Nieuwe Mediabox blijft vaak bufferen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tinie
  • Startdatum Startdatum
Berichten
8
Vreselijk niet blij met mijn nw mediabox. Had met de oude nooit probleem dat hij begon te bufferen nu kan ik bijna niets meer terug kijken en daarom heb ik wel een media box met opname functie. Geen zin ook in online hulp met allerlei dingen die ik zou moeten doen en niet begrijp. Kom op Ziggo voor het dure abonnement moet het gewoon werken!
 
Als het de Next is probeer die eens bekabeld aan te sluiten. Heb je wel internet en hoe is je snelheid o pPC en laptop/mobiel?
Alhoewel WiFi hier goed werkt met de Next en ik die dus niet bekabeld heb aangesloten wil dat niet zeggen dat dat altijd goed werkt, de modem staat hier naast de Next dus dat scheelt wel.
 
Vreemde is dat ik het alleen heb bij terug kijken van tv zenders. Netflix bv werkt probleemloos Dat geeft me toch idee dat het de mediabox is. De oude gaf dit probleem nooit. Snelheid op andere apparaten is goed.
 
Over welke mediabox gaat het eigenlijk?

Als je het nog niet hebt gedaan:
Soms worden vreemde problemen opgelost als je het apparaat een minuutje van de stroom haalt en dan weer aanzet.
Anders misschien een keer een reset naar fabrieksinstellingen doen en opnieuw installeren.
 
Ziggo mediabox XL 1080p full hd. Moesten de oude min of meer genoodzaakt vervangen. In begin ook geen problemen die lijken sinds 2 a 3 weken ineens te zijn ontstaan. Zoals ik al zei lukt netflix kijken wel, maar kijk ik een tv programma terug begint hij nu steeds te bufferen met vermelding “moment” dan opent zich een probleem oplossend scherm dat dan aangeeft dat mijn internet niet snel genoeg is. Dat vind ik dan weer vreemd omdat ik op netflix wel ongestoord kan kijken. Heb ook bij uit kiezen van pakket benadrukt dat ik wel normaal film moest kunnen kijken en opnemen/afspelen. Werd benadrukt dat meeste mensen dit pakket hebben en dat dat geen probleem zou geven.
 
De box naar de fabrieksinstellingen zetten. en kijk dan of dit helpt.

Verder hoe oud zijn je kabels en je aop?
 
Heb nu net de npo app op mijn smart tv geplaatst en kijk ik via app terug op tv en dus niet via mediabox dan spelen de programma’s wel zonder haperingen af. (Zie nu net dat ik niet op bestaand topic heb gereageerd maar blijkbaar topicstarter ben dat maakt dat mijn eerste bericht wat vreemd overkomt. Sorry daar voor, net nieuw dus nog even wennen)
 
De box naar de fabrieksinstellingen zetten. en kijk dan of dit helpt.

Verder hoe oud zijn je kabels en je aop?
Wat kan ik dan verliezen? Ik denk even aan wachtwoord voor netflix en pathe (film) of staat dat los van de mediabox en blijven die bewaard?
 
Dat soort instellingen ben je dan wel kwijt.

Maar ... probeer eerst eens de suggestie van @Johnny54 : de Mediabox helemaal uit zetten, dus van het stroom. Daarna weer aanzetten en even een paar minuten de tijd geven om op te starten. Vaak lost dat al een heleboel op.

Heeft dat geen effect, dan terug naar fabrieksinstellingen.

ps: Je reageert hier helemaal goed hoor. Omdat jij dit onderwerp gestart hebt staat er bij jouw naam telkens 'Topicstarter', dat klopt dus.
 
Ja de oplossing even stekker er uit is me bekend (dat lukt zelfs mij lol) net iets langer gedaan dan de 20 seconde die ik meestal dan aanhou dus inderdaad een minuut. Ik laat jullie weten of het probleem daarmee is opgelost
 
Terug
Bovenaan