• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nieuwe pc en internet die het niet doet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bakhuis
  • Startdatum Startdatum
B

Bakhuis

hoi ik heb net een nieuwe pc maar me internet doet het niet.
kabels zijn goed aangesloten.
maar nu heb ik ff op internet gezocht en kwam ik uit op deze link https://chelloo.nl/content/view/37/30/ maar dat gaat ook niet.
en wat in deze text staat(Nu je het MAC adres weet kun je dit meestal via de eigenschappen van Windows XP in de netwerkkaart zetten.) bedoelen ze mee dat je het mac adress kan invoeren in je nieuwe pc maar waar in eigenschappen van xp?

ik heb trouwens een motarola modem, een witte.

want nu ik een nieuwe pc heb wil ik zo snel mogelijk op internet.


groeten carlo
 
https://ziggoforum.nl/posts/84190/

in het midden, staat een uitleg, ik hoop dat je er wat aan hebt.
anders kun je ook naar de helpdesk bellen, en zeggen dat je een nieuwe computer hebt, resetten zei het modem. (je kan ook je modem resetten, maar dat komt wel als dit niet lukt :P)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het modem langer dan 8 uur uit het stroom laat,dan is die volledig gereset en word je nieuwe netwerk kaart herkend en kan je upc.prov doorlopen.
Maar je kan ook naar de eigenschappen van je Lan-verbinding gaan.Deze zit in "mijn netwerklocaties"
Als volgt :
Eigenschappen Lan-verbinding
Druk op knop "configureren",zit rechts in het midden.
Tweede tabblad "Geavanceerd"
In het lijstje kies je netwerkadres
Vink het vakje bij lege tekstbalk aan
vul in tekstbalk je huidige mac adres van je oude netwerk-kaart
Nu zou het moeten werken.
Hm,als je dat lege vakje niet kan bewerken zou ik gewoon het modem uit stroom laten voor 8 uur,of upc nog ff snel bellen.
suc6
 
bedankt voor je hulp maar ik kan dat adress niet invoeren bij mij is het heel anders.
zal wel komen omdat het een geintregreerde netrwerkaart is die in het moederbord zit.
en heb ook al het modem aan en uit gedaan maar helpt ook niet.
zal ik nu bellen naar chello of dit Windows 2000 & XP : download SMAC (spoof mac adress)
op een cd branden en in me nieuwe pc doen? en dan het mac adress opschrijven van me oude pc in dat progje?
 
Gewoon even bellen en je bent een paar minuten later online.
 
gewoon even kijken of je op prov page kunt komen,
kan je hier komen gewoon ff activeren en je nieuwe pc registreren bij upc. je hoeft het mac adres van je netwerkkaart helemaal niet te veranderen, dat is onzin.
kom je niet bij de prov page dan zul je tog echt upc moeten bellen om te vragen dat ze je infra weghalen uit het systeem
 
Terug
Bovenaan