5
50cc
Wij hebben een zakelijke internet aansluiting van Multikabel. Uiteraard altijd perfect gewerkt, totdat Ziggo zich ermee ging bemoeien. Nu zijn wij zoals iedereen middels een brief op de hoogte gesteld dat het vaste IP zal komen te vervallen. Echter, zolang wij nog het oude modem nog hebben hangen, en zolang er geen monteur langs is geweest zullen wij ons oude vaste IP nog behouden. Aangezien wij meerdere sites (low traffic, maar niet onbelangrijk), voor meerdere domeinen mail services, FTP servers, remote access, VPN, remote backup en remote security hebben wordt het allemaal zeer lastig dat wij een dynamisch IP krijgen.
Daarom toch benieuwd wat er zou gebeuren als wij lekker simpel aan de monteur zouden vragen hoe hij dit allemaal gaat oplossen en gaat zorgen dat dit met een dynamisch IP ook nog werkt
(Ja, ik weet het antwoord al, maar hardop denken is altijd leuk... (toch?)).
Kan toch niet? Normaliter zou ik zo overstappen maar ik heb een grote grafhekel aan ADSL en nog grote apenschurft aan KPN. Het concept van 'kabel' blijft naar mijn idee het mooiste. Vooral 'vroeger' met Multikabel...
Daarom toch benieuwd wat er zou gebeuren als wij lekker simpel aan de monteur zouden vragen hoe hij dit allemaal gaat oplossen en gaat zorgen dat dit met een dynamisch IP ook nog werkt
(Ja, ik weet het antwoord al, maar hardop denken is altijd leuk... (toch?)).Kan toch niet? Normaliter zou ik zo overstappen maar ik heb een grote grafhekel aan ADSL en nog grote apenschurft aan KPN. Het concept van 'kabel' blijft naar mijn idee het mooiste. Vooral 'vroeger' met Multikabel...
en ga je er alleen in de snelheid op vooruit en raak je het vaste ip kwijt, maar dat laatste hoeft geen probleem op te leveren. (en het IP is 'vrij vast', ik heb al meer dan anderhalf jaar zelfde ip-adres hier).