• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Publieke Omroep Themakanalen - NIET in Rotterdam.

HP Deskjet

Forum Gebruiker
Berichten
2.994
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dit staat duidelijk op de volgende webpagina van de VPRO vermeld https://www.vpro.nl/programma/themakanalen/artikelen/20106363/ :

"IS OVERAL DIGITALE TELEVISIE VIA DE KABEL TE ONTVANGEN?
Klanten van UPC en Caiway-RTV kunnen alle door de VPRO gestarte themakanalen nu al direct te zien krijgen. TV Home van Essent geeft nu alleen 3VOOR12 door, gestreefd wordt om alle kanalen in 2005 via zoveel mogelijk kabelbedrijven te distribueren. UPC biedt een complete 3VOOR12 omgeving aan, waar u net als bij een DVD-menu op één televisiescherm toegang heeft tot twee televisiekanalen en 8 audiokanalen, plus het laatste nieuws van de site. Met de afstandsbediening kiest u welk geluid u wilt horen."


Het lijkt erop dat UPC alleen maar minachting voor haar klanten in Rotterdam, Alkmaar en het oude Gelrevision gebied heeft.  Alweer een reeks nieuwe zenders die wij niet kunnen ontvangen.  zoals gewoonlijk kunnen mensen met een Motorola STC de nieuwe zenders ontvangen.  Om wat duidelijkheid hierover te krijgen heb ik dit met het hoofd van VPRO Digitaal opgenomen.  Ik heb de volgende E-mail naar hem gestuurd.  Hij heeft al erop gereageerd en ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.


" Richard,

Ik wist hier niet van, ik ga dat voor je navragen.

Erwin Blom


Groeten,
Erwin Blom
VPRO Digitaal

Aan: 
Onderwerp:  Niet in Rotterdam
Datum:  Fri, 3 Dec 2004 10:28:43 -0500
Op de VPRO website staat dat alle abonnees van UPC Digital de nieuwe
digitale zenders van de VPRO moeten kunnen ontvangen.

"IS OVERAL DIGITALE TELEVISIE VIA DE KABEL TE ONTVANGEN?

UPC biedt een complete 3VOOR12 omgeving aan, waar u net als bij een
DVD-menu op één televisiescherm toegang heeft tot twee televisiekanalen en
8 audiokanalen, plus het laatste nieuws van de site. Met de
afstandsbediening kiest u welk geluid u wilt horen."

Deze informatie is volstrekte onzin. Als men in de volgende UPC Digital
gebieden woont wordt het signaal van de volgende zenders niet doorgegeven
-Rotterdam en omstreken, Alkmaar en voormalig Gelrevision gebied.

Van de UPC Digital website:

Digitale televisie

Hollanddoc
Biedt 7 dagen per week, 24 uur per dag alle ruimte aan verdiepende
televisie in de brede zin van het woord.

Niet beschikbaar in Rotterdam en omstreken, Alkmaar en voormalig
Gelrevision gebied.

Website: vpro.nl

en


VPRO 3VOOR12 On Stage
Muziektelevisie van de VPRO, live concerten en festivals.

Niet beschikbaar in Rotterdam en omstreken, Alkmaar en voormalig
Gelrevision gebied.

Website: vpro3voor12.nl


Radio

De volgende 3voor12 radio kanalen zijn ook niet te ontvangen:

Central
On Stage
Alternative
DB
XL
BPM
Outer Limits
Roots

Niet beschikbaar in Rotterdam en omstreken, Alkmaar en voormalig
Gelrevision gebied.



UPC Digital (Rotterdam) kan mij of wil mij niet vertellen waarom dit het
geval is. Als lid van de VPRO zou ik graag willen weten waarom ik deze
kanalen in Rotterdam niet kan ontvangen via UPC Digital.



Met vriendelijke groet,
 
Hier mijn E-mail naar UPC Digital:

Als UPC Digital (Rotterdam) klant zou ik graag willen weten waarom ik de volgende 15 nieuwe kanalen en interactieve diensten nog steeds niet kan ontvangen:

Televisie Kanalen:

1 Publieke Omroep Themakanalen&**
Hollanddoc** & 3voor12 OnStage**
2 Sailing Channel
3 Fox News
4 VRT1
5 Canvas/ Ketnet
6 Xtra Music TV

Radio Kanalen:

1 3voor12 Central**
2 3voor12 On Stage**
3 3voor12 Alternative**
4 3voor12 DB**
5 3voor12 XL**
6 3voor12 BPM**
7 3voor12 Outer Limits**
8 3voor 12 Roots**

Plus alle interactieve diensten.

Aangezien dat ik nu 15 zenders minder ontvang in vergelijking met mensen in Motorola STC gebieden wil ik nu compensatie van UPC Digitaal aanvragen.

De lijst van kanalen die UPC Digital Rotterdam  aan haar Rotterdamse klanten niet doorgeeft groeit nu elke maand terwijl wij dezelfde prijs als abonnees in Motorola STC gebieden moeten betalen.  Het lijkt erop dat Rotterdamse abonnees andere UPC Digital gebieden nu sterk aan het subsidiëren zijn.

Ik zie uw antwoord op mijn vragen tegemoet.

Met vriendelijke groet,



**Ik heb al contact met het hoofd van VPRO Digitaal (Erwin Blom) opgenomen om te vragen waarom de nieuwe digitale publieke omroep themakanalen en radiokanalen van de VPRO in Rotterdam niet te ontvangen zijn.  Erwin Blom, Hoofd VPRO Digitaal gaat dit discrepantie voor mij  uitzoeken.
 
Antwoord van UPC gekregen:

Informeren wij u graag als volgt:

De samenstelling van het radio- en televisiepakket vindt plaats volgens bepaalde wetten, regels en afspraken. Een aantal zenders is door de overheid vastgesteld. Daarnaast
geven de programmaraden een jaarlijks advies aan UPC over een deel van de samenstelling van het zenderpakket. Tenslotte mag UPC de overige zenders invullen. Samen
vormt dit het totale pakket dat u ontvangt. U kunt uw pakket natuurlijk wel altijd zelf uitbreiden met de zenders uit het UPC Digital pakket.

Als bijlage bij deze e-mail hebben wij de brochure "Wie bepaalt er wat er op de TV is?" toegevoegd. In deze brochure kunt u exact nalezen hoe het Radio en TV pakket wordt
samengesteld. Om dit bestand te kunnen openen heeft u Acrobat Reader nodig.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar
https://www.upc.nl
 
Weer zo'n nietszeggend antwoord.
En ze verschuilen zich weer achter voorwaarden, afspraken en regeltjes.
 
Mijn antwoord aan UPC:

Beste UPC Medewerker,

Op mijn vraag waarom Rotterdam met digitale televisie ver achter loopt op andere andere regio's kreeg ik het antwoord dat upc zich aan bepaalde wetten moet houden.

Nu is dat natuurlijk helemaal waar echter betreft het hier extra zenders en functionaliteit waar de regio Rotterdam op achter loopt in vergelijking met andere regio's waar de zelfde regelgeving geldt.

Bij deze vraag ik u de mogelijkheid tot compensatie. Ik betaal immers evenveel voor minder.

Overigens begrijp ik dat UPC graag alle prijzen uniform wil houden maar wat ik dan niet begrijp is waarom de faciliteiten dan wel kunnen verschillen. Ik vraag u dan ook om dit ongelijk recht te trekken.

Kijken wat men hier op te zeggen heeft. Verwacht er niet veel van. Ben geen professionele brieven schrijver. Maak nogal wat typefouten. Maar goed het gaat om de boodschap.
 
Ik snap niet waarom ze in Rotterdam Sagem decoders hebben en niet zoals de andere regio's Motorola's.
Hier in Brabant Motorola's en ik krijg gelijk alle nieuwe zenders erbij.

Terecht dat je vraagt om compensatie maar je maakt weinig kans....verschuilen zich achter regeltjes en meer van dat bla bla.

Het zelfde verhaal met internet....Classic/Plus klanten wachten ooit maanden langer als anderen op snelheidsverhoging maar betalen net zoveel.
Compensatie kennen ze niet bij UPC... ;D
 
Ik heb nog steeds geen zinnig antwoord van UPC ontvangen.  Wederom voel ik mij genoodzaakt een 2de E-mail naar UPC te sturen.  Mijn contact bij de VPRO is op dit moment ziek maar zodra hij weer op zijn werkplek zit gaat hij er achter aan.

e-mail van Erwin Blom. Hoofd VPRO Digitaal:

"Nog niets gehoord, maar ik lig nu met griep op bed, dus ik pak het later op!

Erwin"

On 6-dec-04, at 18:33, Richard wrote:


Erwin,

Ik heb de volgende E-mail naar UPC Digital gestuurd en ik heb een antwoord erop gekregen.  Het antwoord slaat nergens op, volgens mij heeft de klantendienst medewerker van UPC niet eens de moeite genomen mijn E-mail goed te lezen.  Alhoewel ik Engelstalig ben weet ik zeker dat het niet aan mijn Nederlands ligt.

Ik vroeg mij af of je meer informatie van UPC hebt kunnen krijgen ivm het doorgeven van de nieuwe VPRO themakanalen via UPC Digital in Rotterdam?


Met vriendelijke groet,

_____________________________________________________________________

Antwoord van UPC:

Informeren wij u graag als volgt:

Indien u een digital abonnement afsluit komen de kosten daarvan bovenop het normale standaard terief voor kabeltelevisie.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar https://www.upc.nl

_____________________________________________________________________________

2de E-mail naar UPC Digital (7-12-2004)

Op mijn onderstaande E-mail heb ik nog steeds geen zinnig antwoord van UPC Digital ontvangen.  Ik vindt het schandalig dat UPC geen antwoord op mijn vraag geeft.  Het lijkt erop dat UPC Digital Rotterdam alleen maar minachting voor haar klanten in Rotterdam heeft.

Wederom eis ik een zinnig antwoord op de vragen die ik in de onderstaande E-mail aan UPC Digital heb gesteld.


(Bijlage - oorspronkelijk E-mail)
 
vandebrug zei:
Antwoord van UPC gekregen:

Informeren wij u graag als volgt:

De samenstelling van het radio- en televisiepakket vindt plaats volgens bepaalde wetten, regels en afspraken. Een aantal zenders is door de overheid vastgesteld. Daarnaast
geven de programmaraden een jaarlijks advies aan UPC over een deel van de samenstelling van het zenderpakket. Tenslotte mag UPC de overige zenders invullen. Samen
vormt dit het totale pakket dat u ontvangt. U kunt uw pakket natuurlijk wel altijd zelf uitbreiden met de zenders uit het UPC Digital pakket.

Als bijlage bij deze e-mail hebben wij de brochure "Wie bepaalt er wat er op de TV is?" toegevoegd. In deze brochure kunt u exact nalezen hoe het Radio en TV pakket wordt
samengesteld. Om dit bestand te kunnen openen heeft u Acrobat Reader nodig.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar
https://www.upc.nl

Dit antwoord klopt voor geen meter. UPC mag voor haar digitale pakket zelf bepalen wat ze doorgeeft. Het antwoord wat je hebt gekregen geldt voor de analoge kabeltelevisie.
Ik denk je je vraag beter kunt voorleggen aan de testengineers die elke maand een vraag beantwoorden in de gids van digital. Het adres is [email protected] .

Ik hoop dat je van deze mensen een antwoord op je vraag krijgt.

Succes
 
Deze keer, en voor de afwisseling, heb ik een brief naar 'Tips and Tricks' van de UPC Digital Gids gestuurd.  Deze keer heb ik in het Engels geschreven om mijn brief beter op te laten vallen.

Dear UPC Digital Guide ‘Tips & Tricks’,

I have several questions for you regarding the differences between Sagem and Motorola set top box areas.  As UPC Digital seems to have no answer to these questions I’d like to hear your opinion as to the technical reasons for these differences.  They are the following:

I would like to know why you only give tips and tricks to subscribers using Motorola set top boxes?   In Rotterdam, the 2nd largest city in The Netherlands, and several other areas we do not use Motorola set top boxes, we use Sagem set top boxes.  We do however pay the same amount of subscription as subscribers in Motorola areas, yet you constantly ignore us in your ‘tips and tricks’ section.

Subscribers with Motorola set boxes now receive 15 extra television and radio channels plus interactive services which Sagem users do not receive.  Can you explain to every UPC Digital subscriber with a Sagem box why we are not receiving the following channels and services?  Is this for technical reasons?  If that is the case, what are the technical reasons for not giving Sagem users paying the same amount of monthly subscription as Motorola subscribers these channels?   Here is a list of channels people in Sagem set top box areas are now subsidising for Motorola users:

Televisie Kanalen:

1 Publieke Omroep Themakanalen&**
Hollanddoc** & 3voor12 OnStage**
2 Sailing Channel
3 Fox News
4 VRT1
5 Canvas/ Ketnet
6 Xtra Music TV

Radio Kanalen:

1 3voor12 Central**
2 3voor12 On Stage**
3 3voor12 Alternative**
4 3voor12 DB**
5 3voor12 XL**
6 3voor12 BPM**
7 3voor12 Outer Limits**
8 3voor 12 Roots**

Plus alle interactieve diensten.

On the VPRO’s own website, they state clearly that the new “Themakanalen” are available in all UPC Digital areas.  Here is what they state on their own website:

https://www.vpro.nl/programma/themakanalen/artikelen/20106363/

"IS OVERAL DIGITALE TELEVISIE VIA DE KABEL TE ONTVANGEN?

Klanten van UPC en CAIWAY-RTV kunnen alle door de VPRO gestarte themakanalen nu al direct te zien krijgen. TV Home van Essent geeft nu alleen 3VOOR12 door, gestreefd wordt om alle kanalen in 2005 via zoveel mogelijk kabelbedrijven te distribueren. UPC biedt een complete 3VOOR12 omgeving aan, waar u net als bij een DVD-menu op één televisiescherm toegang heeft tot twee televisiekanalen en 8 audiokanalen, plus het laatste nieuws van de site. Met de afstandsbediening kiest u welk geluid u wilt horen."

Finally, can you please explain to all UPC Digital subscribers with Sagem set top boxes why we are being treated as second class UPC Digital customers while we pay the same monthly subscription fee as Motorola users?

Ik zie uw antwoord op mijn bovenstaande vragen met belangstelling tegemoet.  Aangezien dat Nederlands uw eerste taal is mag u in het Nederlands hierop reageren, ik spreek vloeiend Nederlands.

Met vriendelijke groet,
 
Vandaag weer een antword gehad van UPC

Informeren wij u graag als volgt:

Dat is afhankelijk van Mediakabel, omdat digitale tv niet via ons gaat maar via Mediakabel. Zij zijn degene
die over het aantal tv zenders gaat voor digitale tv.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Mediakabel heeft uiteraard ook een eigen website. https://www.dtv.nl

Wederom dus een ontwijkend antwoord. Maar we strijden voort voor gerechtigheid. Nu dus maar even Mediakabel aangeschreven.

Beste medewerker Mediakabel,

Onlangs kreeg ik via upc te horen dat er extra zenders beschikbaar zouden komen voor digitale televisie. Harstikke mooi natuurlijk. Maar wat schetst mijn verbasing, het geldt enkel voor de motorola gebieden.

Nu heb ik in eerste instantie UPC aangeschreven welke in eerste instantie schermde met het feit dat de kanalen door de (lokale) overheid bepaald worden. U zult begrijpen dat ik dit begreep voor de gewone kabeltelevisie maar dat ik niet kon begrijpen dat dit ook voor de extra zender geld bij digitale televisie.

Wederom dus een vraag gesteld aan UPC. Daarin vroeg ik waarom men mij ontwijkend antwoorde en hoe het nu echt zat. Nu kreeg ik als antwoord dat dit via Mediakabel geregeld zou worden. U dus.

Nu mijn vraag aan u dus waarom regio Rotterdam met de Sagembox achterloopt op zowel de zenders als op functionaliteit (nieuws, games etc) terwijl er hetzelfde betaald dient te worden.

In afwachting op u antwoord verblijf ik,

hoogachtend,

En al weer antwoord (alhoewel antwoord?)

Ik ben tot donderdag 9 december niet aanwezig. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met de receptie op telefoonnummer 010 264 01 99.

I will not be in the office until Thursday the 9th of December. For urgent matters, please contact our reception desk, telephone: +31 10 264 01 99.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Mediakabel B.V.

Diana Numan
 
Terug
Bovenaan