• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe HDTV zenders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RAW1973
  • Startdatum Startdatum
R

RAW1973

Kan er iemand iets zinnigs zeggen, wanneer het HDTV kanalen aanbod van UPC wordt uitgebreid? Over welke zenders hebben we het dan?
Groet,
Remco.
 
Alle andere kabelaars hebben al meer dan een jaar lang HD1-NL, dat zou in ieder
geval één zender moeten zijn die UPC zo toe kan voegen. In September start
The Historychannel met een HD kanaal, zou kandidaat nr. 2
kunnen zijn. En dan natuurlijk BBC-HD, nog een kandidaat.

Persoonlijk heb ik echter het gevoel dat HDTV op een laag pitje is/wordt gezet, omdat
de beschikbare bandbreedte dicht aan het slibben is. Je ziet het al aan de drempel
die UPC opgeworpen lijkt te hebben voor potentiële klanten: 69 euro aansluitkosten + verplicht Film1/Sport1 er bij nemen.
Zo ga je natuurlijk nooit de grote massa binnenhalen, sterker nog, die wijzen naar hun voorhoofd. UPC zit blijkbaar momenteel niet op nieuwe HDTV klanten te wachten.

Over een paar jaar als analoog er uit gaat zal er weer bandbreedte in overvloed zijn, dan zal pas het echte startschot voor HDTV vallen. Precies rond de tijd dat de commeriële zenders en de NL publieken over gaan naar HDTV.
 
Apple740 zei:
Over een paar jaar als analoog er uit gaat zal er weer bandbreedte in overvloed zijn, dan zal pas het echte startschot voor HDTV vallen. Precies rond de tijd dat de commeriële zenders en de NL publieken over gaan naar HDTV.

over een paar jaar ??? ik durf hier hier te zeggen dat dit minimaal nog 10 jaar gaat duren...
 
happyman zei:
over een paar jaar ??? ik durf hier hier te zeggen dat dit minimaal nog 10 jaar gaat duren...

dat is ook wel weer overdreven...

over 2 jaar zijn er echt wel hdtv uitzendingen bij ned of rtl..
 
Kijk eens hier https://liveonsat.com/
Voetbal toernooien in Amsterdam en Rotterdam. (8 wedstrijden)
Worden door SKY in Engeland in HD uitgezonden.
In Nederland door Veronica in 16:9 en door de NOS in 4:3.

Of we ook achter lopen.
 
coco zei:
Kijk eens hier https://liveonsat.com/
Voetbal toernooien in Amsterdam en Rotterdam. (8 wedstrijden)
Worden door SKY in Engeland in HD uitgezonden.
In Nederland door Veronica in 16:9 en door de NOS in 4:3.

Of we ook achter lopen.

We lopen niet echt meer achter (uitgezonderd die maffe NOS die het blijkbaar gewoon leuk vind om de zijkanten
van 16:9 beelden af te knippen). We hebben hier in NL ook een sportzender
die het in HD uit zou kunnen zenden (Sport1).
Ware het niet dat Sport1 vrijwel nooit de uitzendrechten heeft wat betreft
NL voetbal, dat is het probleem. >:(
 
Terug
Bovenaan