Nieuwe modem beloofd, monteur langs geweest, niets gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Master-Guy

Forum Gebruiker
Berichten
7
:censored::censored::censored::censored::censored:

Afgelopen week heb ik een storing aangemeld bij Ziggo:
De modem is defect, en verliest de internetverbinding gemiddeld 2 keer per uur voor een aantal seconden (5 tot 10). De modem zelf blijft beschikbaar, zowel bekabeld als draadloos hebben we hier last van, en ook kan ik op de webinterface van de modem komen tijdens eens storing.

De eerste helpdeskmedewerker die ik aan de lijn kreeg legde ik netjes hoe en wat. Na mijn verhaal vroeg hij me om "het internet te openen". Ik vroeg hem of hij de browser bedoelde, en hij herhaalde: "Ja, eehm nee, het internet".

Tjah, ik weet ondertussen wat voor mensen er af en toe zitten aan de telefoon (heb 3 jaar in een callcenter als ICT-specialist gewerkt).

"OK, en wat nu?" vroeg ik hem.
"Bovenin heb je een witte balk staan. Typ hier in 192"...
"Je wilt dat ik naar het modem ga?" vroeg ik hem.
"Eehh, ja.".

(Dit verhaal ging op deze manier verder)

Nadat ik op de webinterface was ingelogd, en de geavanceerde instellingen had geopend en hem had uitgelegd dat ik een ICT-specialist ben, verwees hij me naar de instellingen voor het draadloos netwerk en vroeg me het wireless channel aan te passen.

:censored::censored::censored:

"Als dit niet helpt kunt u de service-plus bellen"





Je snapt natuurlijk hoe gefrustreerd ik was...
Maar goed, de service-plus lijn gebeld a erg veel geld per minuut..
De jongen, *******, die ik aan de lijn kreeg had gelukkig wat meer kennis van de systemen, en toen ik hem het verhaal vertelde kon hij zijn lach niet inhouden.. Hij heeft een notitie gemaakt in het systeem, en ik moest de helpdesk terugbellen om een monteur in te laten plannen voor het vervangen van de modem.
Over **** niets dan positiefs!!



Ik de helpdesk teruggebeld..
HD: "Goedeavond, met XXX van de Ziggo helpdesk, waarmee kan ik u helpen"
Ik: "Goedeavond, de postcode is AAAA11, huisnummer 99, te name van <Mijzelf>, woonachtig op de straat te woonplaats. Ik heb zojuist de service-plus gebeld en ***** heeft een notitie voor jullie achtergelaten.".
HD: *rammelrammelrammel*
HD: "We gaan een monteur voor u inplannen om het modem te vervangen."


Afspraak gemaakt voor vandaag, vrijdag 7 juni, in de middag.
Helaas kwam ik thuis van een boodschapje net nadat deze monteur weg was. Navraag bij huisgenoten leerde mij dat de monteur letterlijk zei: "Oh, jullie hebben al een nieuwe modem", waarna hij weer weg ging...

Omstreeks 15:00 belde ik naar de Ziggo helpdesk, tjah wie moet ik anders bellen, dat de monteur weg was gegaan zonder iets gedaan te hebben, en dat ze hem terug moesten sturen. Een hoop gezeur en gezeik later is er een nieuwe afspraak ingepland voor komende maandag.. Ik werd ook nog even "vriendelijk" doorverbonden met de afdeling financien voor een eventuele tegemoedkoming.


"De wachttijd bedraagt ongeveer 2 minuten" zei de automatische telefoonstem.

15 minuten later ging de telefoon nog steeds over en werd er nog steeds niet opgepakt. Opgehangen en teruggebeld, en nu was ik meteen aan de beurt.. Vreemd..

Mevrouw van de financiele afdeling kon mij alleen maar vertellen dat pas nadat alles is opgelost er een tegemoedkoming kan worden gerekend voor de abonnementskosten. Toen ik navraag deed over de bijkomende kosten zoals de 2e vrije dag die ik moet opnemen omdat die monteur niet gewoon zijn werk wilde doen kreeg ik alleen maar ontwijkende antwoorden..





We zitten hier nu dus al een week met een haperende internetverbinding en defecte modem. We kunnen geen filmpje op internet kijken omdat de stream steeds onderbroken word, en we kunnen geen online game doen omdat de verbinding met de server steeds verloren gaat..




[ To be continued ]

[MOD-EDIT: Namen zijn niet toegestaan, zie de forumregels !]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arctic fox

Forum Gebruiker
Berichten
716
Geloof wel dat de helpdesk medewerker op zijn manier z,n best heeft gedaan om het op te lossen. Snap wel dat hij eerst zijn protocol even afhandeld.
Kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is dat je modem defect is. Mbt de monteur daar is inderdaad even wat mis gegaan ook heel vervelend.
Heb zo,n idee dat het nu wel in orde gaat komen. Qua terugbetalingen is het nog even afwachten dus. Houdt ons aub op de hoogte.
 

richard37

Forum Gebruiker
Berichten
2
Het nivo helpdeskmedewerker/monteur bij ziggo is gewoon bijzonder laag.
Mijn ouders lieten het toen tegen korting plaatsen.... Ik kon alles opnieuw gaan doen, buiten het feit dat de montage schots en scheef was en op deze modem stonden toevallig ssid codes, dus kon ik later nog eens tegen een belachelijk tarief met de technische dienst het uit gaan pluizen.Dan nog de nep ciscomodem welke qua signaal de 1e etage niet redt en dan komen ze met hele verhalen, terwijl ik ir.micro elektronica ben, maar aan de kwaliteit van de modem ligt het niet, oke dan zal het wel aan mijn pci-e kaart met versterker liggen. En de cisco decoder heb ik aan mijn broer gegeven.
Trage troep. En dan hebben ze een store voor pro-routers. Idd is die iets beter, maar de term pro kost je 800euro meer.De ubee thuis gaat dan nog, maar ik gebruik die alleen als acces met daarachter een router van cisco welke meer bescherming biedt en qua wi-fi iets te sterk is. Ik doe liever alles zonder wireless. Maar reclame maken voor een winkel waar ze betere routers verkopen is al toegeven dat je zelf troep levert.
Die blauwe linksys was tenminste degelijk(jaja...ook gedeeltelijk cisco).
Er zitten iig geen ingenieurs bij ziggo achter de helpdesks.
gr.richard
 

theroadmap

Forum Gebruiker
Berichten
276
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Misschien kan je er zelf aan de telefoon gaan zitten, met je Ir.-diploma :pompom::pompom:
 

iRuud

Forum Gebruiker
Berichten
334
En de cisco decoder heb ik aan mijn broer gegeven.
Trage troep. En dan hebben ze een store voor pro-routers. Idd is die iets beter, maar de term pro kost je 800euro meer.De ubee thuis gaat dan nog, maar ik gebruik die alleen als acces met daarachter een router van cisco welke meer bescherming biedt en qua wi-fi iets te sterk is. Ik doe liever alles zonder wireless. Maar reclame maken voor een winkel waar ze betere routers verkopen is al toegeven dat je zelf troep levert.
Die blauwe linksys was tenminste degelijk(jaja...ook gedeeltelijk cisco).

Linksys was goed totdat ze werden overgenomen door Cisco. En Cisco heeft het inmiddels weer doorverkocht aan Belkin.. Wel grappig dat je Cisco eerst afkraakt en daarna ophemelt..


Er zitten iig geen ingenieurs bij ziggo achter de helpdesks.

Dat zul je nergens vinden.. want daar voelen ingenieurs zich te goed voor. Misschien moet je eens solliciteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan