nieuwe 5200 doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimphke

Forum Gebruiker
Berichten
25
hallo, ook ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om als trouwe klant een interactieve recorder aan te schaffen.
Nu doet zich het probleem voor dat wanneer ik de nieuwe rec. aanzet het humax beeld op het scherm komt en daarna verdwijnt en er niets meer op het scherm wordt weergeven.
waardoor ook het installeren onmogelijk was , via hdmi was dit niet mogelijk ,het toestel staat dan vast en reageert nergens op .
uit eindelijk lukte het wel via de scart aansluiting.
smartcard activeren zenders instellen alles ging goed, zelfs op een gegeven moment de scart af gekoppeld hdmi aangesloten en alles werkte perfect.
Toestellen uitgezet om daarna nooit meer (op geen enkele manier ) ook maar weer naar behoren te gaan werken.
Als ik hem nu probeer, verschijnt alleen het humax start scherm;
Daarna staat de rec. vast en reageert nergens op .Het maakt niet uit of hij staat aangesloten op hdmi of scart op geen van beide werkt het.
Na diverse keren resetten , volgens het boekje , kreeg ik steeds na allee handelingen de melding geen signaal bezig met zoeken E48-32.
Overigens is dit de tweede recorder (de eerste heb ik 2 dagen in mijn bezit gehad ) ,de eerste gaf n.l.de zelfde problemen;
echter in overleg met Ziggo helpdesk werd er besloten om een "nieuwe "te sturen, met helaas met het zelfde resultaat .
Ook heb ik al div. handelingen verricht maar het probleem blijft.
probleem oplossingen als:

op een andere T V aansluiten ( in de slaapkamer ),

1 op 1 aansluiten,(rest van de apparaten afgekoppeld)
analoog komt goed binnen.

bij een buurman aangesloten,(heeft het zelfde apparaat)

div. kabels geprobeerd

dit alles gaf geen enkel resultaat.
Even een opsomming van het geen wat er nu in gebruik is,
humax 5050 aangesloten op hdmi

inter actieve rec. cisco 8455 aangesloten op hdmi

samsung TV (5 jaar oud )

even nog voor de duidelijkheid dat al deze apparaten goed functioneren.
Mijn grote vraag is dan ook wat gaat er mis??????????

1 is het de versterker ,welke bij de cisco is geleverd ?

2 de hoofdaansluiting in de meterkast is destijds veranderd in een 1 gats aansluiting.?

kan dit alles er mee te maken hebben?

Het vreemde is dat hij het even , zij het op via scart/hdmi, goed heeft gedaan.

Ik ben bang als ik dit aan de helpdesk voorleg zij er ook niet uitkomen
en een monteur zou misschien de oplossing zijn ,maar dan wordt goedkoop duur koop.:sad:
Een andere recorder kan misschien de oplossing zijn maar ik ben bang dat na de opstart weer het zelfde gebeurt.
 
hallo, ook ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om als trouwe klant een interactieve recorder aan te schaffen.
Nu doet zich het probleem voor dat wanneer ik de nieuwe rec. aanzet het humax beeld op het scherm komt en daarna verdwijnt en er niets meer op het scherm wordt weergeven.
waardoor ook het installeren onmogelijk was , via hdmi was dit niet mogelijk ,het toestel staat dan vast en reageert nergens op .
uit eindelijk lukte het wel via de scart aansluiting.
smartcard activeren zenders instellen alles ging goed, zelfs op een gegeven moment de scart af gekoppeld hdmi aangesloten en alles werkte perfect.
Toestellen uitgezet om daarna nooit meer (op geen enkele manier ) ook maar weer naar behoren te gaan werken.
Als ik hem nu probeer, verschijnt alleen het humax start scherm;
Daarna staat de rec. vast en reageert nergens op .Het maakt niet uit of hij staat aangesloten op hdmi of scart op geen van beide werkt het.
Na diverse keren resetten , volgens het boekje , kreeg ik steeds na allee handelingen de melding geen signaal bezig met zoeken E48-32.
Overigens is dit de tweede recorder (de eerste heb ik 2 dagen in mijn bezit gehad ) ,de eerste gaf n.l.de zelfde problemen;
echter in overleg met ziggo helpdesk werd er besloten om een "nieuwe "te sturen, met helaas met het zelfde resultaat .
Ook heb ik al div. handelingen verricht maar het probleem blijft.
probleem oplossingen als:

op een andere T V aansluiten ( in de slaapkamer ),

1 op 1 aansluiten,(rest van de apparaten afgekoppeld)
analoog komt goed binnen.

bij een buurman aangesloten,(heeft het zelfde apparaat)

div. kabels geprobeerd

dit alles gaf geen enkel resultaat.
Even een opsomming van het geen wat er nu in gebruik is,
humax 5050 aangesloten op hdmi

inter actieve rec. cisco 8455 aangesloten op hdmi

samsung TV (5 jaar oud )

even nog voor de duidelijkheid dat al deze apparaten goed functioneren.
Mijn grote vraag is dan ook wat gaat er mis??????????

1 is het de versterker ,welke bij de cisco is geleverd ?

2 de hoofdaansluiting in de meterkast is destijds veranderd in een 1 gats aansluiting.?

kan dit alles er mee te maken hebben?

Het vreemde is dat hij het even , zij het op via scart/hdmi, goed heeft gedaan.

Ik ben bang als ik dit aan de helpdesk voorleg zij er ook niet uitkomen
en een monteur zou misschien de oplossing zijn ,maar dan wordt goedkoop duur koop.:sad:
Een andere recorder kan misschien de oplossing zijn maar ik ben bang dat na de opstart weer het zelfde gebeurt.

Als je hem 1 op 1 hebt aangesloten en hij start op met het Humax logo en hij springt dan niet naar een zender of je kan het knopje menu niet gebruiken om b.v. zenders te zoeken enz. denk ik Humax defect dus omruilen voor andere!

Gr.Arno
 
1 is het de versterker ,welke bij de cisco is geleverd ?

2 de hoofdaansluiting in de meterkast is destijds veranderd in een 1 gats aansluiting.?

kan dit alles er mee te maken hebben?

Nee, dat is het niet. Ik heb de zelfde 1 gats aansluiting en de versterker van de cisco waar nu de humax aan zit, en dat werkt zonder problemen met hdmi.

Omdat je het humax logo wel krijgt, zou het eventueel de ingestelde resolutie kunnen zijn. Door op de v-format toets te drukken wissel je de resolutie. 576p zou zeker moeten werken.
 
hallo, ook ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om als trouwe klant een interactieve recorder aan te schaffen.
Nu doet zich het probleem voor dat wanneer ik de nieuwe rec. aanzet het humax beeld op het scherm komt en daarna verdwijnt en er niets meer op het scherm wordt weergeven.
waardoor ook het installeren onmogelijk was , via hdmi was dit niet mogelijk ,het toestel staat dan vast en reageert nergens op .
uit eindelijk lukte het wel via de scart aansluiting.
smartcard activeren zenders instellen alles ging goed, zelfs op een gegeven moment de scart af gekoppeld hdmi aangesloten en alles werkte perfect.
Toestellen uitgezet om daarna nooit meer (op geen enkele manier ) ook maar weer naar behoren te gaan werken.
Als ik hem nu probeer, verschijnt alleen het humax start scherm;
Daarna staat de rec. vast en reageert nergens op .Het maakt niet uit of hij staat aangesloten op hdmi of scart op geen van beide werkt het.
Na diverse keren resetten , volgens het boekje , kreeg ik steeds na allee handelingen de melding geen signaal bezig met zoeken E48-32.
Overigens is dit de tweede recorder (de eerste heb ik 2 dagen in mijn bezit gehad ) ,de eerste gaf n.l.de zelfde problemen;
echter in overleg met ziggo helpdesk werd er besloten om een "nieuwe "te sturen, met helaas met het zelfde resultaat .
Ook heb ik al div. handelingen verricht maar het probleem blijft.
probleem oplossingen als:

op een andere T V aansluiten ( in de slaapkamer ),

1 op 1 aansluiten,(rest van de apparaten afgekoppeld)
analoog komt goed binnen.

bij een buurman aangesloten,(heeft het zelfde apparaat)

div. kabels geprobeerd

dit alles gaf geen enkel resultaat.
Even een opsomming van het geen wat er nu in gebruik is,
humax 5050 aangesloten op hdmi

inter actieve rec. cisco 8455 aangesloten op hdmi

samsung TV (5 jaar oud )

even nog voor de duidelijkheid dat al deze apparaten goed functioneren.
Mijn grote vraag is dan ook wat gaat er mis??????????

1 is het de versterker ,welke bij de cisco is geleverd ?

2 de hoofdaansluiting in de meterkast is destijds veranderd in een 1 gats aansluiting.?

kan dit alles er mee te maken hebben?

Het vreemde is dat hij het even , zij het op via scart/hdmi, goed heeft gedaan.

Ik ben bang als ik dit aan de helpdesk voorleg zij er ook niet uitkomen
en een monteur zou misschien de oplossing zijn ,maar dan wordt goedkoop duur koop.:sad:
Een andere recorder kan misschien de oplossing zijn maar ik ben bang dat na de opstart weer het zelfde gebeurt.
Je hebt idd. een hoop punten aangekaart, toch is het moeilijk me in je thuis situatie te verplaatsen, maar ik wil wat proberen.

je schrijft dat je ook een 5050 hebt, die doet het wel?
Je gebruikt toch niet de smartcard van de 5050 he. Want je moet een nieuwe smartcard de eerste keer door Ziggo laten actieveren en diverse codes invullen dus het is niet zo vreemd hun te bellen.
Alleen wie krijg je aan de telefoon, de één weet meer dan de ander, dus probeer het dan nog eens op een an der tijdstip.

Scartkabel en HDMI op je TV aansluiten gaat niet werken kies alleen voor een HDMI kabel en als de 5050 ook de dezelfde TV staat aangesloten, haal die er dan even af, dan komt er meer duidelijkheid van wat je doet en waar je mee bezig bent. En kies het juiste HDMI kanaal op je TV.

Kijk ook eens welke FW versie op de Humax staat, laatste is V1.00.29

Gerard.
 
Je hebt idd. een hoop punten aangekaart, toch is het moeilijk me in je thuis situatie te verplaatsen, maar ik wil wat proberen.

je schrijft dat je ook een 5050 hebt, die doet het wel?
Je gebruikt toch niet de smartcard van de 5050 he. Want je moet een nieuwe smartcard de eerste keer door Ziggo laten actieveren en diverse codes invullen dus het is niet zo vreemd hun te bellen.
Alleen wie krijg je aan de telefoon, de één weet meer dan de ander, dus probeer het dan nog eens op een an der tijdstip.

Scartkabel en HDMI op je TV aansluiten gaat niet werken kies alleen voor een HDMI kabel en als de 5050 ook de dezelfde TV staat aangesloten, haal die er dan even af, dan komt er meer duidelijkheid van wat je doet en waar je mee bezig bent. En kies het juiste HDMI kanaal op je TV.

Kijk ook eens welke FW versie op de Humax staat, laatste is V1.00.29

Gerard.

Gerard ,
bedank voor je mee denken , ik heb de smartcard ( zat bij de recorder )
geactiveerd en heb even beeld gehad waarmee ik hem heb kunnen instellen.( wel is waar via scart )
maar toen ik hem 1x had uitgeschakeld wilde hij op geen enkele manier meer opstarten.
zoals ik al schreef het opstart logo van humax zie ik wel maar daarna blokkeert de recorder en kan hem alleen maar met de schakelaar uit zetten. Reageert dus ook niet op de afstandsbediening, waardoor ik zoals b.v. eerder werd aangegeven de resolutie veranderen.
Ga morgenochtend de helpdesk maar weer eens bellen .
het blijft een vreemde situatie alle andere recorders zoals de cisco ,waar toch een hoop mensen een probleem mee hebben, geeft een goed retour signaal, ook de 5050 doet alles wat ik wil.
Ik wilde eigenlijk de cisco gaan vervangen door de humax ( mede door de goede ervaring met de 5050 )maar als hier geen goede oplossing voor komt heb ik het wel gehad met de humax 5200.
groeten : Cor
 
heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en er wordt weer een nieuwe naar mij toe gestuurd.
wordt vervolgd.
 
heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en er wordt weer een nieuwe naar mij toe gestuurd.
wordt vervolgd.

Zoals ik je al adviseerde in topic # 2.
Goed dat je weer een nieuwe krijgt het komt wel vaker voor dat je een gerepareerde krijgt dus let er op dat de nieuwe in een originele doos zit en het belangrijkste er folie zit op de voorkant van het display en als je dit openklapt ook aan de binnen kant folie zit zo niet gelijk terugsturen.

Gr.Arno
 
dat is juist het probleem ,het valt moeilijk te bewijzen dat het een
gerepareerd toestel is zij sturen hem n.l. in een retourdoos.
overigens zat de bescherm folie er wel op.
De helpdesk medewerker zou wel naar de leverancier aangeven om vooraf het toestel te testen .
 
klopt, laatst had een familie lid ook een humax zonder bescherm folie er op. Maar bewijs maar eens dat het om een gerepareerde gaat ipv een nieuwe.
 
maar ja er kan ook een voordeel aan zitten ,:rolleyes: een gerepareerd toestel is, naar ik aan mag nemen, getest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan