaalt u alleen de kosten van het betaalde servicenummer. Als dit nummer bijvoorbeeld € 0,10 per minuut kost, dan betaalt u tot deze datum alleen deze € 0,10 per minuut. Bijvoorbeeld drie minuten bellen kost u in totaal € 0,30 (3 keer € 0,10).
Wat betaal ik vanaf 1 juli 2013?
Vanaf 1 juli 2013 betaalt u naast de kosten van het servicenummer, ook de kosten voor het gebruik van uw vaste telefoonaansluiting. Deze kosten zijn de kosten die u aan Ziggo betaalt voor het bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland, inclusief het starttarief. Drie minuten bellen kost u in totaal € 0,66 (€ 0,09 starttarief + 3 keer € 0,10 kosten servicenummer + 3 keer € 0,09 gesprekskosten vaste telefoonnummer Nederland).
Geen extra kosten?
Heeft u VolopBellen van Ziggo? Dan vallen de nieuwe kosten in dit pakket. In alle andere gevallen worden de gesprekstarieven in rekening gebracht. Wanneer u onze Klantenservice belt via 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo), dan belt u ons zonder extra kosten.
Bron: ontvangen Ziggo email
Ik vind dit belachelijk! Ik bel regelmatig voor 2cpm naar het buitenland via een belprovider. En moet nu vanaf juli 2013 ook nog eens 0.09 euro betalen aan Ziggo! Waarom
Op deze manier proberen ze de mensen een Volopbellen abonnement te slijten.
Ik zit er aan te denken om een SKYPE abonnement te nemen.
Wat staat ons nog meer te wachten Ziggo?
Nu moet ik me internet abonnement ook al delen met de hangjeugd in de straat, die gebruik kunnen maken van jullie (gratis) WIFI.:cry:
Nieuwe regels betaalde servicenummers
De overheid heeft nieuwe regels opgesteld voor de kosten voor het bellen naar betaalde servicenummers. Net zoals bij het bellen naar een servicenummer vanaf uw mobiele telefoon, krijgt u vanaf 1 juli 2013 een melding over de gesprekskosten vanaf uw vaste lijn. Vanaf die datum betaalt u naast het tarief voor het servicenummer ook een gesprektarief. Dit geldt voor alle nummers die beginnen met 09, 18, 084 en 087.
Wat verandert er?
Als u belt met een vaste lijn, worden op dit moment alleen de kosten van het servicenummer in rekening gebracht, en niet de kosten voor het gesprek. Het tarief dat u nu betaalt, zijn de kosten die de aanbieder van het betaalde servicenummer per minuut of per gesprek in rekening brengt. De aanbieder informeert u daarover via onder andere media, websites of in gedrukte media waar dit servicenummer wordt vermeld.
U betaalt vanaf 1 juli 2013 naast dit tarief ook de kosten voor het gebruik van uw vaste telefoonaansluiting. Deze kosten zijn de kosten die u aan Ziggo betaalt voor het bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland.
Rekenvoorbeeld
Wat betaal ik nu?
Tot en met 1 juli 2013 betaalt u alleen de kosten van het betaalde servicenummer. Als dit nummer bijvoorbeeld € 0,10 per minuut kost, dan betaalt u tot deze datum alleen deze € 0,10 per minuut. Bijvoorbeeld drie minuten bellen kost u in totaal € 0,30 (3 keer € 0,10).
Wat betaal ik vanaf 1 juli 2013?
Vanaf 1 juli 2013 betaalt u naast de kosten van het servicenummer, ook de kosten voor het gebruik van uw vaste telefoonaansluiting. Deze kosten zijn de kosten die u aan Ziggo betaalt voor het bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland, inclusief het starttarief. Drie minuten bellen kost u in totaal € 0,66 (€ 0,09 starttarief + 3 keer € 0,10 kosten servicenummer + 3 keer € 0,09 gesprekskosten vaste telefoonnummer Nederland).
Geen extra kosten?
Heeft u VolopBellen van Ziggo? Dan vallen de nieuwe kosten in dit pakket. In alle andere gevallen worden de gesprekstarieven in rekening gebracht. Wanneer u onze Klantenservice belt via 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo), dan belt u ons zonder extra kosten.
Bron: ontvangen Ziggo email
Ik vind dit belachelijk! Ik bel regelmatig voor 2cpm naar het buitenland via een belprovider. En moet nu vanaf juli 2013 ook nog eens 0.09 euro betalen aan Ziggo! Waarom

Op deze manier proberen ze de mensen een Volopbellen abonnement te slijten.
Ik zit er aan te denken om een SKYPE abonnement te nemen.
Wat staat ons nog meer te wachten Ziggo?
Nu moet ik me internet abonnement ook al delen met de hangjeugd in de straat, die gebruik kunnen maken van jullie (gratis) WIFI.:cry: