• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe installatie wil niet lukken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lol
  • Startdatum Startdatum

lol

Berichten
337
Op dit moment lukt het niet een installatie op een pc met windows XP (engels) aan de praat te kijgen met Chello.

Het USB modem Motorola SB5100 is aangesloten en schijnt goed te fucntioneren (op het standby lampje na die licht niet op bij gebruik)

Op de status/configuratie pagina 192.168.100.1 staat de status en log staat:
Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

De chello cd gaat goed met invullen, daarna stopt deze bij het verbinden.

(pc en modem uit en aan geweest etc.)

Helpdesk geeft aan dat het modem langer aangesloten moet zijn en dat ik dus moet wachten tot morgen...

Wat gaat hier nu fout?
 
Het standby lampje brandt alleen alds jij je modem met het knopje bovenop in standby zet.
Als jouw modem goed online is branden van boven naar beneden 4 groen lampjes continue en het 5e gele lampje kan knipperen.

Je schrijft USB Motorola SB5100 modem. Betekend dat jij hem met USB aansluit?
Als je een netwerkkaart in je computer hebt, kan je beter de ethernetaansluiting (RJ45) gebruiken met de bijgeleverde netwerkkabel.

"Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing" betekend dat hij niet kan synchroniseren met het netwerk van chello. Dit kan inderdaad wel eens een tijdje duren.
Controleel in iedergeval de aansluitingen van de coaxkabel. Zitten die goed vast, zowel op de splitter als op je modem.
 
Johnny54 zei:
Het standby lampje brandt alleen alds jij je modem met het knopje bovenop in standby zet.
Dat snap ik, hier gaat deze namelijk helemaal niet branden als je de standby gebruikt.

Je schrijft USB Motorola SB5100 modem. Betekend dat jij hem met USB aansluit?
Als je een netwerkkaart in je computer hebt, kan je beter de ethernetaansluiting (RJ45) gebruiken met de bijgeleverde netwerkkabel.
Is gedaan

"Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing" betekend dat hij niet kan synchroniseren met het netwerk van chello. Dit kan inderdaad wel eens een tijdje duren.
Controleel in iedergeval de aansluitingen van de coaxkabel. Zitten die goed vast, zowel op de splitter als op je modem.

Afwachten dus...
 
lol zei:
Dat snap ik, hier gaat deze namelijk helemaal niet branden als je de standby gebruikt.

Ook gehad hier met een nieuw modem, standby lampje brand, zet je hem aan gaan alle lampjes en niks werkt..
Resultaat was modem defect, chello bellen (0900-1580), dan komen ze modem omruilen.
 
lol zei:
Op de status/configuratie pagina 192.168.100.1 staat de status en log staat:
Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Geeft het modem op de status pagina aan dat het wel een downstream lock heeft en een upstream lock?
pas als dat is gelukt kan het modem overgaan tot synchronisering van parameters.
Het vinden van de downstream kan soms lang duren, tot enkele uren zelfs.
Maar daarna zou alles in principe snel en pijnloos tot stand moeten komen...
 
vraag aan de helpdesk of diegene die de modem heeft meegegeven ook het goede mac adresheeft ingevoerd, wat als zij een verkeerd adres hebben kom je nooit online,

ff een vraag,
als je niet online bent, hoe kom je hier dan..


frekkel
 
Frekkel Betweter zei:
vraag aan de helpdesk of diegene die de modem heeft meegegeven ook het goede mac adresheeft ingevoerd, wat als zij een verkeerd adres hebben kom je nooit online,

ff een vraag,
als je niet online bent, hoe kom je hier dan..


frekkel

Telepathie???? lol
 
;D ik doe altijd de stroom van de modem af, resetten, of modem rebooten. Mischien werkt dat wel :6
 
Frekkel Betweter zei:
vraag aan de helpdesk of diegene die de modem heeft meegegeven ook het goede mac adresheeft ingevoerd, wat als zij een verkeerd adres hebben kom je nooit online,

ff een vraag,
als je niet online bent, hoe kom je hier dan..


frekkel
Dat maakt in theorie geen moer uit, zolang het maar een Eurodocsis modem is, het goeie MAC nummer wordt vanzelf geregistreerd via de provisioning en het modem kan dan gewoon gebruikt worden :)

Aan topicstarter zou ik willen adviseren eens via webbrowser naar https://www.chello.nl/ toe te gaan en te kijken of je dan op de provisioning terecht komt of elders, let er tevens goed op dat je niet per ongeluk 2 kabels tussen je PC en modem hebt lopen (USB _en_ ethernet/UTP), daar raakt het modem namelijk van in de war en het zou best kunnen dat dat dan voor de door jou genoemde foutmelding zorgt (of zorgde inmiddels)...

Tot slot zal het modem alleen op standby gaan op het moment dat hij echt online is, ik vraag me dus af of de bovenste 4 lampjes wel constant branden of dat de 4e bijv. nog staat te knipperen?

Naja veel succes in ieder geval en hou ons hier op de hoogte als je wilt :)
 
Terug
Bovenaan