• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Horizon box problemen nog erger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TVerm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TVerm

ik heb nadat ik UPC had laten weten toch al geruime tijd last te hebben van problemen vandaag een nieuwe Horizon gekregen.
de oude box had last van wifi uitval erg lang wachten op verbindingen na aan en uit schakelen en vaak ook wegvallen van geluid.
Internet en telefonie over de box nog nooit problemen gehad.
Ik heb de nieuwe box aangesloten en de installatie verliep vlekkeloos.
maar na een zenderwissel van Fox naar NPO1 bevroor het beeld.
Internet en telefoon bleven gewoon werken.
Helaas na aan en uitzetten werd het probleem steeds erger dwz nu bevroor het beeld om de 5 minuten.
Kortom harde reset gedaan , aan uit knop en daarna standby knop ingedrukt houden waarna hij weer opnieuw installeert naar 100% etc.
Daarna weer drie kwartier kunnen kijken en ja hoor weer hetzelfde en daarna beeld zelfs spontaan op zwart.
Tijdens zo een uitval blijft mijn internet, want dat heb ik natuurlijk even geprobeerd, gewoon 120 mbs pompen en de telefoon wetkt ook prima.
Kortom ik ben met deze nieuwe box een stuk verder van huis dan de vorige want dat geen tv kijken heb ik dus in meer dan drie jaar nog nooit gehad.
Een medewerker wist mij te melden dat het voor 100% zeker de bekabeling van de muur naar de box was.
Erg logisch dat dan alles behalve de tv blijft werken.
Ik weet vrijwel zeker dat dit niet zo is.
Buiten dat de box aangeeft dat alle signalen uitstekend zijn is mijn bekabeling nog nooit het probleem geweest ook de monteur mat alles als zijnde perfect.
Ik ben bang dat ik voorgelogen of om het wat vriendelijker te stellen aan het lijntje word gehouden door UPC.
Ze zullen nooit toegeven dat deze problemen bekend zijn maar als ik ga Googelen kom ik wel erg veel mensen tegen met dit soort problemen en velen daarvan zijn al veel verder gegaan dan ik en hebben nog steeds geen oplossing voor hun problemen.
Ik vrees dat ik bij het kleine percentage onoplosbare gevallen hoor en ondanks dat ik vriendelijk word geholpen toch geen oplossing aangeboden ga krijgen.
Ik heb ook weinig zin om als eensoort probleemoplosser voor UPC te gaan fungeren daar heb ik eenvoudigweg de tijd en zin niet voor en in.
Ik ben bang dat ik mij dus zal moeten gaan orienteren op een andere provider wat ik hoogstwaarschijnlijk nu ook ga doen.
Ik denk aan KPN en ja ik weet dat er ook veel mensen met problemen zijn bij deze provider.
Maar ik kan en wil niet langer afwachten ik wil gewoon tv kijken en dat kan nu dus in ieder geval niet dus veel erger kan het niet worden.
Zonde alleen van mijn 120mbs abo bij Powernews.
 
Als ik jou was zou ik de bekabeling en aansluitingen eens nalopen, en dan niet oppervlakkig maar echt gedegen.

Je zegt vrijwel zeker te weten dat de bekabeling in orde is, hoezo, is dat grondig getest dan?

Als dat zo is zou je het 100% zeker weten, en dat is dus niet zo kennelijk, gezien het woord "vrijwel".

De box werkt heden ten dagen over het algemeen prima.
 
Ik denk dat de raad van hatolex erg zinnig is hoor. Ikzelf heb zoiets ook meegemaakt, ook ik was er zeker van dat mijn Hirschman bekabeling perfect was. Niet dus, door warmte, vaak 's zomers, en wat koelere temperaturen zetten de connectors wat uit of krimpen iets. Daardoor was bij een paar connectors het schroefje van de koperen kern los gaan zitten. Er werd nog wel contact gemaakt maar niet optimaal. Het is bekend dat een Horizon box extreem gevoelig is voor het signaal van buiten af.

Het is veel goedkoper om alles eens grondig na te lopen dan om van provider te swappen met alle gevolgen van dien...
 
mja wegval van geluid kan ook een zelfde signaalprobleem zijn als nu met weg/stilval beeld dus ik kijk er niet heel gek van op als het het signaal is.

als het signaal in principe ok is maar soms even hapert (wat je ervaart) dan hoeft dat natuurlijk ook niet persé direct meetbaar te zijn tenzij de monteur voor langere tijd zou meten..

dus ik zou uit je verhaal ook aan het signaal als oorzaak denken, niet dat dat persé binnen hoeft te zitten natuurlijk, eventueel ook buiten...maar wel alsnog een signaalprobleem.

overigens zijn de frequeties waarop tv signaal gezonden wordt net anders dan internet/telefonie dus dat je enkel daarop haperingen ervaart is ook daarom niet persé gek.
 
Ik ben het met @hatolex en @den Tsaar eens alleen, bij mij lag het niet aan de interne bekabeling maar extern de wijkkast dus.

Op dit moment werkt de box vrijwel probleemloos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn buurman ook zowat alle providers gehad en bij een ieder had hij problemen als eerst bij UPC gezeten en nu na aantal jaren weer terug bij UPC en zijn problemen zijn bijna altijd hetzelfde geweest maar ligt niet bij hem. ??
Hij en ik zitten op dezelfde centrale kast hij heeft problemen en ik niet.
Aan mijn Hirschmann kabels zitten de zware ijzeren connectoren.
 
@TVerm, hoopte je bij de upc community op een ander antwoord op de zelfde vraag, zo ja dan viel dat zeker wel tegen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hatolex zei:
@TVerm, hoopte je bij de upc community op een ander antwoord op de zelfde vraag, zo ja dan viel dat zeker wel tegen. ;)

Wat wil je nu eigenlijk horen?
Troubleshooting is een belangrijk onderdeel van mijn vak en dat heb ik hier dus goed toegepast.
Ik heb een eindeloos en vruchteloos gesprek gehad met een UPC mnedewerker gisteravond die tot vervelens toe mij probeerde te overtuigen dat het mijn bekabeling was ondanks dat ik met allerlei argumenten kwam die dat weerlegden.
Hij kwam niet veel verder dan dat verkeerde bekabeling tot allerlei vreemde klachten kon leiden.
Die bekabeling wordt mi toch iets te vaak uit de kast gehaald als zijnde de oplossing voor allerlei kosmische fijnstoffelijke storingen van de Horizon.
Please...het is gewoon een kastje met een paar tuners een hd en wat chips en heel erg wiebelige software.
De medewerker mat ook allerlei zaken vanuit mijn box tot verleden week vrijdag aan toe terwijl ik de box pas gisteren had aangesloten.
Kortom ik geloofde er helemaal niets van wat hij zei en voordat ik mijn hele interieur zou verbouwen mbt allerlei vermeende bekabelings problemen heb ik besloten om tot vandaag te wachten en er opnieuw een telefoontje aan te wagen.
En ja hoor de nu andere medewerkster zag helemaal geen problemen vanuit de box en stelde voor om de box even om te ruilen.
Dus ik naar Amsterdam andere box gehaald aangesloten op exact dezelfde bekabeling en GEEN enkel probleem meer.
De man in de UPC winkel zei ook nog even dat als mijn beeld over het algemeen goed was ik toch inderdaad niet erg moeilijk hoefde te doen over de bekabeling en alles lekker zo moest houden zoals het is, en hij had helemaal gelijk.
Overigens meldde hij ook nog even dat als het beeld bevriest of op zwart gaat dat het dan toch echt aan de box ligt.
En wat betreft het posten bij UPC: daar is toch echt het enige goede en slagvaardige antwoord gekomen en dus niet hier helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het goed dat je nog niet bent overgestapt naar de KPN.

En welk antwoord is dan het juiste, dat van Takwan met o.a. Het advies, kabels testen dus niet alleen die van upc maar ook je HDMI kabel, juist dat was ook mijn advies en van enkele anderen hier.

En jij als ervaren troubleshooter had het swappen van de box toch zelf wel kunnen bedenken dacht ik zo.
 
hatolex zei:
Dan is het goed dat je nog niet bent overgestapt naar de KPN.

En welk antwoord is dan het juiste, dat van Takwan met o.a. Het advies, kabel testen, juist dat was ook mijn advies en van enkele anderen hier.

Nee hoor hij kwam helemaal niet met het advies kabel testen.
Hij zei dat alles wat ik had gedaan hetzelfde was als wat hij zou doen en zei dus eigenlijk tussen neus en lippen haal een andere box.
Zou je mij een lol willen doen en niet de hele tij koste wat kost je gelijk proberen te halen?
Je bent uiterst irritant en hebt op geen enkele wijze bijgedragen aan een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan