P
PeerSientje
Hoi,
Hoop dat ik dit in het goed forumonderdeel zet; ben het in het forum nog niet tegengekomen:
Vandaag een nieuwe Horizon ontvangen. Volgens UPC-brief die erbij zat, moet ik deze binnen twee weken aansluiten; de huidige Horizon wordt dan 'onbruikbaar' gemaakt. De nieuwe zou (betere?) HD-kwaliteit bieden.
De nieuwe Horizon heeft echter hoe ik het zie maar twee (ipv vier) ETH/lan-poortjes, en dan staat er in de handleiding bij dat je die niet kan gebruiken.
Huidige opstelling versimpeld weergegeven:
UPC-modum/router in meterkast, van daar uit
-> telefoon
-> Wifi punt 1
-> Netwerk en coax richting Horizon, vanuit Horizon
-> Wifi punt 2 (dankzij dit forum)
-> Drie bedrade internet verbindingen naar verschillende apparaten (waarvan twee geen wifi mogelijkheid hebben)
-> Aansluiting (HDMI) naar TV (geen HD ;-())
Ik ga na het weekend er eens goed voor zitten en eventueel UPC vragen waar voor mij de vooruitgang te zoeken valt. En wellicht de vraag of ik de oude niet mag houden.
Mijn vragen hier vast:
a) zijn er anderen die de nieuwe Horizon al hebben?
b) zijn daar (positieve) ervaringen mee ?
c) kan de Horizon nog als wifipunt functioneren?
d) ik vermoed dat ik nu een los extra switch/hub/routertje erbij moet zetten om mijn twee bedrade apparaten te kunnen gebruiken; of zie ik iets over het hoofd?
EDIT: Foto's toegevoegd
Hoop dat ik dit in het goed forumonderdeel zet; ben het in het forum nog niet tegengekomen:
Vandaag een nieuwe Horizon ontvangen. Volgens UPC-brief die erbij zat, moet ik deze binnen twee weken aansluiten; de huidige Horizon wordt dan 'onbruikbaar' gemaakt. De nieuwe zou (betere?) HD-kwaliteit bieden.
De nieuwe Horizon heeft echter hoe ik het zie maar twee (ipv vier) ETH/lan-poortjes, en dan staat er in de handleiding bij dat je die niet kan gebruiken.
Huidige opstelling versimpeld weergegeven:
UPC-modum/router in meterkast, van daar uit
-> telefoon
-> Wifi punt 1
-> Netwerk en coax richting Horizon, vanuit Horizon
-> Wifi punt 2 (dankzij dit forum)
-> Drie bedrade internet verbindingen naar verschillende apparaten (waarvan twee geen wifi mogelijkheid hebben)
-> Aansluiting (HDMI) naar TV (geen HD ;-())
Ik ga na het weekend er eens goed voor zitten en eventueel UPC vragen waar voor mij de vooruitgang te zoeken valt. En wellicht de vraag of ik de oude niet mag houden.
Mijn vragen hier vast:
a) zijn er anderen die de nieuwe Horizon al hebben?
b) zijn daar (positieve) ervaringen mee ?
c) kan de Horizon nog als wifipunt functioneren?
d) ik vermoed dat ik nu een los extra switch/hub/routertje erbij moet zetten om mijn twee bedrade apparaten te kunnen gebruiken; of zie ik iets over het hoofd?
EDIT: Foto's toegevoegd

