W
Wolph
Hey 
Ik ben nogal nieuw hier (i.e. normaal alleen lurken, nu eindelijk eens posten), maar ik vroeg me af of iemand mij hier een beetje verder kon helpen.
Na afgelopen week verhuist te zijn heb ik direct 120Mbps Internet van UPC aangevraagt wat afgelopen zaterdag geleverd is. Helaas werkt de verbinding voor geen centimeter tot nu toe...
For the record, dit is allemaal bedraad zonder router getest.
In eerste instantie heb ik het modem gewoon direct aangesloten op de splitter die door de vorige bewoners achtergelaten was waar een _heel_ oud Nortel modem aan hing. Dit werkt maar zowel up- als downstream komt niet boven de 30KB/s uit.
Het viel me op dat de power levels nogal hoog waren (~10dBmV) dus daarna maar eens een extra splitter ertussen gezet om het signaal wat te dempen. En nog een splitter ertussen om het signaal nog verder te dempen (3.6 + 3.6 + 4dB splitters, resultaten hierna:
Ping rond de 13ms, up/down stream nog steeds hetzelfde.
Waarden van het modem (Cisco EPC3925):
Goed... dan toch maar eens zonder splitters direct op het ingangssignaal aansluiten. Ping, download en upload zijn nog allen hetzelfde. De power levels en SnR veranderen uiteraard wel zoals verwacht:
Zie ik iets helemaal over het hoofd of zit er een fout aan de kant van UPC en moet ik maar eens gaan bellen met de helpdesk?
PS: afgelopen zondag al een mail via de website naar UPC gestuurd maar nog geen reactie gehad daarop. Ik ben helaas niet veel thuis op het moment dus het kan zijn dat ik simpelweg een telefoontje gemist heb

Ik ben nogal nieuw hier (i.e. normaal alleen lurken, nu eindelijk eens posten), maar ik vroeg me af of iemand mij hier een beetje verder kon helpen.
Na afgelopen week verhuist te zijn heb ik direct 120Mbps Internet van UPC aangevraagt wat afgelopen zaterdag geleverd is. Helaas werkt de verbinding voor geen centimeter tot nu toe...
For the record, dit is allemaal bedraad zonder router getest.
In eerste instantie heb ik het modem gewoon direct aangesloten op de splitter die door de vorige bewoners achtergelaten was waar een _heel_ oud Nortel modem aan hing. Dit werkt maar zowel up- als downstream komt niet boven de 30KB/s uit.
Het viel me op dat de power levels nogal hoog waren (~10dBmV) dus daarna maar eens een extra splitter ertussen gezet om het signaal wat te dempen. En nog een splitter ertussen om het signaal nog verder te dempen (3.6 + 3.6 + 4dB splitters, resultaten hierna:
Ping rond de 13ms, up/down stream nog steeds hetzelfde.
Waarden van het modem (Cisco EPC3925):
Code:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.0 dBmV 37.4 dB
Channel 2: 4.1 dBmV 37.5 dB
Channel 3: 4.1 dBmV 37.5 dB
Channel 4: 4.0 dBmV 36.8 dB
Channel 5: 4.3 dBmV 36.9 dB
Channel 6: 4.6 dBmV 37.2 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 48.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Goed... dan toch maar eens zonder splitters direct op het ingangssignaal aansluiten. Ping, download en upload zijn nog allen hetzelfde. De power levels en SnR veranderen uiteraard wel zoals verwacht:
Code:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 15.1 dBmV 37.1 dB
Channel 2: 15.0 dBmV 36.9 dB
Channel 3: 14.9 dBmV 36.9 dB
Channel 4: 14.8 dBmV 36.5 dB
Channel 5: 15.1 dBmV 37.2 dB
Channel 6: 15.3 dBmV 37.4 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 37.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Zie ik iets helemaal over het hoofd of zit er een fout aan de kant van UPC en moet ik maar eens gaan bellen met de helpdesk?
PS: afgelopen zondag al een mail via de website naar UPC gestuurd maar nog geen reactie gehad daarop. Ik ben helaas niet veel thuis op het moment dus het kan zijn dat ik simpelweg een telefoontje gemist heb
