Nieuwe hd ontvanger werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

piet123

Goeden middag,

ik heb vorige week een humax 5300c digitale hd ontvanger besteld.
Gisteren heb ik hem netjes binnengekregen.
ik heb hem zelf even aangesloten en de zenders deden het niet.
logisch, vond ik op internet, want ik moest de smartcard nog activeren.
dat heb ik dus gedaan en er stond dat hij realtime geactiveerd zou worden of dat het een aantal minuten zou kunnen duren.
geen probleem, totdat ik al een uur zat te wachten en hij het nog niet deed.
dus heb ik hem nog een keer geactiveerd, wederom via internet.
later op de avond deed hij het nog niet. toen heb ik het er maar bij laten zitten en dacht misschien doet hij het morgen dan wel
nu doet hij het dus nog steeds niet en ik heb hem alweer 1 keer via internet "geactiveerd" en 2 keer via de telefoon en het bandje wat je hoor aan de telefoon zegt ook steeds dat de smartcard nog niet geactiveerd is.
toen heb ik geprobeerd om een medewerker aan de telefoon te krijgen want op de site staat immers dat ze op een zaterdag tussen 6:00 en 0:00 uur telefonisch bereikbaar zijn, maar dat lukt dus niet.

vandaar dat ik het hier even vraag.

ik krijg trouwens bij alle zenders behalve nederland 1 de error code: E16-4

bij voorbaat dank. Piet
 
nieuwe ontvanger werkt niet

hallo Piet ik heb je ver haal ge lezen !
je moet ten alle tijde een mede werker van Ziggo aan de lijn krijgen om je te helpen ! daar zitten ze voor en je betaald er voor !
je zouw als het goed is ook de regio zenders moeten krijgen zonder kaart !
maar ik krijg het idee dat je kaart niet goed is !
heb je nog meer werkende kaarten van ziggo dan kan je wat uit proberen anders heb je beslist een mede werker nodig om hier uit te komen !
ik heb zelf ook een kaart gehad die het begaf en is vervangen !
maar dit kan alleen een mede werker van ziggo op lossen !
mijn advies is om toch een medewerker van ziggo aan de lijn te krijgen !
of probeer anders een kaart van imant anders te proberen !
ik hoop dat je hier wat aan hebt anders hoor ik het wel sucses:pompom::applause:
 
Hoi
bedankt voor je reactie honda
ik heb inmiddels mijn oude kaart uitgeprobeerd die wel geactiveerd is en die werkt inderdaad wel dus ik heb gelukkig even een tijdelijke oplossing

ik zal van de week even bellen naar ziggo en dan moetten ze maar een andere kaart opsturen.

groet. Piet
 
Even een domme vraag: je had toch eel je decoder aan staan tijdens het activeren cq herstellen van je smartcard? Die update komt namelijk via de kabel binnen samen met de rest van het signaal.
 
Ja die had ik aan staan

Het beste kun je de decoder dan aan zetten op nederland-1, daar hoor je gewoon beeld te hebben met je nieuwe smartcard, dan op internet op de 'herstel smartcards' klikken in je mijn-ziggo account. Je nieuwe smartcard moet dan wel in het lijstje staan met smartcards. Als je nieuwe smartcard nog niet in je lijstje staat kun je hem misschien eerst nog zelf toevoegen via mijn-ziggo en daarna op de 'herstellen' knop klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan