• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe modem: slecht internet verbinding

A

Aurous

Hoi

Vandaag kwam een van de UPC medwerkers langs om me telefonie modem te verwisselen. Nadat de medewerker weg was bleek er iets niet te kloppen, mijn internet kwam haast niet boven 50 kbps dus ik bel UPC op, ik krijg van hun te horen dat zij nog niks van de modem kunnen zien ???. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen mischien ?

alvast bedankt
 
Wat je kunt proberen is je modem even ­± 30 sec uitzetten (spanning eraf) en opnieuw aansluiten.
Misschien kom je dan opnieuw op de provisioning (aanmeld) pagina en die moet je dan weer doorlopen.
Daarna zou het beter moeten zijn.

Vergelijkbare problemen vind je in: UPC - Telefonie
BV: arris modem,langzaam internet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan via 192.168.100.1 de modem een restart geven, en wat johnny al zei de prov.upc.nl site doorlopen.
We horen wel als het weer goed werkt.
 
arris modem kun je niet via http://192.168.100.1 resetten kan alleen bij de moterola's
 
hoi,

als je al een telefonie modem hebt en die wordt vervangen,
en je krijgt daarna een lagere download snelheid terug op je chello verbinding!

dit heeft te maken met het omzetten van de accounts.

je hebt in eerste instantie 2 accounts voor zowel telefonie als internet.

na het vervangen van je modem krijg je dus 1 modem terug terwijl je twee accounts hebt.
dit moet door A&S te amsterdam samengevoegd worden,
daarna krijg je je eigen snelheid weer terug.

p.s. let op! dit kan wel een paar dagen duren!
 
Bedank voor jullie reacties,

Helaas het heeft nog niks geholpen, modem gereset paar keer al. UPC opgebeld zij vertellen mij nog steeds geen informatie van de modem op hun systemen ???. Ik wacht tot maandag als dan niet geholpen ik neem dan serieuze stappen >:(
 
UPDATE:

UPC blijft UPC

Het is nog steeds niet opgelost, ze hebben per ongeluk mij chello easy gegeven in plaats van chello Classic. Ze vertelden mij dat ik moest afwachten totdat zij mij omgezet hebben naar chello classic wat nog steeds niet gebeurt is >:(

wie weet precies waar ik een klachtbrief naar toe moet richten als het om schadvergoeding gaat. Ik heb nu voor chello classic betaald en ik krijg chello easy >:(.

groetjes Saqib
 
heb hier het zelfde ik betaal voor plus maar heb een classic snelheid. ik denk dat ze dat express doen een verkeerde config file in je modem zetten.
 
Saqib zei:
UPDATE:

UPC blijft UPC

Het is nog steeds niet opgelost, ze hebben per ongeluk mij chello easy gegeven in plaats van chello Classic. Ze vertelden mij dat ik moest afwachten totdat zij mij omgezet hebben naar chello classic wat nog steeds niet gebeurt is  >:(

wie weet precies waar ik een klachtbrief naar toe moet richten als het om schadvergoeding gaat. Ik heb nu voor chello classic betaald en ik krijg chello easy  >:(.

groetjes Saqib

Ik heb dit gehad toen net mijn arris modem werd geinstalleerd. Heb toen helpdesk gebeld en ook hij constateerde dat ik chello light had ipv classic. Hij heeft dit direct aan de telefoon gewijzigd dus dit kan wel degelijk. Ik zou zeggen: blijven bellen!
 
Bedankt jongens voor de reacties en voor jullie hulp, het heeft echt geholpen :angel:

het is vandaag verholpen. Ik had ergens op de forum gelezen dat iemand dit probleem ook had, en dat hij naar de afdeling opzegging ofzo belde. Je moet hun beetje bang maken dat je dreigt om de internet & telefonie abonnement te beeindigen. En de helpdesk medewerker die zoekt naar zijn leidingevende en die maakt een melding om gelijk te op te lossen :). Ze hadden echt binnen 3 uur opgelost in plaats van 2 weken hiervoor :P.
 
Terug
Bovenaan