• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuw IP zorgt voor problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joyce
  • Startdatum Startdatum
J

Joyce

Sinds een ruime week ben ik de "gelukkige" bezitter van een oosterijks (?) chello ip nummer. Ik merkte dat ik heel wat websites niet kon bezoeken (voorbeeldjes: Kruidvat.nl Telfort.nl).

Toen heb ik mijn ip nummer online gecheckt via https://www.ipnumber.eu en kwam ik er achter dat ik wel een heel vreemd ip nummer had ??? (89.98.*****) Daarna via een whois gezien dat het van chello.at afkomstig is.

Dus maar even contact opgenomen met de chello helpdesk die me het volgende terug mailde:
Dit betreft een storing van UPC.
Wij hebben het probleem inmiddels opgelost.
Excuses voor het ongemak.
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op :https://www.upc.nl.

Nou mooi dus niet opgelost! Dus weer gemaild (inmiddels al heel wat keer). Maar er komt geen reactie >:(
Heb ze ook gevraagd of ik een nieuw ipnummer kan krijgen...

De tips die ik hier gelezen heb (zoals deze bijvoorbeeld: https://ziggoforum.nl/posts/84657/ ) gaan niet op. Het modem is er ook al een nacht uitgeweest, maar dat hielp ook niet.

Wie weet nog een oplossing? Ik word er knettergek van :-\
thanks-0016.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[Edit] Je had het al gevonden[/edit]
Ben beetje duf vandaag.

Maar goed het zou wel moeten werken werkt bij mij altijd perfect. van 80 naar 62 naar 212 e.d. gegaan. Maar goed dat zijn wel NL ip's.

Probeer gewoon nog een paar keer!
 
Plaats een nieuwe of andere netwerkkaart, en meldt deze aan via provisioning.upc.nl.
Krijg je als het goed is een nieuw IP.....
 
Bubbaman zei:
Plaats een nieuwe of andere netwerkkaart, en meldt deze aan via provisioning.upc.nl.
Die site kan ik niet bereiken :(
De testpagina van UPC ook niet test.net.upc.nl
Daar krijg ik dit te zien:
U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.


01MANIaXIE zei:
Probeer gewoon nog een paar keer!

Gedaan maar helaas nog geen ander ipnummer.

Bedankt voor het meedenken :6
 
Bubbaman zei:
Plaats een nieuwe of andere netwerkkaart, en meldt deze aan via provisioning.upc.nl.
Krijg je als het goed is een nieuw IP.....

Daar zou ik ook maar niet teveel op rekenen,

Ik heb zelfs na de modemswap i.v.m. telefonie mijn "oude" IP-adres gehouden. Maar voor hen die het willen proberen (kan bij Joyce dus niet omdat ze niet kan provisionen) kun je natuurlijk ook een ander MAC adres in je router typen en als je die niet hebt kun je zelfs bij veel netwerkkaarten een ander MAC adres invullen.

Het is dus meestal niet nodig om daarvoor een nieuwe of andere netwerkkaart te gebruiken.
 
Tonne2004 zei:
Ik heb zelfs na de modemswap i.v.m. telefonie mijn "oude" IP-adres gehouden.
Je IP-adres is dan ook gebonden aan het MAC-adres van je netwerkadapter, niet dat van je kabelmodem.
 
Wat ik altijd deed was voordat ik het weekend wegging, of een dag wegging, 's avonds even een DOS prompt schermpje openen via Start -> Programma's -> Asseccories -> MS-DOS prompt

dan intypen: ipconfig /release *
dan laat ie alle ip's op 0 staan (dus ook je interne als je een netwerkje hebt)
Stroom van je modem af.
PC uit, en na het weekend, of die ene lange dag en nacht weer de stroom erop, en pc aan, meestal had ik dan een ander IP..
 
das idd de truck,

maar wat het is de laatste tijd met het netwerk,ik blijf mn dhcp vernieuwen om online te blijven.

was eerst nog erger met een ip in de 213 range maar nu met een 80.57.... ip valt de shit nog vaak weg,
even dhcp vernieuwen(via mn router) en alles loopt weer, nooit eerder last van gehad.
 
En om mezelf nog maar eens te citeren :
Het is niet moeilijk om zelf je ip nummer te veranderen .
ga naar de wizard nieuwe hardware ( ik ga uit van xp)
configuratie scherm......hardware...klik op volgende.
kies : ja ik heb de hardware al aangesloten.
klik op volgende en selecteer : een nieuw apparaat toevoegen.
klik volgende
kies dan : de hardware instaleren die ik handmatig in een lijst selecteer
kies dan netwerk adapters in de lijst die je dan ziet, en klik volgende.
kies daar : fabrikant : microsoft netwerk adapter : loopback adapter en klik op volgende en nogmaals.
vervolgens op voltooien.
Dan ga je naar je netwerk locaties..start...instellingen...netwerk verbindingen.
dubel klik op je bestaande lan verbinding en kies : ondersteuning.
Doe dit ook bij de loopback adapter, en vul de gegevens van je chello netwerk in bij de loopbackadapter.
dus het ip nummer , het subnetmasker , en de standaard gateway.
klik met rechts op je chello netwerk verbinding en kies : uitschakelen.
klik vervolgens op sluiten bij de eigenschappen van de kaarten. zodat alle vensters gesloten zijn behalve netwerkverbindingen.
je hebt nu de volgende situatie : loopbackadapter heeft zelfde gegevens van chello netwerk kaart.
zet nu je chello verbinding weer aan..chello zal zien dat het ip al in gebruik is en je een ander ip uitdelen.
en dat binne de minuut.
je kan nu de loopbackadapter weer uitschakelen.

have fun
Werkt prima , modems uitzetten en releasen hele weekeinden , is ONnodig.
Even goed lezen.......
en by the way :mailen naar upc help niet ;)
 
Ik hou ook deze optie open voor al de problemen die we hebben.
dus wacht ik af tot woensdag en die patch van Microsoft er is.

Problemen door update Microsoft mogelijke oorzaak ::)
========================================

1952076321_1999998364_patch_xp.jpg


Patch voor Microsoft-patch

Gepubliceerd op vrijdag 21 april 2006

Microsoft brengt dinsdag een patch uit om problemen met haar eigen patch te patchen.
Ondanks langdurig testen, blijkt een deze maand uitgebrachte patch van Microsoft problematisch te werken. Microsoft brengt dinsdag (25 april) dan ook een patch uit om de eerdere patch te patchen.

Het gaat om de patch MS06-015, een patch voor een kwetsbaarheid in de Windows Verkenner. Na installatie klaagden vele gebruikers echter over ongewild herstarten van de computer, Office-documenten in de 'Mijn Documenten' map die niet meer toegankelijk waren (en Office laten crashen), een niet-werkende navigatiebalk en andere problemen. Oorzaak bleek bepaalde drivers voor HP-hardware (printers, scanners en camera's) en verouderde (< 61.94) NVIDIA-drivers.

Microsoft adviseerde eerder workarounds, die echter - onder andere - aanpassingen aan het register vergden. Dergelijke aanpassingen zijn nooit zonder gevaar (het register is de kern van Windows) en een betere patch bleek nodig. Gebruikers die problemen met de patch ondervinden, worden aangeraden de patch dinsdag (via de gebruikelijk kanalen als Auto-update en Windows update) te installeren.

Groetjes Angel Wynton ;)
 
Terug
Bovenaan