• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw modem

Berichten
555
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Krijg vandaag een nieuw modem binnen ter vervanging van mijn TC7200.Iemend enig idee of dit modem direct gaat werken of dat ik gewoon een paar dagen zonder internet en telefoon kom te zitten.
 
Normaal gesproken werkt een nieuw modem vrijwel meteen.
Mocht het niet zo zijn dan werkt de oude nog wel een tijdje.
Zodra bij de oude de snelheid totaal wegvalt is het nieuwe modem actief en kun je wederom omwisselen.
 
Mijn ervaring is dat, men zegt dat het slechts een paar min duurt.
De werkelijkheid is anders, ik heb nu 4 modems mogen installeren (familie) maar daar duurde het steeds een paar uur.
Zelf hoef je maar heel weinig te doen, maar het netwerk van Ziggo moet het modem herkennen.
Dus veel eb vooral lang wachten!

Edit:
In mijn geval ging de truc van het terug plaatsen oude modem NIET op.
Die werkt dus niet meer, dat heeft het netwerk wel snel door.
 
Oeps dan wacht wel even met vervangen tot morgenochtend :) .
In ieder geval bedankt voor de info.
 
Welk modem heb je eigenlijk gekregen @lopac42 ?

Overigens heb ik eind mei eveneens een modemswap gehad (ik had eveneens de TC 7200) en de nieuwe Ubee 3226 kwam al na een klein kwartiertje tot "leven" ......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
adsl-beu zei:
Welk modem heb je eigenlijk gekregen @lopac42 ?

Overigens heb ik eind mei eveneens een modemswap gehad (ik had eveneens de TC 7200) en de nieuwe Ubee 3226 kwam al na een klein kwartiertje tot "leven" ......
Ubee 3226
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik nog de ubee 3226 had was ie vrijwel direct geactiveerd (Van Horizon modem -> Ubee EVW3226)
Maar k heb nu weer de horizon als modem , vind t wat fijner werken ;)
 
Terug
Bovenaan