W
wuta
Mijn modem was stuk en ik kreeg een nieuwe van Ziggo. Dit is de epc 3925 met ingebouwde router. De monteur vertelde me dat 1 pc te verouderd was voor dit modem en adviseerde me om een netwerkkaartje van 1000m (gigabit) aan te schaffen en in te bouwen in de (stand alone) pc.Dan zou ook het oranje lampje groen gaan branden waar deze bekabelde pc op aan gesloten is. Zo gezegd zo gedaan...
Het lampje is nu inderdaad groen op het modem maar op mijn pc geeft die aan dat de netwerkkaart weliswaar verbonden is met internet maar slechts met beperkte toegang. (ik kan niet op internet) Het probleem is dat het modem geen netwerkadres toekent aan de kaart.Ik heb cat 5 kabel van minder dan 10 meter aangeloten en mijn virus scanner uitgezet.
Wat kan ik nog meer doen?
Het lampje is nu inderdaad groen op het modem maar op mijn pc geeft die aan dat de netwerkkaart weliswaar verbonden is met internet maar slechts met beperkte toegang. (ik kan niet op internet) Het probleem is dat het modem geen netwerkadres toekent aan de kaart.Ik heb cat 5 kabel van minder dan 10 meter aangeloten en mijn virus scanner uitgezet.
Wat kan ik nog meer doen?