• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nieuw modem maar geen verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerdhhw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerdhhw

Mijn ouders hebben zon nieuw modem gekregen.

aangesloten geen internet.
volgende gedaan
helpdesk gebeld =nieuwe modem gekregen.
aangesloten
geen internet.
computer van boven naar beneden gehaald, reden utp kabel niet goed.
weer geen internet.
Mijn eigen laptop opgehaald en ingeplugd wel internet.
Kreeg toen het idee netwerkkaart kapot, nieuwe gehaald.
weer geen internet.
nieuwe netwerkkaart in ander slot geplaatst
weer geen internet.
mijn laptop toen aangesloten op computer, en netwerkkaart gaat wel
knipperen.

weet het niet meer, iemand nog ideeen?

mischien modem weer stuk.

iemand ideeen?
 
sjoerdhhw zei:
Mijn ouders hebben zon nieuw modem gekregen.

aangesloten geen internet.
volgende gedaan
helpdesk gebeld =nieuwe modem gekregen.
aangesloten
geen internet.
computer van boven naar beneden gehaald, reden utp kabel niet goed.
weer geen internet.
Mijn eigen laptop opgehaald en ingeplugd wel internet.
Kreeg toen het idee netwerkkaart kapot, nieuwe gehaald.
weer geen internet.
nieuwe netwerkkaart in ander slot geplaatst
weer geen internet.
mijn laptop toen aangesloten op computer, en netwerkkaart gaat wel
knipperen.

weet het niet meer, iemand nog ideeen?

mischien modem weer stuk.

iemand ideeen?
uit het feit dat als je je laptop op de modem aansluit en wel internet hebt, moet dus de fout bij de pc liggen. dan ga je fouten elimineren. A. nieuwe pc? met Vista. dan Vista de netwerkverbindingen laten herstellen/diagnose laten stellen. XP? netwerk kaart software matig verniuewen/pc uit en opnieuw netwerkaart laten zoeken. verbindingen trachten te maken. oude pc? cookies verwijderen etc. firewall checken etc etc
wel dezelfde utp kabel gebruiken als bij je laptop
succes
 
ik heb ook al windows compleet nieuw erop gezet,
ivm firussen en de rest van dat gedoe, om de pc uit te sluiten.

oftewel ik snap het niet meer, dacht alles te hebben gedaan :D
 
sjoerdhhw zei:
ik heb ook al windows compleet nieuw erop gezet,
ivm firussen en de rest van dat gedoe, om de pc uit te sluiten.

oftewel ik snap het niet meer, dacht alles te hebben gedaan :D
Welke Windows versie zit erop?
 
:D :D :D :D :D :D :D

net even een nieuwe netwerkkabel geleend en
wat denk je, nu doet ie het wel.

of er zat bij multiweb wat verkeerd??????
of het lag toch aan die kabel 8O

Maar de grootste vraag is waarom deed mijn laptop het wel op die kabel??

Die kabel heb ik net met veel plezier in zeeeeer kleine stukjes geknipt.

bedankt voor de hulp / snelle reacties

sjoerd
 
sjoerdhhw zei:
:D :D :D :D :D :D :D

net even een nieuwe netwerkkabel geleend en
wat denk je, nu doet ie het wel.

of er zat bij multiweb wat verkeerd??????
of het lag toch aan die kabel 8O

Maar de grootste vraag is waarom deed mijn laptop het wel op die kabel??

Die kabel heb ik net met veel plezier in zeeeeer kleine stukjes geknipt.

bedankt voor de hulp / snelle reacties

als je signaal hebt op je modem (je laptop deed het) zat er bij MK niets fout. maar een utp kabel die op de pc geen contact maakt en op de laptop wel, ja dan blijf je zoeken... met enfin, je ellende is over.

sjoerd
 
Ah,

De ene PC heeft een autosencing poort de andere niet! Je hebt een crosskabel gebruikt, terwijl je een straight nodig had.

De ene pc kan daar wel mee overweg, de andere niet..

Thomas
 
Thomas zei:
Ah,

De ene PC heeft een autosencing poort de andere niet! Je hebt een crosskabel gebruikt, terwijl je een straight nodig had.

De ene pc kan daar wel mee overweg, de andere niet..

Thomas


Daar is inderdaad wel het laatste waaraan je denkt bij genoemd probleem, toch?

met groet, van die andere
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan