• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Horizon geen bruikbare LAN/ethernet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PeerSientje
  • Startdatum Startdatum
P

PeerSientje

Hoi,
Hoop dat ik dit in het goed forumonderdeel zet; ben het in het forum nog niet tegengekomen:

Vandaag een nieuwe Horizon ontvangen. Volgens UPC-brief die erbij zat, moet ik deze binnen twee weken aansluiten; de huidige Horizon wordt dan 'onbruikbaar' gemaakt. De nieuwe zou (betere?) HD-kwaliteit bieden.
De nieuwe Horizon heeft echter hoe ik het zie maar twee (ipv vier) ETH/lan-poortjes, en dan staat er in de handleiding bij dat je die niet kan gebruiken.
Huidige opstelling versimpeld weergegeven:
UPC-modum/router in meterkast, van daar uit
-> telefoon
-> Wifi punt 1
-> Netwerk en coax richting Horizon, vanuit Horizon
-> Wifi punt 2 (dankzij dit forum)
-> Drie bedrade internet verbindingen naar verschillende apparaten (waarvan twee geen wifi mogelijkheid hebben)
-> Aansluiting (HDMI) naar TV (geen HD ;-())
Ik ga na het weekend er eens goed voor zitten en eventueel UPC vragen waar voor mij de vooruitgang te zoeken valt. En wellicht de vraag of ik de oude niet mag houden.
Mijn vragen hier vast:
a) zijn er anderen die de nieuwe Horizon al hebben?
b) zijn daar (positieve) ervaringen mee ?
c) kan de Horizon nog als wifipunt functioneren?
d) ik vermoed dat ik nu een los extra switch/hub/routertje erbij moet zetten om mijn twee bedrade apparaten te kunnen gebruiken; of zie ik iets over het hoofd?

EDIT: Foto's toegevoegd
 

Bijlagen

  • IMG_2905.JPG
    IMG_2905.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 251
  • IMG_2904.JPG
    IMG_2904.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 206
@PeerSientje Kan/ wil je 1 a 2 foto's maken en online zetten?

Bepaalde dingen vind ik vreemd. Zoals 2 i.p.v. 4 lan openingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook deze week een horizon ontvangen en daar waren toch echt 4 lan poorten op aanwezig.
Alleen de 2 USB poorten en 1 sata poort zijn niet te gebruiken.
Hoe de werking daarvan is weet ik niet omdat ik voor internet gebruik maak van ADSL en de horizon alleen gebruik voor de TV.
Maar alle aansluitingen zijn bij mij aanwezig.
Verwar je USB niet met LAN.
 
Sinds twee weken ook een eerste dus nieuwe Horizon met 4 utp poortjes.
Kan helaas niks met die poorten in combinatie met het Ubee EVW3226 modem.
 
Peer Sientje
Er bestaan geen Horizon boxen met maar 2 LAN poorten.
Wel met twee USB poorten die niet bruikbaar zijn. En dat staat inderdaad in de handleiding.


H15
Die LAN poorten kan je gebruiken om de Horizon in je bestaande netwerk op te nemen.
Bv om media (muziek, film) af te spelen op de HB die op andere apparaten staat (computer, NAS etc.).
De LAN poorten en Wi-Fi van de Horizon box zijn dan ook bruikbaar als uitbreiding van je netwerk etc.
Verdiep je eens in de vele mogelijkheden van de Horizon box. ;)
 
Ik heb 2 foto's klaar staan om opgeload te worden naar dit forum, maar... eeuh, ik voel me nu ff een ict-nerd; hoe kan ik een foto in dit forum uploaden?

Edit: Dank Johnny54
 

Bijlagen

  • IMG_2905.JPG
    IMG_2905.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 286
  • IMG_2904.JPG
    IMG_2904.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 188
Je topictitel klopt niet en het staat ook niet in het juiste gedeelte.

Dat zijn foto's van een Cisco mediabox, niet van een Horizon. ;)
Bij de gewone mediaboxen werken de LAN poorten inderdaad niet.


Als je in je eigen bericht op veranderen klikt, of op reageer, zie je onder het tekstveld een mogelijkheid voor bijlagen.
Reageer staat direct onder het laatste bericht op de pagina.
 
Terug
Bovenaan