RedIndy
Forum Gebruiker
- Berichten
- 25
Een paar dagen geleden, op 9 sept., ontving ik een e-mail van Ziggo met het verzoek om de server instellingen van mijn @home e-mailaccounts aan te passen:
Beste Ziggo klant,
Uit onze administratie is gebleken dat de e-mailinstellingen op uw pc, laptop, smartphone en/of tablet niet meer up-to-date zijn. U gebruikt namelijk nog de e-mailinstellingen van de oude @home server. Als u mail wilt blijven ontvangen en/of verzenden, pas dan vandaag nog uw e-mailinstellingen aan.
Waarom deze aanpassing?
Op dinsdag 18 November 2014 wordt de oude @home-server vervangen door een nieuwe Ziggo-server. Om te zorgen dat uw e-mailverkeer gewoon doorloopt, vragen we u enkele kleine aanpassingen te maken in de e-mailinstellingen. Gelukkig is het een snelle en eenvoudige aanpassing. Verder verandert er niets en gaan er geen e-mails verloren."
Nou dat heb ik dus gedaan maar nu doet zich het probleem voor dat ik sindsdien steeds mijn wachtwoorden voor die @home accounts opnieuw moet opgeven als ik mijn mail check. Voorheen was dat niet zo.
Mijn e-mail accounts heb ik ooit, toen we op W7 moesten overstappen, vanuit Outlook Express 6 (voor XP) in Thunderbird geïmporteerd en dat ging prima en ik had er geen enkel probleem mee, tot nu met die nieuwe wijzigingen.
Is dit het gevolg van de nieuwe instellingen of heb ik iets fout gedaan?
Ik gebruik dus Thunderbird en heb alles zo ingesteld als door Ziggo in het "stappenplan" is aangegeven.
Misschien zijn er op het forum mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren en inmiddels een oplossing hierop hebben gevonden en dat hier met ons willen delen.
Bij voorbaat dank.
RI.
Beste Ziggo klant,
Uit onze administratie is gebleken dat de e-mailinstellingen op uw pc, laptop, smartphone en/of tablet niet meer up-to-date zijn. U gebruikt namelijk nog de e-mailinstellingen van de oude @home server. Als u mail wilt blijven ontvangen en/of verzenden, pas dan vandaag nog uw e-mailinstellingen aan.
Waarom deze aanpassing?
Op dinsdag 18 November 2014 wordt de oude @home-server vervangen door een nieuwe Ziggo-server. Om te zorgen dat uw e-mailverkeer gewoon doorloopt, vragen we u enkele kleine aanpassingen te maken in de e-mailinstellingen. Gelukkig is het een snelle en eenvoudige aanpassing. Verder verandert er niets en gaan er geen e-mails verloren."
Nou dat heb ik dus gedaan maar nu doet zich het probleem voor dat ik sindsdien steeds mijn wachtwoorden voor die @home accounts opnieuw moet opgeven als ik mijn mail check. Voorheen was dat niet zo.
Mijn e-mail accounts heb ik ooit, toen we op W7 moesten overstappen, vanuit Outlook Express 6 (voor XP) in Thunderbird geïmporteerd en dat ging prima en ik had er geen enkel probleem mee, tot nu met die nieuwe wijzigingen.
Is dit het gevolg van de nieuwe instellingen of heb ik iets fout gedaan?
Ik gebruik dus Thunderbird en heb alles zo ingesteld als door Ziggo in het "stappenplan" is aangegeven.
Misschien zijn er op het forum mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren en inmiddels een oplossing hierop hebben gevonden en dat hier met ons willen delen.
Bij voorbaat dank.
RI.