• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe klant (internet nog niet geleverd)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Achillias
  • Startdatum Startdatum
A

Achillias

Hallo mensen,

Afgelopen maandag heb ik via de upc center een pakket afgesloten voor de 3 in 1 diensten. Er werd mij toen echter verteld dat ik binnen 24 uur online zou zijn en gebruik zou kunnen maken van de fiber verbinding. Na bijna 3 dagen wachten is dit echter dit nog steeds niet het geval. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Zou iemand van UPC er misschien naar kunnen kijken? Ik heb namelijk KPN opgezegd en zit binnenkort zonder internet.

Daarnaast vroeg ik mij af: of ik de modem, die ik gekregen heb in het pakket nog kan omwisselen, bij de upc center waar ik het pakket vandaan heb. Ik heb blijkbaar de draadloze thomson modem meegekregen, maar nu ik dit forum zo bekijk kan ik die beter links laten liggen en voor de Cisco gaan. Is dit mogelijk en hebben zij die modem wel in het assortiment staan.
 
Zo te zien is er wat verkeerd gegaan met de activatie

Ik zou zeggen bel morgen UPC op en vraag hoe het met de status zit van het internet (of het al geactiveerd is)

Zoniet dan moet je de serie nummer van je modem doorgeven aan hun en dan wordt die namelijk geactiveerd
 
melvintje zei:
Zo te zien is er wat verkeerd gegaan met de activatie

Ik zou zeggen bel morgen UPC op en vraag hoe het met de status zit van het internet (of het al geactiveerd is)

Zoniet dan moet je de serie nummer van je modem doorgeven aan hun en dan wordt die namelijk geactiveerd
Ik had dat toevallig trouwens een uur geleden gedaan, de persoon die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat er alleen een order terug te vinden is voor het opzetten van een analoog signaal. Gaat er iets fout, of is dit gebruikelijk?
 
Hallo Archillas,

Misschien dat ik je als eveneens pril afnemer van een drie-in-een pakket een hart onder de riem kan steken.
De hardware heb ik medio oktober jl. op een donderdagochtend opgehaald en de maandagavond daarna was er analoog tv-signaal beschikbaar.
Internet was er in volle sterkte de middag daarop. (in eerste instantie 's ochtends werd slechts een ouderwetse inbelsnelheid aangeboden die door het modem uiteindelijk te herstarten opliep tot de overeengekomen download)
Ik had bovendien de pech dat er in het tussenliggende weekeinde een enorme ICT-storing was waardoor de aanmelding niet geheel vlekkeloos verliep)

Even doorzetten dus; mijn overstap heb ik, als ex-Telforter, tot nu toe niet betreurd.

roy

n.b.: ik wens een ieder een vreedzaam kerstfeest en alle gezondheid in het nieuwe jaar toe!
 
Om gebruik te kunnen maken van de diensten internet, telefonie en digitale TV heb je een werkende analoge R&TV aansluiting nodig.
Als je die nog niet hebt moet die eerst geactiveerd worden. Op sommige plaatsen kan dat op afstand gedaan worden, op andere plaatsen moet er een monteur naar de straatkast om de kabel aan te sluiten.
Door drukte en het slechte weer kan de laatste manier laatste vertraging oplopen.
 
Johnny54 zei:
Om gebruik te kunnen maken van de diensten internet, telefonie en digitale TV heb je een werkende analoge R&TV aansluiting nodig.
Als je die nog niet hebt moet die eerst geactiveerd worden. Op sommige plaatsen kan dat op afstand gedaan worden, op andere plaatsen moet er een monteur naar de straatkast om de kabel aan te sluiten.
Door drukte en het slechte weer kan de laatste manier laatste vertraging oplopen.
Wat ik wel apart vind is het volgende: de helpdeskmedewerker die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat deze persoon alleen kon zien dat er een een order open staat voor een analoog signaal en geen pakket of dergelijks? Is dit gebruikelijk en moet je daarnaast ook nog eens wachten tot het internet geleverd wordt, zodra het signaal actief is.
 
Ik ken het UPC administratiesysteem niet, maar dat de medewerker alleen een order voor analoog ziet staan en niet voor het hele pakket dat je hebt besteld lijkt mij vreemd.
Het UPC webcareteam zou kunnen helpen /duidelijkheid geven, maar die mensen hebben het erg druk en de reactietijd is enkele dagen tot een week.
Hoe vervelend ook, maar ik denk dat je het beste nog eens kunt bellen naar de helpdesk.

Internet, telefonie en digitale TV zijn normaal gesproken binnen 24 uur na het actief worden van analoge aansluiting ook actief.
De monteur meld namelijk dat de aansluiting actief is en dan word de rest van het proces gestart. Dit gaat allemaal via computersystemen en kan dus ook tijdens weekeinden en de feestdagen gebeuren.
 
Kan je eigenlijk inmiddels al gewoon TV kijken?

Dus zonder mediabox, gewoon coaxkabel aan de TV aansluiten en zien of je gewoon kabelsignaal hebt.
 
Inmiddels achter gekomen dat het UPC center geen pakket aangevraagd heeft, maar alleen een order tot het activeren van een analoog tv signaal >:(. Dat er nu wel is. Vervelend dit.
 
Achillias zei:
Inmiddels achter gekomen dat het UPC center geen pakket aangevraagd heeft, maar alleen een order tot het activeren van een analoog tv signaal >:(. Dat er nu wel is. Vervelend dit.
Woon je niet in de buurt van dat center, want dan kan je dat pakket nu vanaf daar meenemen! :)
 
Terug
Bovenaan