• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe 120Mbps verbinding die maar 30KB/s haalt :(

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wolph
  • Startdatum Startdatum
W

Wolph

Hey :)

Ik ben nogal nieuw hier (i.e. normaal alleen lurken, nu eindelijk eens posten), maar ik vroeg me af of iemand mij hier een beetje verder kon helpen.

Na afgelopen week verhuist te zijn heb ik direct 120Mbps Internet van UPC aangevraagt wat afgelopen zaterdag geleverd is. Helaas werkt de verbinding voor geen centimeter tot nu toe...

For the record, dit is allemaal bedraad zonder router getest.

In eerste instantie heb ik het modem gewoon direct aangesloten op de splitter die door de vorige bewoners achtergelaten was waar een _heel_ oud Nortel modem aan hing. Dit werkt maar zowel up- als downstream komt niet boven de 30KB/s uit.

Het viel me op dat de power levels nogal hoog waren (~10dBmV) dus daarna maar eens een extra splitter ertussen gezet om het signaal wat te dempen. En nog een splitter ertussen om het signaal nog verder te dempen (3.6 + 3.6 + 4dB splitters, resultaten hierna:

Ping rond de 13ms, up/down stream nog steeds hetzelfde.
Waarden van het modem (Cisco EPC3925):
Code:
Downstream Channels
  	Power Level: 	Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 	4.0 dBmV 	37.4 dB
Channel 2: 	4.1 dBmV 	37.5 dB
Channel 3: 	4.1 dBmV 	37.5 dB
Channel 4: 	4.0 dBmV 	36.8 dB
Channel 5: 	4.3 dBmV 	36.9 dB
Channel 6: 	4.6 dBmV 	37.2 dB
Channel 7: 	0.0 dBmV 	0.0 dB
Channel 8: 	0.0 dBmV 	0.0 dB
  		
Upstream Channels
  	Power Level:
Channel 1: 	48.2 dBmV
Channel 2: 	0.0 dBmV
Channel 3: 	0.0 dBmV
Channel 4: 	0.0 dBmV

Goed... dan toch maar eens zonder splitters direct op het ingangssignaal aansluiten. Ping, download en upload zijn nog allen hetzelfde. De power levels en SnR veranderen uiteraard wel zoals verwacht:
Code:
Downstream Channels		
  	Power Level: 	Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 	15.1 dBmV 	37.1 dB
Channel 2: 	15.0 dBmV 	36.9 dB
Channel 3: 	14.9 dBmV 	36.9 dB
Channel 4: 	14.8 dBmV 	36.5 dB
Channel 5: 	15.1 dBmV 	37.2 dB
Channel 6: 	15.3 dBmV 	37.4 dB
Channel 7: 	0.0 dBmV 	0.0 dB
Channel 8: 	0.0 dBmV 	0.0 dB

Upstream Channels	
  	Power Level:
Channel 1: 	37.9 dBmV
Channel 2: 	0.0 dBmV
Channel 3: 	0.0 dBmV
Channel 4: 	0.0 dBmV

Zie ik iets helemaal over het hoofd of zit er een fout aan de kant van UPC en moet ik maar eens gaan bellen met de helpdesk?

PS: afgelopen zondag al een mail via de website naar UPC gestuurd maar nog geen reactie gehad daarop. Ik ben helaas niet veel thuis op het moment dus het kan zijn dat ik simpelweg een telefoontje gemist heb :P
 
Zo te zien aan het laatste plaatje is het downstreamsignaal te hoog. Moet onder de 15dBmV zitten. Volgens mij moet je voor dit probleem bij UPC zijn.
Upstreamsignaal ziet ergoed uit.
 
Volgens mij is het tijd dat je de helpdesk eens gaat bellen. Lijkt erop dat je UPC Fiber niet is geactiveerd.
 
Zeha zei:
Zo te zien aan het laatste plaatje is het downstreamsignaal te hoog. Moet onder de 15dBmV zitten. Volgens mij moet je voor dit probleem bij UPC zijn.
Upstreamsignaal ziet ergoed uit.
Dat is zonder demping dus het is te verwachten dat het wat aan de hoge kant zit toch? Zie ook de waarden erboven voor de verbinding met demping.


gijpie zei:
Volgens mij is het tijd dat je de helpdesk eens gaat bellen. Lijkt erop dat je UPC Fiber niet is geactiveerd.
Dan ga ik dat maar eens proberen. Vandaag wel een mailtje gehad van de UPC helpdesk met het standaard "sluit eens via de kabel aan en schakel je anti-virus/download programma's uit". Zou wel erg crappy zijn als dat een verschil van 500x zou opleveren... maargoed, ik heb ze een reactie gestuurd met een link naar dit topic ter referentie dus het gaat hopelijk wel goed komen :)
 
De UPC helpdesk lijkt wat traag te zijn, nog geen reactie helaas.

En ik ben nog niet tijdens werktijden/openingstijden van de helpdesk in mijn appartement geweest.
 
Je abonnoment is wel geactiveerd. Mocht dat niet zo zijn dan internet je via de telefoonlijn en dat is geen 30kb/s.

Je waardes zien er wel wat raar uit. Ik zou toch even belletje plegen met de helpdesk. Dat lijkt me het probleem een stuk sneller op te lossen. :)
 
Net UPC aan de lijn gehad en volgens hun heb ik nog geen Internet, waar die 30KB/s vandaan komt is me dan ook een raadsel maar officieel moet ik nog een paar dagen wachten tot de lijn opgeleverd wordt.
 
Begrijp mij niet verkeerd maar zegd zelf de oorzaak volgensmij : In eerste instantie heb ik het modem gewoon direct aangesloten op de splitter die door de vorige bewoners achtergelaten was waar een _heel_ oud Nortel modem aan hing. Dit werkt maar zowel up- als downstream komt niet boven de 30KB/s uit."
Als je de wandcontactdoos eens gaat vervangen door upc geadviseerde apparatuur en een Thomson router bestellen bij upc en een versterker installeren.

Veel succes :)
 
Het lag niet aan de bekabeling iig... volgens UPC was de lijn gewoon nog niet opgeleverd. Wel 30KB/s op een of andere manier.

Nu haal ik gewoon netjes de 120Mbps zonder iets aan de bekabeling veranderd te hebben.
 
Terug
Bovenaan