• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nieuw pakket (snelheid)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Erwin13
  • Startdatum Startdatum
E

Erwin13

Hoe snel na het omzetten van het pakket wordt de snelheid verhoogt?

Bij mijn oude snelheid (16MB) haalde ik vaak 14-15 MB
Nu bij mijn nieuwe snelheid (25MB) haal ik nog steeds dezelfde snelheid 14-15MB
Ik heb de modem al diverse malen gereset, daar ligt het niet aan
 
Goedemorgen Erwin13,

Kan je meer informatie geven over wanneer je de update hebt gedaan?
was dit alleen internet of ook nog andere producten?

Maak je toevallig geen gebruik van MIJN UPC?
daar kan je zien bij MIJN CONTRACT wat je nu voor abbonement hebt staan?
 
Of het ligt aan je router, dat is nou niet bepaald een snelheidsmonster, en al helemaal niet draadloos.
 
jtech zei:
Of het ligt aan je router, dat is nou niet bepaald een snelheidsmonster, en al helemaal niet draadloos.+
Nou, dat valt wel mee. Zeker bij het 25Mbps abo. Dat kan die WPN824v2 prima aan - en wel hoger ook.
Toen ik nog UPC Extreme had haalde ik met de Netgear WPN824v2 router prima waardes.
Gedurende een paar weken na overgang op FP60 heb ik die router nog gebruikt (voordat de D-lnk DIR655 router arriveerde) :
Max. bedraad : 47 Mbps
Max. draadloos : 22-23 Mbps (met Netgear WPN111v2 usb-adapter en met Intel 3945abg pci-e kaartje)

Ko
 
Bij MIJN UPC staat Fiber power 25.
Het lijkt mij dat als ik bij een 16MB abonnement draadloos 14-15MB haal, dat ik bij een 25MB abonnement tot wel 23-24 MB moet kunnen halen.
Dat is niet het geval ik haal nog steed 14-15 MB.
Misschien kan er als er een UPC medewerker dit leest kijken of de veranderingen wel zijn doorgevoerd?
 
Sluit de modem eens even rechtstreeks op de PC aan en kijk dan wat voor snelheid je behaalt. Dit om eventuele problemen met de router uit te sluiten.
 
Bedankt voor de snelle reactie jtech
Ik heb net even bedraad getest en kwam op max 17MB
lijkt me nog steeds veel te weinig
 
draadloos is vaak de beperkende factor. gewone draadloze netwerken van 50Mbit/s halen in de praktijk maar 10-15Mbit/s. Deel het beloofde door 4 dan kom je ongeveer goed uit. Dus wil je 25 of 60 Mbit halen dan moet zowel je computer als router 100Mbit of 240Mbit halen. Dit doen alleen de allernieuwste apparaten van 300Mbit met 2 frequenties. Gebruik gewoon een kabel als je sneller wilt downloaden dan 15Mbit dat is het beste en snelste.

PS: (DUS NIET MB !! je gebruikte hierboven verkeerde afkortingen ,sorry. Mb of Mbit mag wel MB niet dat is 8x meer)
Mb = Mega bit
MB = Mega byte
1 byte = 8 bit
17MB = 136 Mbit < dat zou sneller zijn dan het allerduurste abonnement van 120 Mbit
 
Erwin13 zei:
Bedankt voor de snelle reactie jtech
Ik heb net even bedraad getest en kwam op max 17MB
lijkt me nog steeds veel te weinig

17 Mbps geeft toch aan dat je bootfile > 16 Mbps is, dus waarschijnlijk gewoon 25 Mbps. Het heeft dus zeer waarschijnlijk te maken met de hardware van je netwerk.

Kijk eens naar de instellingen van je netwerkkaart. Gezien het feit dat je Vista draait doet mij veronderstellen dat je vrij recente apparatuur hebt waaronder een gigabit netwerkkaart. Zet die (indien mogelijk) op 100 of 1000 Mbps full duplex (dus geen autonegotiation). Installeer ook de nieuwste driver van de site van de fabrikant van de kaart. Test daarna bedraad je snelheid. Is het dan oké, dan kunnen we eens gaan kijken naar het draadloze verhaal, maar veel meer dan 17-20 Mbps zul je met g-apparatuur draadloos niet gaan halen.
 
::) ::)

Hallo beste forum ; de nieuwe snelheid lijk wel wat ,als je maar zelfde type van wifi ontvanger ,bedoel ik als N router heb moet je ook N wifi ontvangen hebben ,anders netzoals van mijn niet zo als geval.
Mijn laptop heb Intel wifi 3945ABG ,en als ik gebruik maken van de wifi usb wn111 (netgear) dan haalt wel de snelheid tot 27Mbs ( je moet wel instellingen van de router modus op;300Mbs max, wel aangeven).
Oh,,,ya ik heb netgear WNR2000 bij upc gekocht,,,,,, :laugh: :laugh:.

De nieuwe abonnement van upc , lijk goedkoper dan van mij,,,maar 6maanden daarna moet je wel gewoon prijs.
 
Terug
Bovenaan