• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe regels betaalde servicenummers (pas op ordinaire prijsverhoging!)

  • Onderwerp starter michel007
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michel007

Nieuwe regels betaalde servicenummers (pas op! ordinaire prijsverhoging)

Nieuwe regels betaalde servicenummers
De overheid heeft nieuwe regels opgesteld voor de kosten voor het bellen naar betaalde servicenummers. Net zoals bij het bellen naar een servicenummer vanaf uw mobiele telefoon, krijgt u vanaf 1 juli 2013 een melding over de gesprekskosten vanaf uw vaste lijn. Vanaf die datum betaalt u naast het tarief voor het servicenummer ook een gesprektarief. Dit geldt voor alle nummers die beginnen met 09, 18, 084 en 087.
Wat verandert er?

Als u belt met een vaste lijn, worden op dit moment alleen de kosten van het servicenummer in rekening gebracht, en niet de kosten voor het gesprek. Het tarief dat u nu betaalt, zijn de kosten die de aanbieder van het betaalde servicenummer per minuut of per gesprek in rekening brengt. De aanbieder informeert u daarover via onder andere media, websites of in gedrukte media waar dit servicenummer wordt vermeld.
U betaalt vanaf 1 juli 2013 naast dit tarief ook de kosten voor het gebruik van uw vaste telefoonaansluiting. Deze kosten zijn de kosten die u aan Ziggo betaalt voor het bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland.
Rekenvoorbeeld

Wat betaal ik nu?

Tot en met 1 juli 2013 betaalt u alleen de kosten van het betaalde servicenummer. Als dit nummer bijvoorbeeld € 0,10 per minuut kost, dan betaalt u tot deze datum alleen deze € 0,10 per minuut. Bijvoorbeeld drie minuten bellen kost u in totaal € 0,30 (3 keer € 0,10).
Wat betaal ik vanaf 1 juli 2013?

Vanaf 1 juli 2013 betaalt u naast de kosten van het servicenummer, ook de kosten voor het gebruik van uw vaste telefoonaansluiting. Deze kosten zijn de kosten die u aan Ziggo betaalt voor het bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland, inclusief het starttarief. Drie minuten bellen kost u in totaal € 0,66 (€ 0,09 starttarief + 3 keer € 0,10 kosten servicenummer + 3 keer € 0,09 gesprekskosten vaste telefoonnummer Nederland).
Geen extra kosten?

Heeft u VolopBellen van Ziggo? Dan vallen de nieuwe kosten in dit pakket. In alle andere gevallen worden de gesprekstarieven in rekening gebracht. Wanneer u onze Klantenservice belt via 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo), dan belt u ons zonder extra kosten.
Bron: ontvangen Ziggo email

Ik vind dit belachelijk! Ik bel regelmatig voor 2cpm naar het buitenland via een belprovider. En moet nu vanaf juli 2013 ook nog eens 0.09 euro betalen aan Ziggo! Waarom???
Op deze manier proberen ze de mensen een Volopbellen abonnement te slijten.
Ik zit er aan te denken om een SKYPE abonnement te nemen.
Wat staat ons nog meer te wachten Ziggo?
Nu moet ik me internet abonnement ook al delen met de hangjeugd in de straat, die gebruik kunnen maken van jullie (gratis) WIFI.:cry:
 
Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder. :giveup:
 
Tja zo gaat dat. Eerst klanten binnen slepen met lok tarieven. En dan de klant uit kleden. Welkom in de wereld van geld.
 
Even voor de goede orde: deze wijziging is een gevolg van nieuwe regels van de Opta. Ziggo kan hier dus weinig aan doen.

Overigens zijn de regels bedoelt om de kosten te verlagen: je mag ook niet meer vragen dan de normale kosten van een gesprek. Mobiel betaal je nu, zeker bij prepaid mobiels, vaak fors meer.
Maar gevolg is dus kennelijk dat je ook niet minder mag vragen dan het normale gesprekstarief.

Zie oa:
https://tweakers.net/nieuws/87289/o...a-kosten-voor-bellen-088-en-0900-nummers.html

Tot slot: weet niet naar welk buitenland je veel beld, maar met Volop Bellen betaal je helemaal niets voor het bellen naar veel buitenlanden (België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland).
Dus wij bijvoorbeeld halen Volop Bellen er ruim uit doordat mijn vriendin vaak belt met vriendinnen die naar Duitsland en Spanje zijn verhuist.
 
Snap er ook niets meer van, het wordt dan per 1 juli via mobiel naar 0900 bellen goedkoper en als je via een vaste lijn belt flink duurder. Geen idee waar de opta mee bezig is. Las nog wel dat per 1 januari de kosten van bellen naar een helpdesk max 1 euro per gesprek mag zijn. ex telefoonlijn kosten. Das dan wel weer een goed iets.
 
Ik bel regelmatig naar Zuid Afrika voor 3 ct per minuut via een 0900 nummer.
Vanaf i juli wordt dat dus 12 ct per minuut plus 1x 9 ct. Kan de Opta mij even uitleggen waar mijn voordeel zit. Dat Ziggo veel meer geld gaat vangen dat begrijp ik wel.
 
Dus

Ik dacht dat een aantal sericenummers een maximum prijs hadden gekregen (bijvoorbeeld 1,40), 'lost' Ziggo dat op deze manier op door nu ineens een ander berekeningsmodel te gaan gebruiken?

Ook tegenstrijdig met:
" In haar Besluit Interoperabiliteit kondigde de OPTA onlangs aan dat mobiele providers vanaf 1 juli 2013 geen extra kosten meer mogen rekenen voor het mobiel bellen naar betaalde servicenummers, zoals 0900 nummers, 088 nummers en andere niet-geografische nummers. Dit betekent dat het bellen naar een dergelijk telefoonnummer straks niet meer zal kosten dan een telefoontje naar een gewoon geografisch nummer. "
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat een aantal sericenummers een maximum prijs hadden gekregen (bijvoorbeeld 1,40), 'lost' Ziggo dat op deze manier op door nu ineens een ander berekeningsmodel te gaan gebruiken?

Dat gaat over mobiele operators.

Voor vaste lijnen is er blijkbaar een andere regeling, die niet alleen Ziggo zo interpreteert, maar ook bijvoorbeeld KPN en anderen. Als je een 'belbundel' hebt kost het niets extra's, maar als je geen belbundel hebt (zoals de meeste mensen met een vaste lijn) moet je het normale tarief per minuut gaan betalen plus het tarief voor dat 0900 nummer wat naar de organisator van zo'n 0900 nummer gaat. Vroeger betaalde je alleen het laatste deel.

Blijkbaar is dit iets wat de politiek die dit geregeld heeft niet heeft voorzien. Voor de meeste mensen met een vaste lijn (die geen bundel hebben) wordt bellen naar sommige 0900 nummers vermoedelijk dus honderden procenten per minuut duurder.

Klagen dus niet bij Ziggo, maar bij de politiek die dit georganiseerd heeft......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom niet?

Waarom niet klagen over/bij Ziggo, zoals u schrijft is het hun interpretatie.

De wet is niet veranderd, alleen de kosten van servicenummers zijn aan banden gelegd.

Maar omdat er specifiek 'mobiele' telefoonkosten' staat, mogen ze volgens u nu ineens extra kosten gaan rekenen voor 'vastelijns verbindingen?

Hun interpretatie had ook anders, voor de klanten gunstiger tarief.

Zo gaan ze uit van een .9 cent tarief, maar er bestaat ook nog zoiets als 30 cent per minuut.

Maakt mij verder niet uit, voortaan dus mobiel bellen.
 
Dag huistelefoon

Dit is contractbreuk van ziggo. Mijn huistelefoon gaat er uit en neem nu een abo op Simyo. Ben ik goedkoper uit. :pompom:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan