hallo, ook ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om als trouwe klant een interactieve recorder aan te schaffen.
Nu doet zich het probleem voor dat wanneer ik de nieuwe rec. aanzet het humax beeld op het scherm komt en daarna verdwijnt en er niets meer op het scherm wordt weergeven.
waardoor ook het installeren onmogelijk was , via hdmi was dit niet mogelijk ,het toestel staat dan vast en reageert nergens op .
uit eindelijk lukte het wel via de scart aansluiting.
smartcard activeren zenders instellen alles ging goed, zelfs op een gegeven moment de scart af gekoppeld hdmi aangesloten en alles werkte perfect.
Toestellen uitgezet om daarna nooit meer (op geen enkele manier ) ook maar weer naar behoren te gaan werken.
Als ik hem nu probeer, verschijnt alleen het humax start scherm;
Daarna staat de rec. vast en reageert nergens op .Het maakt niet uit of hij staat aangesloten op hdmi of scart op geen van beide werkt het.
Na diverse keren resetten , volgens het boekje , kreeg ik steeds na allee handelingen de melding geen signaal bezig met zoeken E48-32.
Overigens is dit de tweede recorder (de eerste heb ik 2 dagen in mijn bezit gehad ) ,de eerste gaf n.l.de zelfde problemen;
echter in overleg met Ziggo helpdesk werd er besloten om een "nieuwe "te sturen, met helaas met het zelfde resultaat .
Ook heb ik al div. handelingen verricht maar het probleem blijft.
probleem oplossingen als:
op een andere T V aansluiten ( in de slaapkamer ),
1 op 1 aansluiten,(rest van de apparaten afgekoppeld)
analoog komt goed binnen.
bij een buurman aangesloten,(heeft het zelfde apparaat)
div. kabels geprobeerd
dit alles gaf geen enkel resultaat.
Even een opsomming van het geen wat er nu in gebruik is,
humax 5050 aangesloten op hdmi
inter actieve rec. cisco 8455 aangesloten op hdmi
samsung TV (5 jaar oud )
even nog voor de duidelijkheid dat al deze apparaten goed functioneren.
Mijn grote vraag is dan ook wat gaat er mis

?
1 is het de versterker ,welke bij de cisco is geleverd ?
2 de hoofdaansluiting in de meterkast is destijds veranderd in een 1 gats aansluiting.?
kan dit alles er mee te maken hebben?
Het vreemde is dat hij het even , zij het op via scart/hdmi, goed heeft gedaan.
Ik ben bang als ik dit aan de helpdesk voorleg zij er ook niet uitkomen
en een monteur zou misschien de oplossing zijn ,maar dan wordt goedkoop duur koop.
Een andere recorder kan misschien de oplossing zijn maar ik ben bang dat na de opstart weer het zelfde gebeurt.
Nu doet zich het probleem voor dat wanneer ik de nieuwe rec. aanzet het humax beeld op het scherm komt en daarna verdwijnt en er niets meer op het scherm wordt weergeven.
waardoor ook het installeren onmogelijk was , via hdmi was dit niet mogelijk ,het toestel staat dan vast en reageert nergens op .
uit eindelijk lukte het wel via de scart aansluiting.
smartcard activeren zenders instellen alles ging goed, zelfs op een gegeven moment de scart af gekoppeld hdmi aangesloten en alles werkte perfect.
Toestellen uitgezet om daarna nooit meer (op geen enkele manier ) ook maar weer naar behoren te gaan werken.
Als ik hem nu probeer, verschijnt alleen het humax start scherm;
Daarna staat de rec. vast en reageert nergens op .Het maakt niet uit of hij staat aangesloten op hdmi of scart op geen van beide werkt het.
Na diverse keren resetten , volgens het boekje , kreeg ik steeds na allee handelingen de melding geen signaal bezig met zoeken E48-32.
Overigens is dit de tweede recorder (de eerste heb ik 2 dagen in mijn bezit gehad ) ,de eerste gaf n.l.de zelfde problemen;
echter in overleg met Ziggo helpdesk werd er besloten om een "nieuwe "te sturen, met helaas met het zelfde resultaat .
Ook heb ik al div. handelingen verricht maar het probleem blijft.
probleem oplossingen als:
op een andere T V aansluiten ( in de slaapkamer ),
1 op 1 aansluiten,(rest van de apparaten afgekoppeld)
analoog komt goed binnen.
bij een buurman aangesloten,(heeft het zelfde apparaat)
div. kabels geprobeerd
dit alles gaf geen enkel resultaat.
Even een opsomming van het geen wat er nu in gebruik is,
humax 5050 aangesloten op hdmi
inter actieve rec. cisco 8455 aangesloten op hdmi
samsung TV (5 jaar oud )
even nog voor de duidelijkheid dat al deze apparaten goed functioneren.
Mijn grote vraag is dan ook wat gaat er mis



1 is het de versterker ,welke bij de cisco is geleverd ?
2 de hoofdaansluiting in de meterkast is destijds veranderd in een 1 gats aansluiting.?
kan dit alles er mee te maken hebben?
Het vreemde is dat hij het even , zij het op via scart/hdmi, goed heeft gedaan.
Ik ben bang als ik dit aan de helpdesk voorleg zij er ook niet uitkomen
en een monteur zou misschien de oplossing zijn ,maar dan wordt goedkoop duur koop.

Een andere recorder kan misschien de oplossing zijn maar ik ben bang dat na de opstart weer het zelfde gebeurt.