P
professorchaos
Hallo,
sinds een week hebben wij nu ook Ziggo voor internet en telefonie (digitale tv hadden we reeds). Het is door een monteur aangesloten en werkt prima, de telefonie zou nog enkele dagen extra kosten en werkt inmiddels nog steeds niet (of het toestel is gewoon niet in orde).
Ik zit nu echter met het volgende probleem:
Bij de installatie is de laptop aangesloten op het Motorola modem via utp, vervolgens is het mac van de laptop geregistreerd bij ziggo en zodoende ontvangt die laptop een internet IP. Dit wil ik natuurlijk niet gezien ik meerdere systemen in mijn netwerk heb. Ik wil het modem dan ook als router gebruiken, alleen hoe? Via de webinterface lijken alleen statistieken zichtbaar te zijn, geen configuratie settings.
Inmiddels heb ik een linksys wireless router aangesloten en via een fake-mac instelling neemt die nu het internet IP aan, maar ik wil het modem laten routeren, niet het linksys apparaat. Kan ik dat mac adres ook ergens veranderen bij Ziggo?
Daarnaast zit ik met een telefonie probleem wat ik niet zo snel kan plaatsen; na aansluiten van een analoog toestel blijkt deze knipperen met z'n leds en de kiestoon (een snel soort ge-tik).
Wie kan me wat advies geven
sinds een week hebben wij nu ook Ziggo voor internet en telefonie (digitale tv hadden we reeds). Het is door een monteur aangesloten en werkt prima, de telefonie zou nog enkele dagen extra kosten en werkt inmiddels nog steeds niet (of het toestel is gewoon niet in orde).
Ik zit nu echter met het volgende probleem:
Bij de installatie is de laptop aangesloten op het Motorola modem via utp, vervolgens is het mac van de laptop geregistreerd bij ziggo en zodoende ontvangt die laptop een internet IP. Dit wil ik natuurlijk niet gezien ik meerdere systemen in mijn netwerk heb. Ik wil het modem dan ook als router gebruiken, alleen hoe? Via de webinterface lijken alleen statistieken zichtbaar te zijn, geen configuratie settings.
Inmiddels heb ik een linksys wireless router aangesloten en via een fake-mac instelling neemt die nu het internet IP aan, maar ik wil het modem laten routeren, niet het linksys apparaat. Kan ik dat mac adres ook ergens veranderen bij Ziggo?
Daarnaast zit ik met een telefonie probleem wat ik niet zo snel kan plaatsen; na aansluiten van een analoog toestel blijkt deze knipperen met z'n leds en de kiestoon (een snel soort ge-tik).
Wie kan me wat advies geven
